وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

۲۰ توصیه برای بهبود خواب

۲۰ توصیه برای بهبود خواب
1)  یک رختخواب راحت مهیا کنید . یک بالش ، پتو یا ملحفه ای مناسب ، بسیار تأثیر دارد .
۲)  مکان استراحت و خواب باید آرام باشد.نور شدید و زننده و صدای بیرونی مانع یک خواب راحت است.
۳)  در طی روز از چُرت زدن اجتناب کنید . هرخوابی که در روز داشته باشید از زمان خواب شبانه خواهد کاست .
۴)  ورزش منظم روزانه و استنشاق هوای تازه اهمیت دارد ، لیکن اینها را به آخر شب مؤکول نکنید .توصیه می شود که اول غروب کمی ورزش کنید که لزوماً طاقت فرسا نباشد .
۵)  حداقل دو ساعت قبل از به رختخواب رفتن از مصرف هر گونه مواد محرک چون قهوه ، چای ، نوشابه های مختلف و کافئین و کاکائو بپرهیزید .
۶)  قبل از به رختخواب رفتن از کشیدن سیگار اجتناب نمایید .
۷)  نظم در خواب بسیار اهمیت دارد، برای این منظور هر شب در ساعت مقرّری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بلند شوید. اصطلاحاً با این کار،ساعت زیستی بدن خود رامنظم می کنید.
۸)  به هوای اینکه کمبود خواب شبانه داشته اید ، در روز بعد تحت عنوان جبران خواب از دست رفته، بیشتر نخوابید . فراموش نکنید که هر روز صبح سر ساعت مقرر بیدار شوید .
۹)  سعی کنید فقط هنگامی که کاملاً خسته هستید به رختخواب بروید . اگر در عرض ۱۵دقیقه نتوانستید بخوابید ، بلند شوید و کار خسته کننده ای را با علاقه تمام انجام دهید و دوباره به رختخواب برگردید .
۱۰)  یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب دست کم ۱۰ دقیقه بنشینید و به کارهای روز و فعالیتهای فردای خود ( همراه با ارائه راه حل ها و برنامه ریزی برای آنها ) بیاندیشید . در واقع قبل از خواب،تشویق های ذهنی خویش را پاک نمایید .
۱۱)  در بستر و از اتاق خواب فقط برای خواب استفاده کنید . از فعالیتهایی همچون : نگاه به تلویزیون ، صحبت کردن با تلفن ، بحث کردن با همسر ، مطالعه کردن ، غذا خوردن ،… دررختخواب و موقع خواب ، اجتناب کنید . این فعالیتها باعث می شوند که رختخواب قدرتش را به عنوان محرکی برای خواب از دست بدهد .
۱۲)  حداقل ۲ ساعت قبل از خواب ، غذای سنگین و مواد غذایی شیرین که ممکن است بدن را تحریک کند، نخورید . هنگامی که به خواب می روید فرآیند های هاضمه بدن کارایی کمتری پیدا کرده و ممکن است موجب سوء هاضمه شود نوشیدن یک لیوان شیر گرم توصیه می شود .
۱۳)  سعی کنید قبل از زمان خواب رفتارهایتان تا حد ممکن آرام بخش باشد . یک دوش آب گرم ، یک مطالعه سبک همگی می توانند کمک کننده باشد .
۱۴)  برخی از دارو ها ی مصرفی موجب بی خوابی می شوند . با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید .