وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه آلبالو پلو مجلسی با ترفند های ساده

روش تهیه آلبالو پلو مجلسی با ترفند های ساده

روش تهیه آلبالو پلو مجلسی با ترفند های ساده

 

یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذا که میتوان در وعده های غذایی به لیست غذاهای مورد علاقه اضافه کرد آلبالو پلو است که فوق العاده خوشمزه میباشد مخصوصا بچه ها این غذا را بسیار میپسندند.

 

آلبالو جزو میوه های خوش رنگ و زیبا میباشد که بسیار خواص و مزایا دارد و در درمان اغلب مشکلات و بیماری ها موثر میباشد. اگر با خواص این میوه آشنا شوید حتما در برنامه غذایی خود این میوه را هم قرار میدهید.

 

ظاهر این غذا به قدری زیبا است که میتوانید در مهمانی ها و مجالس و همین ایام عید که به آن نزدیک میشویم از مهمانان پذیرایی کنید و با کمک آلبالو پلو یک سفره شیک و لاکچری داشته باشید.

 

آلبالو پلو را میتوان با گوشت دلخواه درست کرد مثل گوشت گوساله، چرخکرده و مرغ. بستگی به ذائقه و سلیقه هر شخص دارد. گوشت مرغ بهترین نوع گوشت برای همه افراد است و هیچ ضرری ندارد.

 

 

روش تهیه آلبالو پلو مجلسی با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه آلبالو پلو مجلسی لازم دارید عبارتند از:

-برنج   2 پیمانه

-آلبالو   100 گرم

-فیله مرغ   200 گرم

-پیاز   1 عدد

-سیر   3 حبه

-زعفران دمکرده   به مقدار لازم

-نمک،فلفل،زردچوبه   به مقدار لازم

-روغن   به مقدار کافی

-خلال پسته    به مقدار لازم

-خلال بادام   به مقدار لازم

-پاپریکا   به مقدار لازم

-ادویه   به مقدار لازم

-دارچین   به مقدار لازم

-آب   به مقدار لازم

-شکر   2 قاشق غذاخوری

 

 

روش تهیه آلبالو پلو مجلسی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک آلبالو پلو خوشکزه و عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

*نکاتی که باید قبل از تهیه آلبالو پلو بدانید و رعایت کنید:

1- اولین نکته این است که همیشه سعید کنید برنج را کته کنید زیرا با آبکش کردن برنج تمام خاصیت آن از بین رفته و حتی طعم اصلی برنج را نیز نخواهید داشت.

 

 

2- در مواد اولیه از خلال پسته و خلال بادام نام بردیم که این دو کاملا اختیاری بوده و اگر تهیه آن برایتان دشوار بود میتوانید از مواد دیگر مثل کشمش برای تزئین استفاده کنید.

 

خلال پسته و بادام برای تزئین استفاده میشود و اینکه در لابه لای برنج همراه با مواد میانی میریزیم.

 

 

3- سعی کنید از شعله پخش کن موقع دم کردن آلبالو پلو استفاده کنید و حرارت را کم کنید زیرا شعله مستقیم و زیاد باعث میشود شربتی که در آلبالو پلو ریخته شده بسوزد و بو و طعم ناخوشایندی ایجاد کند.

 

 

4- ظروف مسی بسیار ظروف خوبی هستند که شما بهتر است در پخت هر غذایی نه تنها این غذا از این ظروف زیبا استفاده کنید که باعث میشود طعم و رنگ غذا حفظ شود.

 

 

5- در فصل زمستان آلبالو پیدا نمیشود پس شما باید در تابستان این میوه را خریداری کرده و در فریزر پخچال نگه دارید تا در فصول سرد سال بتوانید آلبالو پلو درست کرده و میل کنید.

 

 

*مراحل تهیه آلبالو پلو:

1-ابتدا باید برنج را بپزیم برای اینکار ما از یک قابلمه مسی استفاده میکنیم و برنج را خوب شسته و داخل قابلمه میریزیم و مقداری آب داخل قابلمه میریزم آب باید به قدری باشد که یک مقدار از خود برنج بیشتر باشد حدود سه پیمانه کافی است .

 

سپس کمی نمک و روغن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و روی حرارت میگزاریم تا برنج بپزد و آبش تبخیر شود بعد از اینکه آبی داخل قابلمه نماند زیر شعله را کم میکنیم تا برنج به صورت کته بپزد.

 

 

2-در این مرحله فیله های مرغ شسته شده را خرد میکنیم سعی کنید خیلی ریز نباشد و به صورت مکعب بزرگ یا متوسط خرد کنید بعد داخل یک ظرف یا ماهیتابه مقداری کم روغن میریزیم و میگزاریم چند ثانیه داغ شود.

 

سپس فیله های مرغ خرد شده را اضافه میکنیم و سپس مقداری فلفل و زردچوبه و ادویه و پاپریکا و دارچین اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم تا مرغ ها طعم دار شوند و تفت میدهیم تا مرغ ها تغییر رنگ دهند سپس در ظرف را میگزاریم و شعله را کم میکنیم تا مرغ ها بپزند.

 

 

3-بعد از اینکه مرغ ها آب انداخت سیرهای خرد شده را اضافه میکنیم و مقداری آب جوش حدود دو استکان اضافه کرده و میگزاریم تا بپزند ما حدود سه برگ بو هم اضافه کردیم که کاملا سلیقه ای است و برای طعم دار شدن غذاست شما میتوانید اضافه نکنید.

 

در ظرف را گزاشته و به مدت نیم ساعت اجازه پخت میدهیم. بعد از نیم ساعت آب مرغ هم تبخیر شده است. اگر برگ بو اضافه کردید میتوانید بردارید.

 

 

4-مقداری زعفران دمکرده به مرغ ها اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم. آلبالو ها را باید از قبل هسته هاشان را بگیریم در ماهیتابه ای ریخته و مقدار کمی روغن اضافه میکنیم و روی حرارت میگزاریم تا بپزد دو قاشق شکر اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

 

 

5-برنج کته را در ظرف مناسب ریخته و روی آن مرغ و آلبالو میریزیم و با خلال بادام یا پسته یا هر دو تزئین میکنیم. میتوانیم مواد را به صورت لایه ای بین برنج بریزیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی غذا 15 دقیقه و مدت زمان پخت 60 دقیقه است.نوش جاااااااان…