وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازیکن ایرانی دهمین فوتبالیست برتر آسیا در سال 2010

بازیکن ایرانی دهمین فوتبالیست برتر آسیا در سال 2010
سایت ساكرنت در مقدمه‌ای كه برای انتخاب 10 مرد برتر آسیا در سال 2010 نوشته آورده است: فوتبال آسیا یك سال خوب دیگر را پشت سر گذاشت. ممكن است كه تمامی رویدادهای فوتبالی تحت تاثیر جام جهانی بوده باشند ولی بازیكنانی نیز بوده اند كه در تركیب تیم های باشكاهی خود درخشیده اند.
ساكرنت سپس به معرفی برترین های فوتبال آسیا در سال 2010 پرداخت.

1. كیسوكه هوندا، زسكا مسكو، ژاپن.
شاید اگر نگاهی كلی به جام جهانی بیندازیم، نتوانیم لحظه های زیادی را به یاد بیاوریم كه از آن لذت برده ایم و در خاطرمان مانده باشد ولی اگر دیدار ژاپن و دانمارك را مرور كنیم، بدون شك به یاد هنرنمایی های هوندا در طول بازی می افتیم. او با یك ضربه ایستگاهی فوق العاده گل اول ژاپن را به ثمر رساند و در ادامه نیز با پاس خود، سازنده گل سوم تیمش بود. او موجب شد تا بازی پسران سامورایی مورد تمجید همه قرار گیرد. عملكرد هوندا در زسكا و در لیگ قهرمانان اروپا در 12 ماه گذشته نیز این ژاپنی را نه تنها در كشورش، كه در آسیا و اروپا نیز بر سر زبان ها انداخته است.

2. پارك جی سونگ، منچستر یونایتد، كره جنوبی.
پارك در سال های گذشته همواره یكی از بهترین های آسیا بوده است. این بازیكن 29 ساله كه در منچستریونایتد توپ می زند، گل های حساسی را برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده به شكلی كه حضور وی در جام ملت های آسیا و نبودش در تركیب این تیم، سرمربی كهنه كار یونایتدها را به واكنش واداشته. پدرش می گوید این آخرین تورنمنت آسیایی است كه پارك می تواند در آن حضور داشته باشد ولی باید صبر كرد و دید چه اتفاقی می افتد. او كاپیتان تیم ملی كشورش است و در جام جهانی گذشته توانسته با تیمش به جمع 8 تیم پایانی راه یابد. سرمربی كره در جام ملت ها حساب ویژه ای روی او باز كرده است.

3. تیم كاهیل، اورتون، استرالیا.
مرد میانی سرزمین كانگروها جام جهانی خوبی را پشت سر نگذاشت ولی در مجموع سال پر باری را سپری كرد. او در دیدار نخست تیمش برابر آلمان از زمین اخراج شد و در دیدار سوم برابر صربستان ستاره تیمش بود ولی در نهایت استرالیا در همان دور گروهی با جام خداحافظی كرد. كاهیل 31 ساله، در لیگ برتر انگلیس به همراه تافی ها نمایش خوبی دارد و یكی از مهره های مهم دیوید مویس به شمار می رود.

4. لی چونگ یونگ، ‌بولتون، كره جنوبی.
لی از فوریه 2009 بدون وقفه فوتبال بازی كرده است، ‌با این حال یكی از مهره های ارزشمند بولتون در این فصل بوده و پیش بینی می شود نقش بسیاری مهمی در برنامه های آینده سرمربی این تیم جهت حضور بولتون در جام های اروپایی فصل بعد داشته باشد. بر اساس اعلام نشریه های كره ای، لی در تابستان راهی تیم های بزرگتری از جمله لیورپول یا آرسنال خواهد شد. او در جام جهانی با گلزنی برابر آرژانتین و اوروگوئه توانست نامی برای خود دست و پا كند و با توجه به اینكه 22 سال دارد، می توان آینده خوبی را برایش متصور بود.

5. شینجی كاگاوا، دورتموند، ژاپن.
او پیش از آنكه در تابستان از اوزاكا راهی دورتموند شود زیاد شناخته شده نبود و رسانه ها نیز این انتقال را مهم تلقی نكردند. نام كاگاوا در فهرست تیم اعزامی ژاپن به جام جهانی وجود نداشت ولی به اعتقاد بسیاری اگر او به آفریقای جنوبی رفته بود، می توانست برای سامورایی ها كارآمد باشد. در حال حاضر روزگار خوبی در بوندسلیگا دارد و یكی از امیدهای سرمربی ژاپن در جام ملت های آسیا به شمار می رود.

6. بدر الموتوا، القادسیه، كویت.
او گل های بسیاری را هم برای باشگاه و هم برای تیم ملی كشورش زده و امیدوار است بتواند گلزنی هایش را در جام ملت ها نیز تكرار كند. بدر 25 ساله، در جام خلیج فارس یكی از بهترین های كویت بود و توانست با این تیم به نخستین عنوان مهم كشورش از سال 98 دست یابد. رسانه ها از احتمال حضور وی در اسپانیا سخن می گویند.

7. ساسا اوگننوفسكی، سئونگنام، استرالیا.
سالی كه گذشت را می توان یك سال رویایی برای برای این مدافع دانست. حضور اوگننوفسكی در باشگاه های ژاپن نقطه عطف زندگی او است. او در با سئونگنام قهرمان شد و به عنوان كاپیتان توانست جام قهرمانی باشگاه های آسیا را بالا ببرد و پس از آن به عنوان بهترین بازیكن آسیا انتخاب شد. تمامی این عنوان ها مهر تائیدی جهت حضور اوگننوفسكی در این سیاهه است.

8. جونگ تائه سه، بوخوم، كره شمالی.
او سال فوق العاده ای نداشت ولی موجب شد تا نام كشورش و قاره آسیا در ماه ژوئن تیتر خبر روزنامه ها و خبرگزاری های سراسر دنیا شود. پس از جام جهانی از تائه سه به عنوان یك بازیكن احساساتی یاد می شود. گریه های او در زمان پخش سرود ملی كره شمالی در دیدار برابر برزیل هیچ گاه از یاد هواداران فوتبال پاك نخواهد شد. جونگ علاقه داشت در انگلیس توپ بزند ولی پی از جام جهانی به بوخوم رفت و تاكنون نیز عملكرد خوبی داشته است.

9. یوسف محمد، كلن، لبنان.

محمد تاكنون آن طور كه شایسته اش بوده مورد توجه قرار نگرفته است. شاید دلیل این امر حضور وی در خط دفاع باشد و یا زندگی آرام و بدون حاشیه او. عملكرد یوسف محمد در فصل گذشته به اندازه ای خوب بوده كه از او به عنوان یكی از بهترین های باشگاه های آلمان نام برده می شود. یوسف هم چنین توانسته تا حد كاپیتانی كلن خود را بالا بكشد.

10. جواد نكونام، اوساسونا، ایران.
با توجه به عدم حضور ایران در جام جهانی، جواد نتوانست شایستگی هایش را در یك تورنمنت معتبر به نمایش بگذارد. نكته دیگری كه در مورد او باید مورد توجه قرار داد این است كه نكونام در آستانه 30 سالگی است و دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی آینده ندارد. با این حال، شاهزاده ایرانی توانست یك فصل خوب دیگر را با باشگاهش پشت سر بگذارد. او این شانس را داشت كه از اوساسونا به تیم دیگری برود ولی ترجیح داد در پامپلونا بماند. نكونام شاید یكی از بهترین رهبران فوتبال در آسیا باشد. او نقش قابل توجهی در پیشرفت فوتبال ایران در سال 2010 داشت.