وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت توصیه غذایی برای تقویت حافظه

هشت توصیه غذایی برای تقویت حافظه
فعالیت بدنی، تمرین فکری و فعالیت های اجتماعی روش هایی برای محافظت از حافظه اند، اما تغذیه هم نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

1. صبحانه ای کامل بخورید.
غلات کامل را در الویت قرار دهید. از قندهای اضافه شده (شکر سفید، شکلات اسپرید، مربا…) و مواد خیلی چرب (سوسیس، چیپس… ) پرهیز کنید. بنابراین مغز تمام عناصر غذایی و انرژی زای ضروری (گلوسیدهای ملایم) برای فعالیت بهتر را در اختیار دارد، و مانع خستگی ذهنی در پایان صبح می شود.

2. برای ناهار، از کربوهیدرات های تصفیه شده اجتناب کنید:
نان سفید، برنج سفید، ماکارونی، سمولینا… و همچنین سیب زمینی. پروتئین ها (گوشت پرندگان، ماهی… ) و سبزیجات را در الویت قرار دهید. از دسرهای شیرین هم پرهیز کنید. شکرهای ساده و تصفیه شده به سرعت توسط بدن جذب و باعث کاهش توجه، تمرکز و عملکرد فکری در بعدازظهر می شوند.

3. برای شام، کربوهیدرات های تصفیه شده اجباری اند.
جذب سریع آنها باعث استراحتی خوب در شب می شود، ضمناً برای عملکرد خوب مغز و تقویت یادگیری هم ضروری اند.

4. از خوردن غذا به مقدار زیاد اجتناب کنید.
 در عوض، غذاهای سبک و کم کالری را در الویت قرار دهید. اگر لازم است، غذای مختصری در صبح یا عصر میل کنید (میوه های تازه یا خشک، لبنیات با مقدار کم شکر…). اصلاً چرا دسر ناهارتان را به عنوان عصرانه نخورید؟

5. امگا3 بخورید.
هفته ای 3 بار ماهی (ماهی مارکو، ساردین، ماهی آزاد و…) مصرف کنید، البته برخی میوه های خشک مانند بادام یا گردوی بزیلی، روغن کلزا یا گردو هم حاوی امگا3 هستند. امگا3 اسید چربی است که وارد ترکیب غشایی نورون های ما می شود. ضمناً امگا3 برای فعالیت خوب و مناسب مغز ما ضروری است و به پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند.

6. میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد مصرف کنید.
آنها حاوی دُز مناسبی ویتامین و آنتی اکسیدان اند که از توانایی مغزی ما محافظت می کنند.

7. آهن، که غالباً کمبودش در بین زنان دیده می شود، نقش بسیار مهمی بازی می کند.
آهن است که در جریان انتقال اکسیژن به مغز شرکت می کند. گوشت قرمز، دل و جگر، کله پاچه، پودینگ سیاه و سفید خوراکی های غنی از آهن اند؛ این عنصر در میان نرم تنان، سبزیجات تازه، غلات و حبوبات نیز وجود دارد.

8. در آخر باید یادآور شد که، کمبود آب نیز می تواند باعث کاهش تمرکز شود.
بنابراین باید مراقب باشید که به طور منظم و به میزان کافی در طول روز از نوشیدنی ها استفاده کنید.

یک برنامۀ غذایی مناسب به ما کمک می کند که از مغزمان محافظت کنیم، ما در هر سنی می توانیم با موادغذایی توصیه شده، عملکرد مغزی مان را تقویت و بهینه کنیم. و خبری خوش، این 8 توصیه برای پیشگیری از تعداد زیادی از بیماری ها (بیماری های قلب و عروق، دیابت، سرطان و…) سودمند و مفید اند.