وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سركه : درمان كبودی دور چشم

سیب : نماد سعادت و سلامتی

خوردن یك عدد سیب در روز بیماری را دور می كند . این میوه سموم بدن به خصوص اسید اوریك را دفع می كند و در نتیجه درمان خوبی برای مبتلایان به روماتیسم درد مفاصل و نقرس است.سیب حاوی املاح مفیدی چون فسفر منیزیم كلر كلسیم سدیم آهن و پتاسیم است.در برخی كشورها سیب به عنوان شام میل می شود.


سنجد: مقوی برای معده و بدن

میوه خشك سنجد قابض است به همین جهت در درمان اسهال بسیار سودمند است .آرد میوه سنجد به علت داشتن مقدار زیادی قند در درمان اسهال به كار می رود.آرد گوشت پوست و هسته سنجد مقوی معده و بدن است .میوه سنجد سرشار از ویتامین آ و بی و حاوی كمی ویتامین كا است.


سیر : پزشك طبیعی

علاوه بر اینكه سیر به صورت خام پخته یا ترشی مصرف می شود در طب داروسازی نیز استفاده های فراوان دارد.برای سیر اثر ضد عفونی كننده اشتها آور ضد انگل پایین آورنده فشار خون چربی و كلسترول بد (ال دی ال) ذكر شده است.مالیدن به پوست سر و خوردن سیر تازه موی تازه می رویاند و منگنز موجود در آن موجب می شود موهای سفید شده بریزد و موهای سیاه به جای آنها بروید.مصرف سیر رنده شده و عسل نوعی لایه برداری پوست (پلینگ) و از بین برنده جوش و لك صورت است.


سركه : درمان كبودی دور چشم

سركه یكی از فرآوردهای مفید انگور است كه تحت اثر مخمری خاص حاصل می شود.سركه نه تنها طعم مطبوعی به غذاها می دهد بلكه هضم بسیاری از مواد از جمله گوشت را آسان می كند.مالیدن سركه به محل نیش زنبور پشه و سایر حشرات مفید است و برای التیام زخم و تاول بی نتیجه نیست مخلوط كمی سركه و عسل كبودی دور چشم را برطرف می كند.درحین مصرف باید مواظب باشید وارد چشم نشود.نسبت یك به سه سركه و گلاب نیز محلول خوبی برای پوست می سازد .اگر كمی روغن زیتون به این محلول اضافه كنید اثر بهتری خواهد داشت.بد نیست بدانید كه كبد شما یك كارخانه بزرگ داروسازی است با بیش از چهار هزار محصول ! یكی از این فرآورده ها سركه است كه برای جذب چربی به خون و هضم شدن گوشت ضرورت دارد.


سماق : ضد گلودرد

رنگ میوه سماق قرمز و قهوه ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن طعم آن ترش می شود.در تمام قسمت های گیاه تانن به مقدار فراوان وجود دارد و به همین علت قابض و پاك كننده معده است و از انواع اسهال حاد و مزمن و خونریزی معده جلوگیری می كند.میوه تازه و نرسیده سماق سمی است اما رسیده میوه و خشك شده ان سمی نیست واز گرد آن به عنوان چاشنی غذا استفاده می كنند.


سمنو: غذای ضد پیری

سمنو ارزش غذایی بسیاری دارد جوانه گندم كه عنصر اصلی تشكیل دهنده آن است حاوی ویتامین بی و ای پروتیین از نوع عالی وادمعدنی فیبر و مواد مفید دیگر است.در گندمی كه جوانه می زند علاوه بر این كه تمام این مواد به طور كامل حفظ می شود در جریان جوانه زدن تغییرات شگفت آوری در آن به وجود می آید كه در نتیجه ویتامین ها و مواد حیاتی گندم به مقذار زیادی افزایش می یابد.اسید نوكلییك ار ان آ* و دی ان آ* كه به فراوانی در جوانه گندم وجود دارند در جلوگیری از پیری سلول ها بسیار موثرند. سلنیم و منیزیم و فیبر موجود در جوانه گندم در جلوگیری از انواع سرطان موثرند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز