وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راههای غلبه بر سوزش معده یا ترش کردگی

راههای غلبه بر سوزش معده یا ترش کردگی
سوزش معده یا ترش کردگی به علت زیاد شدن اسید معده و اختلالات گوارشی یوجود می آید، این عارضه توام با درد شدید و احساس سوزش است.

از طرق مختلفی می توان به رفع آن اقدام کرد،ولی اولین و مهمترین قدم،تغییر دادن عادات غذایی و پیروی از یک سبک سالم در زندگی است.قبل از انکه به پزشک مراجعه کنید،باید علت ایجاد این عارضه را بخوبی در یابید.

پس راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید:
* مواد غذایی مصرفی روزانه تان را در دفترچه ثبت کنید تا از طریق حذف غذاهای تحریک کننده از این مشکل رهایی یابید.
 
*  گاهی آنزیم های گوارشی می توانند سوزش معده را تسکین دهند. بنابراین میتوانید نوعی از آنها را از داروخانه تهیه و مصرف کنید. اگرچه بهتر است قبل از مصرف اینگونه آنزیم ها با پزشک مشورت نمایید.
*  بررسی ها نشان میدهند که اگر نیم ساعات قبل از خوردن غذا ، حدود۲۰۰ سی سی آب بنوشید ، بدلیل تولید مخاط،احتمال بروز سوزش معده و ترش کردگی به حداقل میرسد.
*  برخی از سبزیجات مانند جوانه کلم بروکلی در از بین بردن باکتری ها سبب سوزش معده ، موثر واقع میشوند. برگ گیاه قاصدک نیز برای ترشح آنزیم های بیشتری که در هضم و گوارش موثر هستند، توصیه میشود.
 
*  حفظ سلامت سیستم گوارشی میتواند احتمال ابتلا به سوزش معده را کاهش دهد. بررسی ها حاکی از آن هستند که پروبیوتیک ها برای گوارش بهتر و نیز حفظ سلامت عمومی بدن مفید هستند .
*  در پایان اگر می خواهید این مشکل را به حداقل برسانید ،باید غذا را بخوبی و آهسته بجوید تا عمل هضم و گوارش در معده راحت تر شود.