وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علائم ویروس زیکا چیست؟

علائم ویروس زیکا چیست؟

در این بخش برای شما علائم ویروس زیکا را قرار داده ایم.تنها یک پنجم افراد آلوده به زیکا، علائم آلوده شدن به این ویروس را نشان می‌دهند. به همین دلیل، بسیاری از موارد ابتلا به این ویروس تشخیص داده نمی‌شوند و در نتیجه به راحتی نمی توان ابعاد واقعی آلودگی به این ویروس را مشخص کرد.

 

علائم ویروس زیکا بسیار مبهم بوده و می تواند به مدت یک هفته به طول بینجامد. عموما تشخیص ابتلا به این ویروس با انجام آزمایش خون صورت می گیرد. علائم معمول آن عبارتند از: تب، ضایعه های پوستی، درد مفصل، کونژنکتیویت ( قرمزی چشم )، درد عضلانی، سردرد،

 

درد در پشت کره ی چشم و استفراغ. اگرچه علائم و نشانه های بیماری ناشی از این ویروس در طول یک هفته از بین می رود، ولی اخیرا نگرانی هایی در مورد پتانسیل این ویروس در ایجاد نقص های جنینی حین بارداری، مانند میکروسفالی، به وجود آمده است.

 

علائم ویروس زیکا چیست؟

 

به عقیده محققان برزیلی و پژوهشگران «سازمان بهداشت قاره آمریکا»، که شاخه ای از «سازمان جهانی بهداشت» است، شواهد فزاینده حاکی از ارتباط ویروس زیکا با بروز بیماری «میکروسفالی» است. میکروسفالی یا «کوچک سری» اختلالی در دستگاه عصبی است که در نتیجه تولد نوزادان با جمجمه و مغز کوچکتر از حد معمول ایجاد می شود.

 

پژوهش های انجام شده نشان می دهد، عفونت با ویروس مذکور تنها در صورتی با اختلالات این چنینی جنین همراه می باشد که مادر باردار در سه ماهه ی اول یا دوم بارداری به این ویروس آلوده شده باشد و تا کنون هیچ شواهدی مبنی بر انتقال این ویروس از طریق شیر مادر به نوزاد گزارش نشده است.

 

میکروسفالی چیست؟ میکروسفالی یک بیماری عصبی می باشد که در آن دور سر نوزاد به طور قابل توجهی کوچکتر از اندازه متوسط تعیین شده برای نوزادان هم سن و سال او است. میکروسفالی می تواند منجر به تاخیر در روند پیشرفت حرکتی و گفتاری کودک شود. microcephaly-22 مشکلات ناشی از میکروسفالی عبارتند از: کوتاهی قد و قامت و ریز نقشی، ناهمگونی چهره، عقب ماندگی ذهنی،

 

علائم ویروس زیکا چیست؟

 

بیش فعالی و تشنج. با اینکه درمان قطعی و شناخته شده ای برای این اختلال وجود ندارد، اما درمان های حمایتی و توان بخشی می تواند به تکامل نوزاد کمک کند. از آنجا که در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت در برابر این بیماری وجود ندارد، اجتناب کردن از نیش پشه برای پیشگیری از انتقال ویروس زیکا حیاتی است. پیشگیری و درمان در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست.

 

تنها روش برای پیشگیری از عفونت پرهیز از گزیده شدن به‌وسیله پشه‌ها است. پیشگیری عبارت است از کاهش پشه گزیدگی در نواحی که این بیماری شایع است. این تلاش ها عبارتند از استفاده از مواد دفع حشرات، پوشاندن بدن با لباس، پشه بند، از بین بردن آب های راکد زیرا این آب ها مکان تولید مثل پشه ها هستند.

 

هیچ واکسن موثری وجود ندارد. مقامات بهداشت برزیل در سال 2015 پیشنهاد کردند که زوجین بهتر است به دلیل شیوع بالای این بیماری، بارداری را به تعویق بیندازند و توصیه میشود زنان باردار به نواحی که این بیماری شیوع دارد سفر نکنند.[ در حالی که هیچ درمان خاصی برای آن وجود ندارد، اما استامینوفن (پاراستامول) ممکن است به بهبود علائم کمک کند. بستری شدن در بیمارستان به ندرت نیاز است.