وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت نقض اعدام مدیر بزرگترین سایت مستهجن

علت نقض اعدام مدیر بزرگترین سایت مستهجن
سرویس «تابناک» اجتماعی ـ  در حالی که بسیاری از رسانه های خارجی و حامیان مدیر بزرگترین سایت مستهجن فارسی زبان در شور وشعف لغو اعدام مدیر سایت آویزون هستند، به سر می برند، دیوان عالی کشور در بیانیه ای علت لغو حکم اعدام سعید ملک پور اعلام کرد.

به گزارش تابناک، دیوان عالی کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: پرونده سعید ملک پور پس از بررسی در دیوان به علت نقص تحقیقات و لزوم مواجهه وی با بعضی از مرتبطان با سایتهای مستهجن، نقض و به دادگاه صادر کننده حکم ارسال شده است.

بنابر این گزارش، دیوان عالی کشور صبح یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرونده اتهامی سعید ملک پور در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته و به علت نقص تحقیقات و لزوم مواجهه وی با بعضی از مرتبطان با سایت های مستهجن، نقض و به دادگاه صادر کننده حکم ارسال شده است.

بدیهی است پس از رفع نواقص مورد نظر و صدور رای مجدد در صورت اعتراض و ارسال به دیوان عالی کشور در مورد ماهیت اتهام انتسابی اظهار نظر خواهد شد.

در همین حال یک حقوقدان به خبرنگار تابناک گفت: نقض این حکم به معنی لغو حکم اعدام نیست و تنها ایراد دیوان به روند تحقیقات بوده که بدیهی است پس از تحقیقات و رفع ایرادات حقوقی و کارشناسی پرونده، پرونده به همراه حکم اعدام سعید ملک پور برای اظهار نظر دیوان عالی کشور ارسال خواهد گردید.

صفحه کمپین حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی که مدیر سایت آویزون نیز در آن موجود است!!
 
گفتنی است، اسفندماه 87 در زمان بازداشت سعید ملک پور، اعلام شد که وی با نام مستعار سیاوش حسینخانی گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای مستهجن فارسی زبان بوده است که در خارج از کشور(کانادا) زندگی می کرده و پس از شناسایی در جریان یک سری عملیات های پیچیده اطلاعاتی بازداشت شده است.

سینه چاکی اپوزیسیون برای یک مدیر سایت مستهجن
همسر عامل راه اندازی بسیاری از سایت های مستهجن فارسی زبان، که توسط کارشناسان مرکز بررسی های جرایم سازمان یافته سایبری با ترفندی زیرکانه از کانادا به ایران کشانده و دستگیر شد، باز هم در نامه ای جدید ـ که ادعاهی خنده داری را مطرح کرده و رسانه های اپوزیسیون و همچنین رسانه های به اصطلاح سبز را فریب داده ـ به جنجال سازی و شانتاژ جدید دست زده است

پس از ایجاد کمپین و جنجال و شانتاژهای رسانه ای و تبلیغی درباره دستگیری سعید ملک پور، مسئول سایت مستهجن فارسی زبان آویزون، همسر وی، باز هم وارد عمل شده و در نامه ای، ادعاهای واهی و خنده داری کرده که رسانه های اپوزیسیون، ایران را نیز فریب داده و آنان را وارد بازی های رسانه ای خود کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، همسر سعید ملک پور، عامل راه اندازی بسیاری از سایت های مستهجن فارسی زبان که توسط کارشناسان مرکز بررسی های جرایم سازمان یافته سایبری، با ترفندی زیرکانه از کانادا به ایران کشانده و دستگیر شد، باز هم در نامه ای جدید ـ که ادعاهی خنده داری را مطرح کرده ـ رسانه های اپوزیسیون و به اصطلاح سبز را فریب داده و به جنجال سازی و شانتاژ جدید دست زده است که در این میان، «بی بی سی» و «رادیو فردا» نیز برای این که از قافله عقب نمانند، با بازنشر نامه وی، به همسر ملک پور کمک شایانی کرده اند.
 
فاطمه افتخاری، همسر سعید ملک پور که نتوانست با سیاسی نشان دادن جرم همسرش و گنجاندن وی در دستگیر شدگان پس از انتخابات و همچنین کمپین زندانیان سیاسی، کاری از پیش ببرد و فشاری بر دستگاه قضایی ایران وارد کند، اکنون با طرح ادعاهای واهی برای زمان دستگیری و بازجویی از وی، نگاه های بین المللی را به این عامل فساد جوانان و خانواده های ایرانی معطوف کرده و از این راه می خواهد با جنجال سازی و شانتاژ رسانه ای، سیاسی سیر عادی و حقوقی رسیدگی به پرونده سعید ملک پور را تحت تأثیر قرار دهد.

بنا بر این گزارش، پیشتر همسر وی، با نامه نگاری های متعدد و مظلوم نمایی چهره فاسد همسرش، سعی در سیاسی نشان دادن دستگیری سعید ملک پور داشته و حتی جرم وی را سیاسی اعلام کرده بود که با اعلام جزییات پرونده و علت دستگیری وی، بر همگان مشخص شد که نه تنها دستگیری وی، سیاسی و مربوط به رخدادهای پس از انتخابات نبوده، بلکه سعید ملک پور (راه انداز بسیاری از سایت های مستهجن فارسی زیان) یک سال پیش از انتخابات ریاست جمهوری و به اتهام فعالیت های پرنو و منافی عفت دستگیر شده و در اعترافات خود نیز از بسیاری از اعمال فاسدانه خود پرده برداشته بود.

همچنین با توجه به مستندات محکمه پسند و شواهد موجود، با توجه به اینکه راه فراری برای سعید ملک پور باقی نمانده، همسر وی با این گونه اقدامات، سعی در تغییر سیر بررسی پرونده شوهرش دارد.

گفتنی است، سردسته و عامل اصلی شانتاژ های همسر سعید ملک پور، دو تن از فرزندان یکی از بازداشت شدگان پس از انتخابات است که پس از دستگیری پدر، از ایران به کانادا سفر کرده و در آنجا ساکن شده اند و همسر ملک پور در ارتباطی که با این دو فرزند عامل راه اندازی یک سایت سبز داشته، با فریب آنها از رسانه و سایت راه اندازی شده آنها، بهره ابزاری برده و سعی در رسیدن به هدف خود دارد.

ناگفته نماند که اعمال و جرایم این افراد هم در رسانه های مجازی و نوشتاری منتشر و هم اعترافات این افراد از صدا و سیما نیز پخش شد.

سعید ملک پور کیست؟
در گزارش سایت گرداب، اتهامات سعید ملک پور این گونه بیان شده است:

-متهم سعید.م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی:

تصاویر علت نقض اعدام سعید ملک پور مدیر بزرگترین سایت مستهجن مدیر شبکه بزرگترین سایت های مستهجن، ضددین و ضد امنیت فارسی‌زبان به نام ایران سکس و با آدرس اصلی avizoon.com و حامی فنی و مالی سایت xpersia.com و biaclip.net و shahvatsara.com است. (گزارش مربوط به شبکه مضلین 2 – سایت گرداب).

در واقع، ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایت های پورنو فارسی به نام آویزون و البته حامی چندین سایت پورنوی نسبتاْ معروف دیگر نیز بوده است. وی در بیرون از کشور زندگی می کرده و شناسایی و بازداشت وی پس از کارهای اطلاعاتی و در بلندمدت امکان پذیر شده است.

البته در این باره باید گفت که بازداشت وی برای مدتها پنهان مانده تا امکان شناسایی و بازداشت کاربران فعال و مدیران انجمن ها و همکاران وی در راه اندازی سایت های پورنو امکان پذیر باشد و گمان می کنم با من موافق بودید که اگر قرار بود در یک روند قانونی، احضاریه برای این فرد فرستاده شود، نه او و نه هیچ کس دیگری از همکاران وی بازداشت نمی شدند!

جالب است، در خبرهایی که درباره ملک پور در سایت های خبری منتشر شده، هیچ اشاره ای به فعالیت اصلی وی و نیز به سایت آویزون و مطالب آن نشده و تنها به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده ای به نام «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالوژی معرفی می کنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است.

 
دست کم این است که نه در نامه ملک پور و نه در اخبار مرتبط به آن و همچنین گفته های همسر وی، اتهام اصلی ملک پور در مدیریت سایت پورنو رد نشده و همچنین مشخص است که ملک پور، هیچ گونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آن که فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است.

بنابراین، نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبرها، عملا توهین به زندانی سیاسی است.

من نمی‌دانم! شاید تعریف زندانی سیاسی تغییر کرده یا شاید راه اندازی سایت های پورنو هم به فهرست فعالیت های سیاسی افزوده شده است که اگر این گونه باشد، ملک پور با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش، قاعدتاً یکی از بزرگترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده و علاقه مندان به پناهندگی هم راهی جدید برای اثبات فعالیت سیاسی و دریافت اقامت پیدا کرده اند.

بررسی و تحلیل حقوقی روند یک پرونده (حتی اگر مربوط به یک متجاوز به کودکان و منحرف جنسی باشد) و اشاره به اشتباهات قانونی انجام گرفته در روند پیگیری یک پرونده، کاری بی ایراد و حتی ستودنی است؛ اما معصوم سازی و تغییر ماهیت اتهام و جرم یک فرد و قرار دادن او در کنار افرادی که به دلیل گرایش یا اظهار نظر سیاسی بازداشت شده اند، حتی اگر با انگیزه دیگری باشد، شایسته سایت هایی که مدعی اطلاع رسانی هستند، نیست.

ادامه چنین روندی، چیزی نیست جز آنکه به بی اعتمادی به اخبار منتشره درباره زندانیان سیاسی بینجامد و مقام زندانی سیاسی در حد مجرم معمولی پایین آورده شود.

از بخش جدی این بحث که بگذریم، ادعاهای همسر ملک پور هم در نوع خود خواندنی است؛ او در جایی ادعا کرده است که همسرش مجبور به همکاری با سایت گرداب شده و چنین ادامه می دهد که: «… چه بسا گروه‌های متعددی برای هک کردن سایت گرداب تلاش کردند و متأسفانه، نتوانستند چندان کاری از پیش ببرند و من مطمئنم که تخصص بالای همسر من در این امر، بی‌ تأثیر نبوده است..».

از قرار، در کشور کمبود شدید متخصص امنیت شبکه داریم و کمترین فایده بازداشت مدیر سایت آویزون، بالا بردن سطح امنیت شبکه در کشور بوده است!