وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه استخوانی برای سگ خطر دارد؟نحوه غذا دادن به سگ

چه استخوانی برای سگ خطر دارد؟نحوه غذا دادن به سگ

چه استخوانی برای سگ خطر دارد؟نحوه غذا دادن به سگ

 

این سوال شاید در ذهنتان باشد که کدام استخوان ها برای سگ ها بی خطر هستند؟ احتمالا شنیده اید که سگ ها عاشق جویدن استخوان هستند. همچنین شاید شنیده باشید که استخوان ها برای سگ ها خطرآفرین هستند.

 

با این همه اطلاعات غیر معمول ضد و نقیض درباره استخوان دادن به سگ ها، تفکیک حقایقی که هم شامل مزیت سلامتی و هم خطرات آن باشد دارای اهمیت است.

 

استخوان دادن به سگ می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر شما به خوبی آگاهی داشته باشید و از برخی دستورالعمل های ساده پیروی کنید، این کار می تواند بی خطر و حتی برای توله سگ شما خوب باشد.

 

گفته می شود که همیشه باید قبل از دادن غذاهای جدید، استخوان ها یا جویدنی ها به سگ با دامپزشک مشورت کرد تا از بی خطر بودن آن تا حد امکان مطمئن شوید.

 

در این بخش از سایت ایران ناز برخی اطلاعات مورد نیاز شما جهت تعیین اینکه کدام نوع استخوان ها برای سگتان مناسب و کدام استخوان ها نامناسب هستند آورده شده است.

 

*از دادن استخوان های پخته به سگتان خودداری کنید.

استخوان های پخته آنهایی را در بر می گیرند که برای تغذیه سگ ها خطرآفرین هستند. آنها به سادگی شکسته و متلاشی می شوند.

 

سگ هایی که استخوان های پخته می خورند ممکن است از موارد زیر رنج ببرند:

-شکستگی دندان ها

-جراحت در دهان یا زبان

-استخوان ها دور فک پایین سگ چنبره می زنند

-انسداد در نای، مری یا روده و معده

-یبوست

-خون ریزی رکتوم

-پریتونیت که عفونت باکتریایی شکم است و به دلیل وجود سوراخ در معده یا روده ایجاد می شود.

 

*استخوانی که از فروشگاه به عنوان غذای سگ خریداری می شود چگونه است؟

FDA نیز درباره استخوان هایی که به شکل غذای سگ به صورت تجاری در دسترس قرار می گیرد هشدار داده است. این غذاها اغلب فرآوری شده هستند و با استخوان هایی که شما ممکن است از یک قصابی تهیه کنید تفاوت دارند. اما ممکن است خطرات مشابه داشته و منجر به بروز بیماری در سگ ها شوند.

 

در سال 2016، FDA 35 گزارش در مورد آسیب دیدگی سگ ها از شرایط مربوط به استخوان هایی به شکل محصولات تجاری از غذاهای حیوانات خانگی دریافت کرد که این غذاها شامل استخوان ژامبون، استخوان ران خوک، استخوان های دنده و استخوان های قوزک پا به شکل دودی شده بودند.

 

شرکت ها اغلب این محصولات را از طریق دودی کردن یا پختن خشک کرده و به آنها نگهدارنده و ادویه اضافه کرده و یا با طعم دهنده هایی آنها را دودی می کنند.

 

چه استخوانی برای سگ خطر دارد؟نحوه غذا دادن به سگ

 

*نحوه غذا دادن به سگ به چه صورت است؟

با آموزش و تربیت سگ تمامی جوانب غذا‌ خوردن او را کنترل کنید. حتی اگر بنا به خوردن یک لقمه از چیزی باشد، اول شما باید بخورید. او نباید پیش از اینکه به‌ او اجازه بدهید چیزی بخورد.

 

او باید در هر وعده، غذای زیادی بخورد و تا زمانی که مجددا او را دعوت نکرده اید، دوباره شروع به غذا خوردن نکند. به او در یک مکان ثابت غذا ندهید.

 

محیط غذا خوردن او را کنترل کنید و به او در مکان های مختلف غذا دهید. به او یاد بدهید که باید غذا را بدست بیاورد. از ابزار های مختلف مانند انواع اسباب بازی‌ ها و پخش پراکنده غذا برای او استفاده کنید.