وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رژیم غذایی ضدچروک

غذایی که می‌خورید در سلامت و شادابی پوست‌تان نقش دارد. اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید، چین و چروک‌ها زودتر سراغ پوست‌تان می‌آیند‌ و اگر می‌خواهید پوست‌تان جوان بماندباید از همین امروز رژیم غذایی متعادلی در پیش بگیرید. فکر می‌کنید رژیم جوانساز چه مشخصاتی دارد؟ …

قبل از هر چیز باید بدانید که چین و چروک‌ها می‌توانند به دلایل بی‌شماری ایجاد شوند؛ مثلا کاهش میزان کلاژن در پوست باعث می‌شود پوست‌تان کش بیاید و چین و چروک‌ها ایجاد ‌شوند.داشتن یک رژیم غذایی متعادل اولین قدم برای داشتن پوستی خوب و سالم است.

 

رژیم غذایی متعادل یعنی چه؟

رژیم غذایی متعادل یعنی رژیمی که به اندازه کافی، کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان را در اختیار بگذارد؛ طوری که دچار کمبود پروتئین، ویتامین و مواد معدنی نشوید. استفاده از هرم غذایی، روشی آسان برای تبعیت از رژیم متعادل است. ۶ تا ۱۱ واحد از نان و غلات، ۳ تا ۵ واحد از سبزیجات، ۲ تا ۴ واحد از میوه‌ها، ۲ تا ۳ واحد از گوشت یا جانشین‌هایش (ماهی، مرغ، تخم‌مرغ، حبوبات و دانه‌ها) و ۲ واحد از شیر و محصولات لبنی. برای جلوگیری از اثرات فرآیند پیری بر پوست واجب است چند دسته از مواد غذایی را بیشتر از مقدار متداول مصرف کنید. در مبارزه با چین و چروک‌ها شما موظف‌اید سبزیجات بیشتری میل نمایید. سبزیجات محتوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند که به مبارزه با عوامل مخاطره‌آمیز سلامت بدن شما کمک می‌کنند. این مواد وارد جریان خون شما شده و سلول‌های بدنتان را تمیز می‌کنند. در نتیجه خون شما سالم‌تر از قبل در بدنتان وظایف خود را انجام می‌دهد و ظاهر بیرونی شما بی‌تاثیر از این فرآیند نخواهد ماند. در اصل آنتی‌اکسیدان‌ها مهم‌ترین عامل کاهش چین و چروک‌ها هستند. پس سخت دنبال یک برنامه غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان باشید. بهترین منابع برای آنتی‌اکسیدان‌ها عبارت‌اند از: سبزیجات تازه با رنگ سبز تیره، گوشت، ماهی و چربی‌های غیراشباع.

 

میوه‌‌ها و سبزی‌های تازه، دو کلید جوان‌سازی پوست

میوه و سبزی‌های تازه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند. بسیاری از رنگدانه‌های شیمیایی که در میوه‌ها و سبزی‌ها موجودند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارند.

 

این آنتی‌اکسیدان‌ها موجب جلوگیری از تخریب سلولی می‌شوند. به این صورت که رادیکال‌های آزاد موجود در بدن خصوصاً در منطقه پوست را که در تماس با محیط اطراف است، فلج کرده و جلوی عملکرد تخریبی آنها را می‌گیرند. برای اطمینان از وجود آنتی‌اکسیدان کافی در میوه و سبزی، آنها را به صورت خام و تازه (یا نیم‌پز) مصرف کنید چون حرارت و نگهداری در یخچال و فریزر محتوای آنتی‌اکسیدانی آنها را کاهش می‌دهد.

 

مایعات یادتان نرود

پوستی که رطوبت کافی داشته باشد، کمتر چروک می‌خورد. پس سعی کنید روزانه آب زیاد بنوشید تا آب مورد نیاز را برای تعریق پوست‌تان فراهم کنید تا خشک نشود. متخصصان توصیه می‌کنند که ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. قهوه و نوشابه منابع خوبی برای تامین مایعات نیستند زیرا حاوی کافئین هستند که یک ماده دیورتیک (ادرارآور) است و موجب دفع آب به صورت ادرار می‌شود. نکته دیگر اینکه ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب آب زیادی ننوشید زیرا ممکن است موجب افزایش ورم صبحگاهی و کشیدگی بیش از اندازه پوست شود.

 

تاثیر رژیم‌های لاغری مکرر بر چین و چروک‌های پوست

اضافه و کم کردن وزن با سرعت زیاد، پوست را چروک می‌کند زیرا با افزایش چربی بدن پوست کش آمده و با لاغر شدن، چربی بدن تحلیل می‌رود و پوست جمع می‌شود و چروک می‌خورد. پس مراقب باشید که با پرخوری و افراط درخوردن غذاهای چرب دچار اضافه وزن نشوید و اگر قصد کاهش وزن دارید، حتماً زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرید.

 

درست غذا بپزید

حرارت زیاد سبب تغییر ساختمان شیمیایی مواد غذایی می‌شود. با حرارت دادن واکنش‌های تخریبی اکسیداسیون شدیدتر می‌شوند؛ یعنی حرارت مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذا را کاهش داده و سبب افزایش رادیکال‌های آزاد (عامل اصلی پیری پوست) می‌شود. پس به پخت و پز غذاهایتان توجه بیشتری نشان دهید چرا که با خوردن غذایی که بد پخته شده، در واقع تمام آن مواد مغذی و ارزش‌های غذایی‌اش را تخریب کرده‌اید. راه حل این است که مدت زمان پخت مواد غذایی را کاهش دهید و از موادغذایی تازه جهت پخت و پز استفاده کنید و غذاهایتان را ترجیحا سرخ نکنید.


 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز