وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه‌های پزشكی در برخورد با هوای غبارآلود

یك متخصص آسم و آلرژی در پی بروز گرد و غبار تهران به مردم بویژه بیماران مبتلا به آسم و آلرژی هشدار داد كه از منازل خود طی دو روز آینده خارج نشوند و در و پنجره‌های خود را كاملا بسته نگه دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان هواشناسی ،گردو غبار ، امروز تهران را در برگرفت و پیش بینی می‌شود تا عصر روز سه شنبه این هفته ادامه داشته و احتمالا از میزان فعلی گردو غبار كاسته شود .

توده هوای غبار آلود از شنبه هفته جاری ازسمت عراق وارد نوارد غرب و جنوب كشور شده و با درگیر كردن استانهای این منطقه امروز وارد تهران شد.

دكتر ناصر جواهر تراش روز یكشنبه در این زمینه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران، كودكان و افراد مسن در صورتیكه كه مجبور شوند به خارج از منزل بروند باید حتما از ماسكی از نوع ‪ SAS‬استفاده كنند.

وی با بیان اینكه به دلیل وجود ذرات ذرات ریز در گرد و غبارموجود هوای تهران برای خنك كردن دمای منازل نباید از كولرهای آبی استفاده شود گفت :
كولرهای گازی مناسب چنین هوایی است .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران اظهار داشت : كولرهای آبی باعث ورود گرد و غبار و آلودگی بیشتر از بیرون به منازل می‌شود.

دكتر جواهر تراش گفت : چنانچه بیماران مبتلا به آسم ، آلرژی و كسانی كه مبتلا به سرماخوردگی و سرفه‌های شدید هستند، دچار حملات تنگی نفس شوند باید از افشانه ( اسپری)های تنفسی استفاده كنند.

این متخصص آسم و آلرژی به سالخوردگان ، كودكان و همچنین بیماران قلبی نیز توصیه كرد كه از خارج شدن از منازل طی روزهای آتی تهران خودداری كنند.

معاون اداره كل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور به سازمان‌های ذی ربط امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هشدار داد: با درگیر شدن تهران با توده‌های گرد و غبار،تمهیدات لازم بهداشتی و زیست محیطی اتخاذ شود.

دكتر عباس رنجبر گفت: با توجه به اینكه اندازه این ذرات، ریز است اثرات مخربی در برداشته و به بیماران تنفسی، كودكان و نیز افراد مسن توصیه می شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند.

به گفته وی اكنون توده‌هایی از این گرد و غبارها علاوه بر شمال غرب بخش های نیمه غربی كشور را از قبیل استان‌های كرمانشاه ایلام، لرستان، خوزستان ، فارس، چهارمحال بختیاری ، كهكیلویه و بویراحمد، اصفهان، همدان، استان مركزی و باشدت كمتری استان‌های قزوین و قم، زنجان، تهران و سواحل خلیج فارس را درگیر كرده است.

این كارشناس پیش بینی همچنین اعلام كرد: با توجه به اینكه وزش بادی طی روزهای آینده برای تهران پیش بینی نمی‌شود، شرایط ثابتی درپیش خواهد بود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز