وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ماریناد مرغ با مرکبات

روش تهیه ماریناد مرغ با مرکبات

روش تهیه ماریناد مرغ با مرکبات

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-سینه مرغ   3 عدد

-آب پرتقال   1/2 پیمانه

-پوست پرتقال   1 عدد کامل

-پوست لیمو   نصف یک عدد

-آب لیموی تازه   1/2 قاشق غذاخوری

-روغن زیتون   1/4 پیمانه

-پیاز قرمز   2 عدد

-سیر   5 حبه

-سس خردل   2 قاشق چایخوری

-عسل   2 قاشق چایخوری

-فلفل سیاه   1/2 قاشق چایخوری

-رزماری   100 گرم

-نمک و فلفل   به میزان لازم

روش تهیه ماریناد مرغ با مرکبات

روش تهیه ماریناد مرغ با مرکبات

 

*برای داشتن این غذای خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا رزماری را پاک کرده و بعد از 20 دقیقه خیساندن آن را تمیز شسته و بعد از آبکشی روی تخته آشپز خانه خیلی ریز خرد می کنیم و در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی می ریزیم.

2-بعد در ادامه سیر ها را نیز بعد از 20 دقیقه خیساندن به همراه پیاز قرمز پوست گرفته و تمیز شسته و در کنار رزماری خرد می کنیم.پوست پرتقال و پوست لیمو را نیز بعد از شستن روی مواد خرد شده با رنده سیر رنده می کنیم.

 

سپس سس خردل را به همراه عسل و آب لیموی تازه و روغن زیتون و آب پرتقال و ادویه ها از جمله فلفل سیاه و فلفل و مقداری نمک را اضافه می کنیم.

 

3-حال در ادامه برای این که همه مواد خرد شده با هم خوب مخلوط شوند با هم زن دستی یک الی دو دقیقه مواد را خوب هم می زنیم و زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد با هم در گیر شوند.

 

4-بعد گوشت مرغ ها را بعد از تمیز شستن و آبکشی در داخل نایلون زیپ داری قرار می دهیم و سس ماریناد را در داخل نایلون روی گوشت مرغ ها ریخته و خوب نایلون را چپ و راست و پایین و بالا می کنیم تا کاملا گوشت مرغ به سس ماریناد آغشته شوند.

 

سپس برای مزه دار شدن آن ها نایلون را در یخچال بین یک الی شش ساعت می گذاریم.هر چه گوشت مرغ در سس ماریناد بیشتر بماند بعد از پخت خوشمزه تر و مزه دار تر می شود.

 

به جای نایلون زیپ دار می توانید در داخل ظرف استیل و یا قابلمه چدن مواد را ریخته و گوشت مرغ را سس ماریناد بخوابانید تا مزه دار شود.

 

5-سپس فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا گرم شود.بعد از زمان مقرر گوشت مرغ را از نایلون بیرون آورده و روی توری گریل قرار می دهیم البته قبلش برای نچسبیدن گوشت مرغ روی توری را کمی با روغن چرب می کنیم بعد فر را روشن کرده بعد از 20 دقیقه گوشت مرغ بر می گردانیم و 20 دقیقه دیگر زمان می دهیم تا کاملا گوشت مرغ مغز پخت شود.

 

برای کباب کردن گوشت مرغ از منقل ذغالی نیز می توانید استفاده کنید که گوشت مرغ را روی توری مخصوص کباب گذاشته و معمولا هر 5 دقیقه یک بار آن می چرخانند تا گوشت مرغ کاملا کباب و پخته شود.

 

حال گوشت مرغ کباب شده را می توانید در ظرف سرو گذاشته و با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده و همراه پلو دلخواه و سالاد مرکبات آب دار در کنار خانواده محترم به عنوان وعده غذایی اصلی میل کنید و لذت ببرید.

 

*نکاتی که باید در پخت این غذا در نظر بگیرید:

پرتقال و لیمو زرد و لیمو سبز سه مرکب با طعم های عالی شیرین و ترش و تیز که طعم سس ماریناد را بی نظیر می کند که به جای پرتقال از نارنج می توانید استفاده کنید.

 

روغن زیتون علاوه بر خواصی که برای سلامتی بدن ما دارد وقتی در سس ماریناد پوست مرغ به آن آغشته شود مانع خشک شدن گوشت مرغ هنگام کباب شدن می شود.

 

پیاز قرمز را جایگزین موسیر کردیم که چون از سیر خرد شده استفاده کرده بودیم ولی اگر موسیر در دسترس شما بود ترکیب سیر با موسیر عالی و متفاوت است.

 

 سبزی رزماری عطر خوش و بوی تند و تیزی دارد که علاوه بر خواص مفید و طبعی گرم که دارد کباب مرغ را معطر و دلچسب می کند البته در صورت عدم دسترسی می توانید از مرزه که خواصی مشابه و عطر دل انگیزی دارد استفاده کنید.

 

از عسل برای متعادل کردن طعم ها یعنی ترشی و شیرینی سس استفاده کردیم و علاوه بر آن باعث روشن شدن رنگ کباب مرغ می شود.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه است.مدت زمان پخت 60 دقیقه است.نوش جاااان..