وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

6 راه حل مفید برای رهایی از استرس

6 راه حل مفید برای رهایی از استرس
حتی بیشتر از این هم می توانید استرس خود را کم کنید و به خصوص اگر این روش را مناسب با نوع شخصیتتان به کار ببرید می توانید مدت این کاهش را نیز طولانی تر کنید .
استیو ادواردز پزشک و پروفسور روانشناسی ورزش در دانشگاه ایالت اکلاهما می گوید : منافع روانی انجام دادن فعالیت مورد علاقه بسیار بیشتر از منافعی است كه از یك جلسه فعالیت به دست می آورید.
 ادواردز 6 نوع ورزش مناسب با شخصیت های مختلف را مشخص کرده است . بهترین نوع ورزش مناسب با شخصیت خود را بیابید و سپس با نکاتی که ما در اختیارتان قرار می دهیم با ما همراه باشید . پس نگرانی را کنار بگذارید و آرام باشید.
 
 1-فرد زیبایی دوست
در ورزش و نرمش ، به صورت هنری پیشرفت کنید . به این صورت كه :
 
خودتان را چک کنید
آئینه هایی که در اتاقهای کنترل وزن وجود دارند به شما کمک می کنند تا متوجه باشید که چه وقت تناسب اندام شما به هم خورده است . اما باید ببینید که بهترین کار ممکن در این هنگام چیست . پس استرس و نگرانی در قابل کنترل است .
ادواردز می گوید : " برخی معتقدند که این موضوع باعث غرور و خودبینی می شود اما اینطور نیست . این تنها ارج نهادن به داشتن اندامی زیباست . "
 
یک مهارت ورزشی كسب كنید
ادواردز می گوید: " هر ورزشی که فکر می کنید بهتر می توانید آن را انجام دهید را انتخاب و آن را تمرین کنید . به دست آوردن عنوان قهرمانی در یک مسابقه  کنار گذاشتن پرخوری و ترک مشروبات الکلی به شما احساس آرامش و خرسندی می بخشد و باعث کاهش استرستان می شود . "
 
2-فرد هیجان طلب
برای به دست آوردن هیجان ورزش كنید:
 
با دویدن خود خطر را همراه کنید
سعی کنید دور ورزشگاه آنقدر بالا و پاییین بپرید و بدوید تا خسته شوید . برای شما رهایی از استرس در خطركردن یافت می شود . ادواردز می گوید : " هرچه بیشتر می دوید سخت تر می شود . اگر چیزی نگرانتان کند یا آشفته شوید بدجور زمین می خورید . ورزشگاه نزدیکتان نیست ؟ روی تپه های ناهموار جلوی درب خانه تان بدوید .
 
با وزنه کار کنید
تکرار تمرینهای ورزشی را کنار بگذارید . خودتان را درگیر آن نکنید . تکرار را کمتر کنید و بیشتر با حداکثر وزنه ی ورزش های سنگین که می توانید کار کنید . سپس راه را برای حرکات قوی تر باز کنید که كمی خطرناک تر به نظر می رسند .
 
3- فرد اجتماعی
دوستی و رفاقت با دیگران در ورزش باعث علاقمندی شما می شود پس:
 
به یک تیم ملحق شوید
تنهایی ورزش کردن اصلا خوب نیست و فقط به نگرانی شما می افزاید . بنابراین برنامه ی خود را با فعالیت های گروهی و ورزشهای تیمی تنظیم کنید .
ادواردز می گوید :" به یک باشگاه دو میدانی یا دوچرخه سواری بپیوندید یا اگر به سالن ورزشی می روید برنامه ی ورزشی ای طراحی کنید که به درد دوستان مضطربی که شرایط شبیه به شما را دارند نیز بخورد .
 
تمرینات ورزشی خود را تغییر دهید
تمام فعالیت هایتان را بیشتر کنید و هر چند وقت یکبار طوری ورزش کنید که به عرق کردن بیافتید .
ادواردز می گوید :" سعی کنید بازیهایی مانند گلف را امتحان کنید یا عضو یک تیم بزرگ بشوید و کودکتان را با خود به ورزشگاه ببرید "
 
4-فرد هراسان از مرگ
شما ورزش می کنید که سلامت بمانید اما در عین حال می گویید که ای کاش روش آسانتری برای این کار وجود داشت پس :
 
خیلی سخت کار نکنید
ادواردز می گوید :" هرچه ورزش برایتان راحت تر باشد بیشتر از آن لذت می برید و در نتیجه استرس شما نیز کمتر می شود. بنابراین از وزنه های معمولی و درحد متوسط استفاده کنید و متعادل تمرین کنید . فقط مدت زمان استراحتتان را کوتاه کنید تا عضلات شما قوی تر شوند.
 
حواس خود را پرت کنید
کوین برک پزشک و پروفسور روانشناسی ورزش از دانشگاه جنوبی جورجیا می گوید :" فعالیتتان را با چیزی که باعث آرامش شما می شود همراه کنید مانند کتاب خواندن – تلویزیون تماشا کردن یا گوش دادن به موسیقی . بیشتر باید روی آنچه به شما آرامش می دهد ( آهنگهای خوب ) تمرکز کرده و کمتر بر آنچه از آن نفرت دارید تمرکز کنید ( تردمیل و تمرینهای یکنواخت ) .
 
5-فرد متعصب
دوست دارید تمرینات منظم روزانه داشته باشید پس :
 
بدن خود را شوکه کنید
برک می گوید : " اگر به سخت تلاش کردن و عرق ریختن معتقدید مطمئن باشید که تنوع به مبارزه ی آن می آید . می توانید دست از آزار یکنواخت ماهیچه ها بردارید و اجازه دهید که آنها با یک روش ریسک پذیر رشد کنند . قبل از این کار یک پوستر ورزشی و چند برگه ی دیگر بگیرید . در برگه ها نام تمرینات را برای عضو مورد نظر بدن بنویسید و بعد طبق آن پیش بروید .
 
از ساعات شلوغ و پرازدحام بپرهیزید
ایستادن در صف برای کار کردن با وزنه ها با اهداف شما برای به دست آوردن اندامی زیبا تداخل دارد . بنابراین همیشه ساعاتی را برای این کار انتخاب کنید که همه چیز در دسترستان باشد .
 
6-فرد پرانرژی
شما به باشگاه می روید تا انرژی خود را آزاد کنید.
 
بعد از ناهار ورزش كنید
ادواردز می گوید :" هرچه بیشتر بدون ورزش سر کنید بیشتر احساس می کنید که استرس دارید . سعی کنید یک ورزش مناسب را حتما در طول روز داشته باشید . اگر می توانید حدود ساعت 2 بعد ازظهر به یک باشگاه بروید . بعد از ناهار چربیهای اضافه می سوزند بنابراین می توانید سریعتر به نتیجه برسید .
 
 همیشه یک راكت دم دست داشته باشید
با قرار دادن ساک ورزشی و دیگر وسایل ورزشیتان در ماشین یا زیر میز کار، هر زمان که اراده کنید می توانید ورزش کنید .
ادواردز می گوید :" این کار باعث ایجاد تنوع در فعالیت هایتان می شود . اگر با ماشین از کنار پارک رد می شوید و فکر می کنید دوست دارید بدوید کفشهایتان را بردارید و حتما این کار را بکنید .