وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سالاد ماش رنگارنگ + عکس

روش تهیه سالاد ماش رنگارنگ + عکس

روش تهیه سالاد ماش رنگارنگ + عکس

 

اگر دنبال سالاد های جدید و متنوع ستین این مطلب را دنبال کنید.سالادها در واقع خوردنی های مقوی و سالم و اکثرا کم کالری هستند که بیشتر شامل سبزیجات خرد شده و صیفی جات می باشند و معمولا با نمک و ابغوره و یا ابلیمو و یا باسس مایونز و سس های مختلف دیگر خورده می شوند.

 

سالادها امروزه با مواد مختلفی درست می شوند و در برخی از انها از گوشت مرغ و یا گوشت چرخ کرده و یا سوسیس و کالباس و … استفاده می شود اینگونه سالادها را می توان بعنوان یک وعده غذایی نیز استفاده کرد.

 

برخی از سالادها بخاطر داشتن مواد مختلف و رنکارنگ در انها بسیار خوش اب و رنگ و اشتها آور هستند. یکی از این سالادهای رنگی و خوشمزه یک سالاد ترکی به نام سالاد ماش رنگارنگ ترکی است که بیشتر بعنوان پیش غذا در ترکیه و یا همراه با غذا استفاده می شود. این سالاد بسیار کم کالری بوده و برای کسانیکه دارای رژیم غذایی هستند نیز مناسب است.

 

در این مطلب در ایران ناز طرز تهیه سالاد رنگارنگ ماش ترکی را که شامل ماش و و انار و کلم بنفش و ذرت و خیار شور و نمک و فلفل و پیازچه و گوجه فرنگی و گردو و روغن زیتون و جعفری خرد شده است را برایتان می نویسم تا ان را رد منزل درست کرده و همراه با غذا این سالاد خوشمزه را میل کنید.

 

 

روش تهیه سالاد ماش رنگارنگ + عکس

 

*موادی که لازم دارید:

-ماش   1 پیمانه

-خیار شور   6 عدد

-گردو   5 عدد

-انار   1 عدد

-نمک فلفل   به میزان لازم

-روغن زیتون   2 قاشق غذاخوری

-کلم بنفش   1 پیمانه

-پیازچه   1 پیمانه

-جعفری خرد شده   1 مشت

-ذرت   1 پیمانه

-گوجه فرنگی   4 عدد

 

روش تهیه سالاد ماش رنگارنگ + عکس

 

*برای داشتن یک سالاد ماش رنگارنگ عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 1 پیمانه ماش را که از شب قبل در اب خیس کرده بودیم تا نفخ ان گرفته شود و چند بار در طول این مدت اب ان را عوض کرده بودیم را داخل یک قابلمه می ریزیم .

به آن مقدار کافی آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و ماش را ابپز می کنیم. سپس وقتی ماش پخت ان را از قابلمه در اورده و ابکش می کنیم و در ظرف مناسبی می ریزیم.

 

 

2-در ادامه همه مواد داخل این سالاد را ریز و خرد می کنیم و انها را اماده می کنیم و برای این منظور 1 عدد انار را شسته و ان را دان می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم و 1 پیمانه کلم بنفش را نیز با اب و نمک کاملا شسته و ضد عفونی می کنیم و سپس ان را ابکش کرده و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم.

 

 

3-سپس 1 پیمانه ذرت را داخل یک قابلمه اب می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و ذرت را ابپز می کنیم. سپس ذرت ابپز شده را کنار می گذاریم و داخل یک ظرف می ریزیم.

 

 

4-سپس 6 عد خیار شور را شسته و ان را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و 4 عدد گوجه فرنگی را شسته و انها را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم.

 

 

5-در ادامه 1 مشت جعفری را شسته و ان را با اب و نمک ضد عفونی می کنیم و سپس ان را ابکش کرده و جعفری را با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم و 1 پیمانه پیازچه را نیر شسته و انها را با برگشان به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم.

 

 

6-در ادامه همه مواد خرد شده در مرحله قبل یعنی گوجه خرد شده و جعفری ریز شده و ذرت ابپز شده و کلم بنفش خرد شده و ماش پخته شده و خیار شور نگینی ریز شده و پیازچه خرد شده را داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم و انها را با هم قاطی می کنیم.

 

 

7-در ادامه انار دان شده را همراه با مقدار کافی نمک و فلفل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل سالاد می ریزیم و سپس گردوهای خرد شده را نیز داخل سالاد می ریزیم و همه مواد را خوب با هم زیر و رو می کنیم تا قاطی شوند.

 

 

8-در این مرحله سالاد ماش رنگارنگ ترکی ما اماده است. ان را برای پیش غذا و یا همراه با غذا میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 9 نفر است.مدت زمان آماده سازی  15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  20 دقیقه است.نوش جاااااااان…