وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران
به گزارش فارس، "هیلاری كلینتون " در مصاحبه با روزنامه آمریكایی "نیویورك تایمز " تصریح كرد كه آمریكا آمادگی دارد با ایران وارد تعامل شود.

وی تصریح كرد: ما آماده تعامل با ایران هستیم، اما آنها آنچه را كه باید انجام دهند نمی‌دانند. آنها باید با حرف و عمل به جامعه بین‌الملل در خصوص نیات هسته‌ای خود تضمین دهند. و بنابراین خواه این مسئله 6 ماه، یكسال یا 40 سال به طور انجام دهد، این نگرانی می‌رود كه ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابد و این موضوع به مشغله ذهنی دوستان و شركای ما تبدیل شده است.

ادعاهای كلینتون در شرایطی ایراد شده است كه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارشات خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران تأكید كرده است.

با وجود آنكه كلینتون از تمایل آمریكا برای تعامل با ایران یاد كرده است اما در ادامه سخنان خود تصریح كرد كه واشنگتن بدون درنظر گرفتن هر گونه موضوع زمانبندی، مسیر تحریم‌ها را پیگیری می‌كند زیرا فكر می‌كنیم كه این مسئله برای تغییر رفتار ایران مهم است.

اوایل هفته جاری، "باراك اوباما " رئیس‌جمهوری آمریكا در نشستی با گروه كوچكی از خبرنگاران در كاخ سفید از روی احتیاط از تأثیرات تحریم‌های جدید علیه ایران استقبال كرد اما اعلام كرد كه تمایل دارد درباره برنامه هسته‌ای ایران با تهران وارد مذاكره شود.

وزیر امور خارجه آمریكا همچنین مدعی شد: ما از منابع متفاوتی در سراسر جهان شنیده‌ایم كه بسته تحریم‌ها علیه ایران بر افكار ایران تأثیر داشته است و آنها مانورهای چشمگیر دیپلماتیكی و تجاری بسیاری را انجام داده‌اند تا تلاش كنند تا از فشار تحریم‌های تحمیل شده بر روی آنها جلوگیری كنند و آنها دچار نقصان شده‌اند.

مقامات آمریكایی در حالی در سخنان پیاپی خود از آمادگی برای تعامل با ایران حرف می‌زنند كه اوباما چندی پیش پیشنهاد مناظره رو در رو با "محمود احمدی‌نژاد " را رد كرد.

آمریكا به طور مداوم به دنبال دشمنی با ایران و در صدد مانع‌تراشی برای برنامه هسته‌ای ایران بوده است به طوری‌كه ایران كه به طور دائم همكاری‌های همه‌جانبه‌ای با جامعه بین‌الملل دارد چندی پیش در ادامه همكاری‌های خود بیانیه‌ سه جانبه‌ای را با تركیه و برزیل به امضا درآورد و طبق آن قرار بر آن شد تا بخشی از اورانیوم كم غنی شده خود را در قبال دریافت میله‌های سوختی مورد نیاز رآكتور تحقیقاتی تهران به خاك تركیه ارسال كند اما با وجود این همكاری‌ها، آمریكا پیش‌نویس قطعنامه‌ تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را به شورای امنیت فرستاد و دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران به تصویب درآمد.

آمریكا به این تحریم‌ها بسنده نكرد و اقدامات یكجانبه‌ای را علیه ایران به تصویب درآورد.