وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیشی گرفتن سریال رستگاران از جومونگ

پیشی گرفتن سریال رستگاران از جومونگ

رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبكه 2 به تشریح برنامه‌های گوناگون این رسانه در ماه مبارك رمضان پرداخت. وی در عین حال از پیشی گرفتن سریال رستگاران نسبت به سریال جومونگ خبر داد.

سید عزت‌الله ضرغامی در این برنامه درباره ویژه شدن برنامه‌های تلویزیونی در ماه رمضان گفت: شرایط این ماه شرایط ویژه‌ای است. در این ماه، باید جشن گرفته شود و آشتی با پروردگار صورت بگیرد. از این رو تمامی برنامه‌های رسانه ملی در جهت بهره‌برداری از این ماه است.

وی در ادامه با بیان این كه در تمام ساختارها به برنامه فاخر توجه ویژه داریم، افزود: در ماه رمضان امسال قرآن به صورت قرائت، ترتیل، تجوید، آموزش و جمع‌خوانی در تمام شبكه‌ها پخش می‌شود، همچنین همانند سال گذشته كه قرآن به صورت جمع‌خوانی در قم به تصویر كشیده می‌شد، امسال در شهر مشهد این كار انجام می‌شود و هر روز یك جزء بعد از اذان صبح به صورت جمع‌خوانی روی آنتن می‌رود، همچنین این جمع‌خوانی در شبكه 3، شهر قم را نیز پوشش می‌دهد.

ضرغامی ادامه داد: امسال هم با حضور آقایان مكارم شیرازی، جعفر سبحانی و جوادی آملی برنامه‌های 5 و 6 دقیقه‌ای ضبط شده از شبكه‌های مختلف پخش می‌شود.

 

منعی برای پخش آثار هنرمندان وجود ندارد

وی درباره حضور هنرمندان و خوانندگان در برنامه‌های مختلف ماه رمضان عنوان كرد: سعی ما بر این است كه از همه ادعیه‌ای كه در این ماه تاكید شده، استفاده كنیم و در این راه از همه هنرمندان استفاده می‌شود و تهیه‌كنندگان در این امر دستشان باز است و هیچ منعی برای خواننده خاصی وجود ندارد؛ همان طور كه اذان‌ها، نمازها و ادعیه‌های مختلف روی آنتن می‌رود. البته تاكید من روی محتوای كار است و باید دقت كنیم دعاها چه چیزی می‌گویند و ما چطور باید خودمان را با حرف‌هایشان تطبیق بدهیم كه در این موضوع، صدای خوب هم تاثیرگذار است.

 

تعویق پخش «شب هزارو یكم»

وی با اشاره به این كه امسال به جای چهار سریال مناسبتی، 3‌سریال روی آنتن سیما می‌رود، گفت: تجربه در سال گذشته نشان داد، اگر تعداد سریال‌ها زیاد باشد، مردم نمی‌توانند بهره كافی از آنها ببرند همچنین اگر تعداد سریال‌ها زیاد باشد، خانواده‌ها نمی‌توانند به امور عبادی و فعالیت‌ها‌یشان برسند.

ضرغامی ادامه داد: امسال بین سریال اول كه بعد از افطار از شبكه 3 پخش می‌شود و سریال دوم؛ یك ساعت فاصله است تا مردم بتوانند به مساجد بروند همچنین این تصمیم‌گیری در تعامل با سازمان‌های مرتبط مختلف انجام شده است و با این كار، استقلال سازمان صدا و سیما زیر سوال نمی‌رود بلكه یكی از كارهای سازمان این است كه با تمام سازمان‌های مسوول هماهنگ باشد.

ضرغامی در خصوص جایگزین شدن سریال نردبام آسمان به جای سریال شب هزار و یكم، گفت: سریال شبكه یك تا دو روز، شب هزار و یكم اعلام شده بود، ولی این تصمیم مورد تجدید نظر قرار گرفت و قرار شد سریال نردبام آسمان كه یك سریال الف ویژه و پرهزینه است، در این ایام پربیننده روی آنتن شبكه یك سیما برود. همچنین رضایتمندی و حقوق مخاطبان برای ما اهمیت فراوانی دارد و اگر قبلا اعلام شده یك سریال پخش می‌شود و حالا یك سریال دیگر پخش می‌شود مانعی ندارد و اگر ما این كار را انجام نمی‌دادیم، یك جور رو در بایستی با مردم می‌كردیم و حقوق مردم ضایع می‌شد. وی افزود: سریال شب هزار و یكم یك سریال دفاع مقدسی است و در زمان خودش در ایام دفاع مقدس پخش می‌شود. همچنین سریال‌هایی مانند «در چشم باد»، «بشارت منجی»، «افسانه جومونگ» و سریال‌های خارجی و ایرانی شبكه تهران، همانند گذشته روی آنتن می‌رود.

 

تاسیس شبكه‌های فیلم، كودك و ورزش

رئیس سازمان صداوسیما درباره تاسیس شبكه‌های تخصصی نیز گفت: برنامه ما در آینده این است كه شبكه‌های تخصصی مانند شبكه فیلم و سریال، شبكه ورزش و شبكه كودك و نوجوان تاسیس كنیم كه این سه شبكه در اولویت كاری ما قرار دارد. البته با سیستم آنالوگ ما این كار، امكان‌پذیر نیست و باید با پخش دیجیتالی این كار را انجام بدهیم. همچنین این سیستم، امتحان‌های خودش را هم پس داده است.

وی در ادامه گفت: این شبكه‌ها اشكالاتی هم دارند كه بیننده ممكن است فقط شبكه ورزش یا شبكه فیلم و سریال یا هر شبكه مورد علاقه‌اش را ببیند و از موضوعات دیگر، بهره‌ای نبرد كه ما برای این موضوع هم راهكارهایی پیدا كرده‌ایم.

 

پخش تیزرهای رایگان فیلم‌های سینمایی

به گزارش فارس، ضرغامی درخصوص كاهش رونق سینما به علت پخش برنامه‌های تلویزیونی، اظهار كرد: متأسفانه این مساله وجود دارد و تهیه‌كننده‌های مختلف با من در این رابطه صحبت‌ كردند و بعضی‌ها هم بصراحت گفته‌اند متهم شماره یك بی‌رونقی سینما، صدا و سیماست. وی افزود: به تعبیری این صحبت‌ها درست است و به دلیل پخش‌ سریال‌ها، مردم كمتر رغبت می‌كنند به سینما بروند ولی این قضیه عمومیت ندارد؛ چنانچه در ایام نوروز می‌دیدیم، فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» توانست ركورد فروش تاریخ سینما را بشكند و این در مقطعی بود كه ما سریال‌های زیادی داشتیم. بنابراین اگر فیلم‌های سینمایی خوب و مورد اقبال مردم وجود داشته باشد، این ربطی به پخش سریال‌های تلویزیونی ندارد. رئیس سازمان صدا وسیما ادامه داد: من آمادگی دارم صنوف خانه سینما و تهیه‌كنندگان در این ماه اگر پیشنهادها و درخواست‌هایی از ما مثال تبلیغ مناسب، تخفیف‌ بیشتر و پخش تیزرهای رایگان و هرگونه امكانی كه در وسع ماست دارند؛ همكاری لازم را انجام می‌دهیم.

 

پیشی گرفتن رستگاران از جومونگ

رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص پخش سریال‌های شرقی اظهار كرد: وقتی سریال خوبی در هركجای دنیا تولید می‌شود، رسالت ما این است كه سریال را تهیه كنیم و برای مردم نمایش دهیم همچنین اگر عكس این موضوع اتفاق بیفتد و سریال‌های غربی نمایش داده شود، همین سوال به نوعی دیگر مطرح می‌شود كه چرا شما سریال‌های غربی را نمایش می‌دهید، ولی من در ابتدای كارم در 5 سال گذشته یكی از سیاست‌های مورد توجهم این بود كه سریال‌های شرقی به دلیل نزدیكی فرهنگ بیشتر به ما، می‌تواند مورد استفاده بهتر قرار بگیرد. وی در خصوص نظرسنجی سازمان در رابطه با سریال‌ها، افزود: سریال رستگاران در نظرسنجی نهایی ما، حدود 11 درصد از سریال افسانه جومونگ پیشی گرفت.

 

تولید 187 فیلم تلویزیونی در سال گذشته

ضرغامی با بیان این‌كه به طور متوسط در سال نیاز به پخش600 فیلم سینمایی داریم، گفت: كل بضاعت سینمای ایران ماكزیمم 100 فیلم است كه البته به دلایلی ما همه 100 فیلم را هم نمی‌توانیم نشان بدهیم و ان‌شاء‌الله همكاران ما در سینما به گونه‌ای عمل كنند به دلیل محدودیت‌ها، ملاحظات ملی و مسائل قومی و مذهبی كه در تلویزیون وجود دارد؛ بتوان تمام آثار را نمایش داد. چرا كه بعضی از فیلم‌‌ها را می‌توان در محدوده سینما نمایش داد؛ ولی از رسانه‌ ملی نمی‌توان این كار را انجام داد. وی در ادامه اظهار كرد: ما اگر فرض كنیم 100 فیلم سینمایی هم نشان داده شود، باز هم فیلم كافی نداریم و رویكرد ما در این موضوع، ساخت فیلم‌های تلویزیونی است. ما سال گذشته توانستیم 187 فیلم تلویزیونی با حضور كارگردانان خوب سینما و تلویزیون تولید كنیم. همچنین در زمینه نمایش آثار از صدا و سیما بعضی مواقع صحبت‌های بزرگان دین هم قابل نمایش نیست، چرا كه صحبت‌های بعضی از بزرگان برای تمام جامعه مفید نیست و ممكن است نتیجه منفی بدهد.

 

رشد برنامه های نمایشی رادیو

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به مسابقه قرآن 1443 گفت: این برنامه امسال سوره اسراء را در دست كار دارد و از تمام شبكه‌های تلویزیونی، بخشی از شبكه‌های رادیویی و روزنامه جام‌جم پخش می‌شود و تاكنون یك میلیون پاسخنامه برای ما ارسال شده كه پیش‌بینی ما این است كه این رقم تا روز 12 شهریور كه اختتامیه این مسابقه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود؛ از عدد 5/1 میلیون سال گذشته بیشتر شود. با نوشتن این 5/1 میلیون نامه، خانواده‌های این افراد هم با این موضوع تعامل پیدا می‌كنند و در نتیجه میلیون‌ها نفر با این مسابقه ارتباط برقرار می‌كنند. وی در خصوص برنامه‌های رادیو گفت: امسال برنامه‌های نمایشی رادیو خیلی بیشتر شده همچنین برنامه‌های ادعیه و سحر جدیدی تولید شده كه طبق آمار حدود 80 درصد از این برنامه‌ها جدید هستند.

ضرغامی در خصوص برنامه‌های برون‌ مرزی افزود: در بخش برون مرزی، شبكه‌های عربی مانند الكوثر و العالم برنامه‌های متنوعی دارند همچنین طبق نظرسنجی‌‌ها شبكه الكوثر در حال حاضر جزو 4، 5 شبكه عرب‌زبان اصلی است. شبكه پرس‌تی‌وی هم برنامه‌های خوبی دارد همچنین شبكه سحر نیز با 7 زبان دنیا برنامه‌های پربیننده‌ای ارائه كرده است. رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه تصریح كرد: بسیاری از دستگاه‌های حاكمیتی، دستگاه‌های غیردولتی و نهادهای مردمی باید ظرفیتشان را بالا ببرند. زمانی كه می‌خواهیم برنامه طنزی پخش كنیم، اگر از لهجه شیرین و زیبایی استفاده می‌شود، نباید این طور استنباط شود كه به قومیت موردنظر توهین شده در حالی كه این طور نیست و ما باید در این زمینه ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم و البته ما هم در سازمان ملاحظاتی داریم.