وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چاقی یک بیماری مسری می باشد

چاقی یک بیماری مسری می باشد
کارشناسان تغذیه در دانشگاه نیوکسل کشور انگلیس می گویند اگر اکنون از چاقی رنج می برید ریشه این مشکل می تواند در دوران کودکی شما و مربوط به افرادی باشد که کودکی خود را با آنها گذرانده اید.

 این کارشناسان دریافته اند که افزایش وزن بدن در دوران کودکی یک فاکتور مسری است به طوری که از سایر اعضای خانواده به کودکان سرایت می کند.

به گفته این کارشناسان، تاثیر و نقش اطرافیان در چاق شدن ما در دوران کودکی خیلی بیشتر و قوی تر از دوران بزرگسالی است و تمام افرادی که در کودکی با آنها زندگی کرده ایم روی چاق شدن ما در سنین بالاتر نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش مجله آنلاین لایوساینس، در این مطالعه وزن ۲۳۶ جفت خواهر و برادر نوجوان که با هم زندگی می کردند با وزن ۸۳۸ جفت خواهر و برادر که با هم زندگی نمی کردند، مقایسه شدند. در این بررسی ها اهمیت اقدامات و رفتارهای اولیه در دوران کودکی در زمینه پیشگیری از چاقی آشکار شده است.

جزئیات این مطالعه در مجله «چاقی» به تفصیل گزارش شده است.

پیش از این نیز دانشمندان در یافته بودند افرادی که دوستان یا اقوام چاق زیادی دارند، بیشتر از دیگران در خطر چاق‌شدن هستند.با وجود آن‌که همیشه قرار گرفتن در کنار یک فرد چاق، هنگام عکس گرفتن به بهتر نشان داده شدن ظاهر شما کمک می‌کند اما دوستی طولانی مدت با این افراد ممکن است عوارض زیادی برای شما همراه داشته باشد.

هنگامی که شما با افراد چاق رفت‌وآمد می‌کنید، اضافه وزن‌تان زیاد به چشم دیگران نمی‌آید و به همین دلیل ممکن است بیشتر از معمول و حد مجاز خود غذا بخورید.

همچنین دوستی با افراد چاق باعث می‌شود شما به‌طور ناخودآگاه هنگام صرف وعده‌های غذایی بیشتر بخورید و کمتر فعالیت بدنی داشته باشید.

افراد چاق معمولا بیشتر زمان خود را در حال تماشای تلویزیون، خوردن غذا یا در وضعیت بی‌تحرک به سر می‌برند و این عوامل سبب می‌شود دوستان آن‌ها هم همین سبک زندگی را برای خود انتخاب کنند.

دانشمندان معتقدند ما برای سنجش اندازه متعادل بدن، خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم و اگر دوستان و اطرافیان ما همگی دچار اضافه وزن باشند، ممکن است این تصور اشتباه در ما به‌وجود بیاید که ما وزن متعادلی داریم.