وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی ها !!!

1) معده یک اسید فاسد ترشح میکند.
یک مایع بسیار خطرناک است که نیروهای امنیتی هیچ فرودگاهی نمیتواند از شما جدا کند: این مایع در معده تان قرار دارد. سلولهای معده شما اسید هیدروکلرویک ترشح میکنند که ترکیبی فاسد و خورنده است که برای ضدزنگ کردن فلزات استفاده میشود. این ترکیب فلز را داغان میکند اما لایه غشایی معده از این ماده سمیدر دستگاه گوارش محافظت میکند تا غذاهای شما را تجزیه کند.
2) وضعیت بدن بر حافظه تاثیر میگذارد.
سالگرد ازدواجتان را یادتان نمیآید؟ اشکالی ندارد روی یک زانو خم شوید به یادتان میآید. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. یک رایحه یا صدا یک خاطره خیلی دور از بچگی را برایتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بین این حواس و خاطرات آشکار یا گاهی مرموز هستند. یک تحقیق جدید به کشف این ارتباطات کمک میکند. خاطرات گذشته وقتی در حالت و وضعیت بدنی مشابه قرار بگیرید سریعتر به ذهنتان میرسد.
3) استخوان ها برای تنظیم موادمعدنی بدن میشکنند.
علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم در بدن نیز کمک میکنند. استخوان ها حاوی فسفر و کلسیم هستند که دومیمورد نیاز عضلات و اعصاب میباشد. اگر ذخیره این عنصر در بدن کم باشد، برخی هورمون های خاص باعث میشود استخوان ها شکسته تا سطح کلسیم بالا رود تا جایی که به یک غلظت خاص و مناسب از این عنصر در خارج سلولها برسیم.
4) بیشتر غذایی که میخوریم برای مغز است.
مغز بااینکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکیل میدهد، 20 درصد از اکسیژن و کالری های آن را میگیرد. برای تامین منابع کافی برای این عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزی اصلی بطور مداوم اکسیژن به مغز پمپاژ میکنند. هرگونه انسداد یا پارگی در یکی از این رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهای مغزی میشود و موجب میشود که عملکرد مغزی در آن ناحیه آسیب ببیند و منجر به سکته شود.
5) هزاران تخمک غیرقابل استفاده توسط تخمدان هستند.
وقتی خانمها به اواخر چهل و اوایل پنجاه سالگی خود میرسد، چرخه ماهانه قاعدگی که سطح هورمون ها را در بدن او تنظیم میکند و تخمک ها را برای تلقیح آماده میکند، خاموش میشود. تخمدان ها همینطور استروژن کمتر و کمتری تولید میکنند و این مسئله موجب تغییرات احساسی و جسمیدر بدن زن میشود. فولیکول های رشد نیافته تخمک دیگر مثل قبل منظم تخمک تولید نمیکنند. یک دختر نوجوان به طور متوسط 34،000 فولیکول رشد نیافته تخمک دارد در حالیکه تقریباً فقط 350 تای آن در طول زندگی وی رشد میکنند و بالغ میشوند. تخمک های استفاده نشده بعداً خراب میشوند.
 
6) بلوغ ساختار مغز را تغییر میدهد.
میدانیم که تغییرات هورمونی در بدن برای تحریک رشد و آماده کردن بدن برای تولید مثل لازم هستند اما چرا نوجوانان اینقدر از نظر احساسی ناخوشایند هستند؟ هورمون هایی مثل تستوسترون رشد نورون های عصبی در مغز را تحت تاثیر قرار میدهند و تغییراتی که در ساختار مغز ایجاد میشود تغییرات رفتاری زیادی را در بر دارد. با بالغ شدن ناحیه جلویی غشای مغز، خامیاحساسی، بی عاطفگی و قدرت ضعیف در تصمیم گیری را باید انتظار داشت.
7) موهای سلولی ماده مخاطی را حرکت میدهد.
اکثر سلولها در بدن پوششی مو مانند روی خود دارند که به عملکردهای بسیاری در بدن کمک میکند، از هضم غذاها گرفته تا شنوایی. در بینی، این موها به خشک کردن ماده مخاطی در حفره بینی تا گلو کمک میکند. هوای سرد این فرایند خشک کردن را کندتر میکند و باعث میشود که ماده مخاطی بالا بیاید و باعث شود که آب بینیتان بیاید.
8) دندان عقل فقط جای دندان ها در دهان را تنگ تر میکند.
سیر تکامل بی عیب و کامل نیست. اگر بود باید به جای دندان عقل بال در میآوردیم. گاهی اوقات ویژگی های بی استفاده در برخی انواع موجودات ایجاد میشود فقط به خاطر اینکه آسیبی نمیرساند. اما دندان عقل همیشه هم توسط دندانپزشکان جراحی و کشیده نمیشد. در گذشته، این دندانها یک ست دیگر از دندان های آسیاب بودند اما با رشد مغز، ساختار استخوان فک ما تغییر کرد و باعث شد که دیگر دهان جایی برای دندان عقل نداشته باشد.
9) دنیا با شما میخندد.
همانطور که وقتی کسی کنار شما خمیازه بکشد شما هم به خمیازه میافتید، شواهد جدید نشان میدهد که خنده هم تقلید برانگیز است. شنیدن خنده ناحیه مغز را تحریک به آن حرکت در صورت میکند. تقلید نقش مهمیدر روابط اجتماعی دارد. اشاراتی مثل عطسه کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن راهی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی بین یک گروه است
10) پوست شما چهار رنگ دارد.
همه پوست ها در حالت عادی سفید کرم رنگ است. رگ های خونی نزدیک به سطح پوست سرخی به آن میدهد. رنگ دانه زرد هم پوست را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین ملانین قهوه ای رنگ هم که در واکنش به اشعات فرابنفش ایجاد میشود در تعداد بالا رنگ سیاهی به پوست میدهد. این چهار رنگ در اندازه های مختلف میکس شده و رنگ پوست همه نژادهای کره زمین را میسازد.