وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این قرص باعث ابتلا به آسم و آلرژی می شود!!

این قرص باعث ابتلا به آسم و آلرژی می شود!!
چند تحقیق نشان داده است مسکن‌های معمول مانند استامینوفن می‌توانند باعث افزایش آسم در سطح جهان شود.
بر اساس نتایج یک تحقیق ، دانشمندان معتقدند استفاده از استامینوفن‌ها عامل 40 درصد از تنگی نفس‌ها و آسم‌های شدید در نوجوانان هستند.

البته هنوز هیچ کس نمی‌داند آیا این داروها خودشان باعث بروز آسم می‌شوند یا خیر، اما به هر حال این مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از کودکان قبل از آن که علائم آسم را از خود نشان دهند استامینوفن مصرف کرده‌اند.

دکتر آلمایهو آمبربیر از دانشگاه آدیس آبا در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد استفاده از استامینوفن قبل از بروز علائم آسم اتفاق می‌افتد و بین این دو مورد رابطه وجود دارد.

تیم تحقیقاتی این دانشمند مطالعاتی را روی 1000 کودک اتیوپیایی به مدت 3 سال ادامه دارند. زمانی که کودکان به سن یک سالگی رسیدند، محققان از مادر آن‌ها پرسیدند که آیا کودکشان علائم تنگی نفس از خود نشان داده است یا خیر و این که کودک آن‌ها چه میزان استامینوفن مصرف کرده است.

نزدیک به 8 درصد از کودکان بین سنین یک تا سه سالگی علائم تنگی نفس از خود نشان دادند. این تحقیقات نشان داد کودکانی که قبل از سن یک سالگی استامینوفن مصرف کرده‌اند با احتمال 7 برابر بیش‌تر ممکن است علائم تنگی نفس را از خود نشان دهند.

بعد از در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند تب و سرفه که هر دو علائم تنگی نفس را افزایش داده و باعث مصرف بیش‌تر استامینوفن می‌شوند، دانشمندان متوجه شدند رابطه بین مصرف مسکن‌ها و تنگی نفس قابل توجه است.

دکتر دیپاک کانابار در این باره گفت: البته ممکن است اطلاعات والدین چندان دقیق نباشد. این تحقیقات به این معنا نیست که دادن استامینوفن به کودکان الزاما باعث بروز آسم در آن‌ها می‌شود.
اما اگر استفاده از مسکن‌ها واقعا تا این حد باعث افزایش آسم در کودکان می‌شود ما باید به شدت در مورد سلامت عموم نگران باشیم.

در تحقیق دیگری که روی 320 هزار نوجوان در 50 کشور جهان انجام شده است، 11 درصد از کودکان دچار مشکلات تنفسی بودند.

از بین این کودکان، آن‌هایی که حداقل یک استامینوفن در ماه مصرف کرده بودند که یک سوم جمعیت آن‌ها را شامل می‌شد، احتمال بروز مشکلات تنفسی تقریبا دو برابر می‌شد. آن‌ها هم‌چنین با احتمال بیش‌تری ممکن بود دچار آلرژی و مشکلات پوستی مانند اگزما شوند.