وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیر ده درس دبیرستان در کنکور 89

تأثیر ده درس دبیرستان در کنکور 89
در کنکور 89 تنها نمرات 10 درس سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد تاثیرگذار خواهد بود.

به نقل از الف ، رئیس و معاونان سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری کنکور سراسری 89 نحوه تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور را تشریح کرده و اعلام کردند: در کنکور 89 تنها نمرات 10 درس سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد تاثیرگذار خواهد بود.

میزان تأثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکورهای 89 و 90

عبدالرسول پورعباس در پاسخ به خبرگزاری مهر درباره تغییرات کنکور سراسری 89 گفت: نمرات پیش دانشگاهی در کنکور 90 تأثیر گذار خواهند بود و طبق مصوبه در کنکور 89 مانند کنکور سال گذشته تنها نمرات سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد تاثیرگذار است.

جزئیات تأثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور 89 برای دیپلمه های مرتبط و غیرمرتبط با گروههای آزمایشی

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش نیز درباره جزئیات نحوه تأثیرگذاری سوابق در کنکور 89 به مهر گفت: داوطلبان، از نظر تأثیر سوابق تحصیلی به دو دسته تطابق و عدم تطابق نوع دیپلم با گروه آزمایشی ثبت ‌نامی تقسیم می ‌شوند که درصد تأثیر و ضرایب دروس در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آورده شده است.

وی تأثیر میزان 15 درصد سوابق تحصیلی برای گروه آزمایشی علوم انسانی را براساس نمرات دروس موجود اعلام کرد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره عدم تطابق عنوان دیپلم با گروه آزمایشی و تأثیر سوابق برای این دسته از داوطلبان گفت: تأثیر سوابق تحصیلی دیپلمه ‌های غیرمرتبط با گروه آزمایشی، براساس دروس موجود متناسب با دروس آزمون سراسری تا میزان 15 درصد خواهد بود.

خدایی افزود: میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلمه های غیرمرتبط برابر است با نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به مواد آزمون گروههای آزمایشی مختلف با در نظر گرفتن ضرایب دروس در زیرگروه‌های مربوط.

وی خاطر نشان کرد: احتساب سوابق تحصیلی برای کلیه آزمونهای سراسری اعم از دانشگاههای دولتی، پیام ‌نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سراسری 89

حسین توکلی – معاو ن اجرایی سازمان سنجش همچنین با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام آزمون سراسری سال 1389 از تاریخ 16 آذرماه آغاز می شود و تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت، گفت: سازمان سنجش برنامه ریزی کرده است که این آزمون در تاریخ 10، 11 و 12 تیرماه سال 89 برگزار شود.

فهرست حذفیات منبع سئوالات کنکور 89 اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در دروس عمومی بخش هایی از کتاب های قرآن و تعلیمات دینی 2 (دین وزندگی 2)، قرآن و تعلیمات دینی 3 (دین وزندگی 2) و معارف اسلامی (دین وزندگی) از منبع سئوالات کنکور سال آینده حذف شده است.

همچنین بخش هایی از  کتاب آمار و مدلسازی در گروه علوم ریاضی، گروه علوم تجربی و گروه علوم انسانی از منبع سئولات حذف شد.

در گروه علوم انسانی علاوه بر بخش هایی از کتاب آمار و مدلسازی، بخش هایی از کتاب اقتصاد، عربی (2)، جامعه شناسی (2)و علوم اجتماعی نیز جزء حذفیات کنکور محسوب می شوند.

داوطلبان کنکور 89 می توانند برای اطلاع از جزئیات حذفیات منابع، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.