وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

13 کار اعجاب‌انگیزی که قهوه می تواند انجام دهد!!

13 کار اعجاب‌انگیزی که قهوه می تواند انجام دهد!!
قهوه داغ، نوشیدنی گرم و دلپذیری است که پس از چای محبوبیت زیادی داشته و به همین دلیل اغلب در هر خانه‌ای یافت می‌شود.
پودر قهوه مانند دیگر موادغذایی پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و کهنه می‌شود اما راه‌های بسیاری برای بازیافت پودر قهوه تاریخ مصرف گذشته وجود دارد.

کود گیاهی

قهوه حاوی موادمغذی فراوانی است که یک گیاه برای رشد و بارور شدن به آن احتیاج دارد. پودر قهوه به عنوان کود گیاهی موجب تقویت خاک شده و به عنوان کمپوست عمل می‌کند.
کربن، نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سولفور از عناصر مهمی است که گیاه برای رشد به آن احتیاج دارد.
پودر قهوه به دلیل آنکه حاوی نیتروژن بوده و PH آن معادل 9/6 است محیط خاک را اسیدی کرده و شرایط لازم برای نمو و پرشاخ و برگ شدن گیاهانی مانند رز، آزاله‌آ، گل همیشه بهار، سرخس، کاج، تمشک، زغال‌اخته، گل صدتومانی و دیگر گیاهان برگ سبز که خاک اسیدی را می‌پسندند فراهم می‌کند.
برای این منظور می‌توان پودر قهوه را روی خاک باغچه پاشید. این کار علاوه برآنکه مانع از رشد علف‌های هرز می‌شود، به حفظ رطوبت خاک نیز کمک می‌کند و باعث گل‌دهی بیشتر گیاه می‌شود.
استفاده از ترکیب پودر قهوه با کمی خاک اره در خاک گلدان، آبرسانی به ریشه گیاه را بهبود بخشیده و موجب حفظ شادابی و طراوت گیاه می‌شود.

دور کننده حشرات
حشرات از بوی قهوه متنفر هستند به همین دلیل چنانچه می‌خواهید پشه‌ها را از اطراف خانه دور کنید مقداری پودر قهوه را در باغچه حیاط خانه قرار دهید.
برای دور کردن حشرات داخل خانه نیز می‌توان از این پودر کمک گرفت.
کمی قهوه را درون ظرف ریخته و آن را در اتاق خواب یا نشیمن قرار دهید.

تصفیه کننده هوا
پودر قهوه خاصیت پاک‌کنندگی قوی داشته و آلودگی هوا را جذب می‌کند.
چنانچه مقداری از پودر قهوه را با آب مخلوط کنید و آن را در آشپزخانه بجوشانید، علاوه بر پاک کردن گازهای آشپزخانه‌ای رایحه خوشی را در آشپزخانه پراکنده کرده‌اید.

بوگیر
چنانچه در نظر دارید از پودر قهوه برای جذب بوی نامطبوع یخچال استفاده کنید ابتدا مقداری از پودر را روی ورقه مخصوص پخت کلوچه قرار دهید و پس از قرار دادن در فر، آن را با حرارت ملایم خشک کنید. اکنون پودر قهوه حرارت دیده را درون ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع درون محفظه یخچال از بین برود.
علاوه بر این در صورتی که قهوه حرارت داده شده را درون قالب کاغذی کیک قرار دهید و کیسه را درون کفش ورزش بگذارید کمک زیادی به جذب بوی بد کفش کرده‌اید.

خوشبو کننده
در صورتی که پس از آشپزی با سیر، شست‌وشوی دست بوی سیر را از بین نبرد، دست‌ها را به کمی پودر قهوه آغشته کنید و اجازه دهید پودر قهوه چند دقیقه روی پوست باقی بماند.

پاک کننده سطوح

ترکیبات موجود در پودر قهوه خاصیت پاک‌کنندگی قوی دارد به همین دلیل مخلوط قهوه با کمی آب، محلول خوبی برای پاک کردن سطوح است.

ماسک قهوه
مخلوط پودر قهوه با نصف فنجان سفیده تخم‌مرغ ماسک مؤثری برای پوست است.

التیام سلولیت
کافئین موجود در پودر قهوه التهابات سلولی را التیام بخشیده و به دلیل کاهش میزان مایعات سلولی بخصوص در سلول‌های چربی سلولیت را بهبود می‌دهد.

تقویت موها
ماساژ مو با پودر قهوه پس از استحمام باعث تقویت و شفافیت مو شده و به رشد آن کمک می‌کند البته استفاده از این پودر به افراد دارای موهای رنگ شده توصیه نمی‌شود زیرا پودر قهوه رنگ موها را تغییر می‌دهد.

پخت سریع گوشت
چنانچه نصف فنجان پودر قهوه را با روغن زیتون و کمی ادویه مانند فلفل مخلوط کنید و روی چند تکه گوشت بریزید پس از 15 تا 30 دقیقه متوجه خواهید شد که گوشت به میزان قابل‌توجهی نرم شده است.

رنگ طبیعی پارچه
رنگ کردن پارچه نیز از دیگر کاربردهای پودر قهوه تاریخ مصرف گذشته است. به این منظور مقداری پودر قهوه را درون آب گرم بریزید و پارچه‌ای را که در نظر دارید تیره‌رنگ کنید درون محلول قرار دهید. برای پررنگ کردن پارچه قهوه بیشتری به آن بیفزائید. چند ساعت صبر کنید تا قهوه جذب پارچه شود سپس آن را با آب سرد بشوئید.

خمیر بازی
خمیر تهیه شده از پودر قهوه نیز اسباب‌بازی بی‌خطر و جالبی برای کودکان است. برای تهیه خمیر مقداری از پودر قهوه را با نصف فنجان نمک و یک یا دو فنجان آرد ذرت مخلوط کنید و پس از افزودن کمی آب به آن، خمیر را ورز دهید. آب را به اندازه‌ای بیفزائید که خمیر به دست نچسبد.

براق کننده چوب
چنانچه مبل خراشیدگی پیدا کرده است مقداری پودر قهوه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به‌دست آید. سپس با استفاده از یک دستمال خمیر را روی خراشیدگی چوب قرار داده و اجازه دهید برای مدت 15 تا 30 دقیقه خمیر روی چوب باقی بماند. این روش که برای پوشاندن رنگ‌پریدگی‌های مبلمان با رنگ تیره کاربرد دارد موجب شفافیت چوب نیز خواهد شد..