وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فریت بار چیست و چه مزایایی نسبت به کارگو دارد؟

فریت بار چیست و چه مزایایی نسبت به کارگو دارد؟

فریت بار چیست و چه مزایایی نسبت به کارگو دارد؟

 

امروزه روش‌های انتقال کالا گسترش‌یافته. یکی از بهترین شیوه‌های حمل‌ونقل محموله استفاده از فریت بار است.

 

فریت بار برگرفته شده از کلمات لاتین فریت (Freight) و بار (Cargo) است که اغلب در صنعت حمل‌ونقل به‌منظور حمل و ارسال هوایی، زمینی، دریایی و ریلی استفاده می‌شود.

 

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند برای انتقال وسایل منزل خود به کشور مقصد می‌توانند از فریت بار استفاده کنند.

 

این خدمت را اغلب شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ارائه می‌دهند و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند از این خدمت استفاده کند.

 

فریت بار چیست و چه مزایایی نسبت به کارگو دارد؟

 

عوامل مورد بررسی جهت فریت

به ارسال کالاهای فیزیکی که بیش از ۱۵۰ پوند (حدودا ۷۰ کیلوگرم) وزن دارد فریت بار گفته می شود. فریت باید به صورت عمده توسط کامیون، قطار، کشتی یا هواپیما حمل شود.

 

فریت بار مقاصد مختلفی را در بر میگیرد مثل فریت بار به آمریکا، دبی، ترکیه و خلاصه سراسر دنیا.

 

عوامل مورد بررسی در این روش عبارت‌اند از:

 

1. برآورد طبقه‌بندی ماهیت کالا (مایع، مواد خطرناک، محموله باارزش بالا که نیاز به امنیت شدید دارند)

2. مقدار کالا

3. انتخاب شرکت خدماتی برای حمل‌ونقل کالا

4.نحوه بسته‌بندی مناسب کالا برای حمل‌ونقل

5. تعیین مقصد کالا (داخلی یا بین‌المللی)

 

مدارک  موردنیاز جهت فریت بار

کپی پاسپورت، کپی بلیت، کپی کارت ملی، آدرس و تلفن مقصد لازم است. اگر می‌خواهید بار شما هم‌زمان با رسیدن خودتان به مقصد برسد، بهتر است 10 روز قبل از تاریخ سفر، نسبت به ثبت فریت بار در شرکت‌های تخصصی این حوزه اقدام کنید.

 

انواع حمل‌ونقل فریت بار

امروزه روش‌های متداول جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی برای حمل‌ونقل ایجاد شده است. فرایند حمل‌ونقل کالاها عمدتاً به سه روش زمینی، دریایی و هوایی صورت می‌گیرد.

 

مزایای فریت بار به نسبت کارگو

فریت بار به‌صورت زمینی، دریایی یا هوایی دارای مزایای متعددی نسبت به روش حمل کارگو است.

 

از مهم‌ترین مزایای فریت بار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حمل‌ونقل مطمئن تر: زمانی که قصد دارید بار مهمی را حمل کنید این روش می‌تواند بهترین گزینه باشد. اگر قصد دارید مطمئن شوید که کالاها با خیال راحت و به‌موقع به مقصد می‌رسد، استفاده از خدمات حمل‌ونقل فریت بار باکیفیت بالا بهترین انتخاب است.

 

صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل: در مقایسه با دیگر خدمات حمل‌ونقل در جهان، فریت بار ارزان‌تر است و هزینه‌های حمل با این روش نسبت به دیگر روش‌های مرسوم حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

حمل‌ونقل به‌موقع: رسیدن کالا در زمانی کوتاه به مقصد یکی از مزایای فریت بار است. کالای حساس باید به‌صورت تخصصی حمل شود تا به مقصد برسد، فریت بار این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. با وجود روش‌های متفاوت حمل‌ونقل بار، فریت بار روشی است که بار را بادقت به مقصد می‌رساند.

 

هزینه فریت بار

چند عنصر رایج که باید در مورد هزینه فریت بار رعایت شود مشمول موارد زیر هستند:

 

روش حمل‌ونقل: روش حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بررسی هزینه‌های کالا نقش دارند. وزن عامل مهمی در انتخاب نوع روش حمل‌ونقل است. اما به‌غیراز وزن روش حمل‌ونقل سریع هم بر هزینه تأثیرگذار است.

 

مبدأ و مقصد: هرچه فاصله بین مبدأ بارگیری کالا تا مقصد نهایی بیشتر باشد، هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

 

اندازه و وزن: ابعاد و وزن محموله یکی از مهم‌ترین عواملی است که نقش مهمی در افزایش هزینه‌ها دارد. اندازه‌گیری دقیق طول و عرض که با رعایت مقررات خاصی صورت می‌گیرد از جمله عوامل مهم در تعیین نرخ فریت بار است.

 

خدمات ویژه: محموله‌هایی که نیاز به جابه‌جایی ویژه‌ای دارند؛ مانند مواد فاسدشدنی، شکننده و خطرناک ممکن است با هزینه بیشتری همراه باشند.

 

زمان فریت بار

فریت بار به‌طورکلی ۳ الی ۴ روز طول می‌کشد؛ اما این زمان ممکن است تحت‌تأثیر عوامل بسیاری تغییر کند. پس دو هفته تا 10 روز قبل از شروع فرایند با شرکت خدمات‌دهنده هماهنگ شوید.

 

کالاهای ممنوع در فریت بار

اسپری، عطر ادکلن، شامپوها، انواع نرم‌کننده انواع مواد آرایشی و بهداشتی، الکل، اتانول، ترشیجات و سرکه، کلیه کالاهای خطرناک، اسلحه، کلت و هرگونه تجهیزات نظامی، اقلام گران‌بها و باارزش مانند طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و لوازم آنتیک و عتیقه، نسخه‌های خطی، تابلوهای مینیاتوری، آثار هنری اصیل، قالی و قالیچه‌های قیمتی و هرگونه اشیای تاریخی که جزئی از میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشور باشد و … از جمله کالاهای ممنوعه هستند.

 

خروج انواع فیلم، سی‌دی، دی‌وی‌دی و … که فاقد مجوز وزارت ارشاد هستند نیز وضعیت مشابهی دارد.

 

در آخر

فریت بار برای ارسال کالا و بار با مقاصد شخصی به کشور دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خروج از کشور را دارید می‌توانید به کمک فریت بار کالاهای شخصی خود را به مقصد نهایی انتقال دهید.

 

اما توجه داشته باشید که کالاها در لیست ممنوعات فریت بار نباشند تا با خیال راحت این کار را انجام دهید.

 

یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه حمل‌ونقل به خارج از کشور شرکت بازرگانی بین‌المللی همراه دژ ایرانیان به نشانی اینترنتی www.hamrahdezh.com است که بهترین خدمات را همراه با مناسب‌ترین نرخ ممکن ارائه می‌دهد.

 

بازرگانان و تجار می‌توانند جهت مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص همراه دژ ایرانیان ارتباط برقرار کنند.