وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پودینگ محلابیا در منزل

روش تهیه پودینگ محلابیا در منزل

روش تهیه پودینگ محلابیا در منزل

 

امروز خدمت شما هستیم با آموزش یک دسر عالی و راحت .محالبی یک دسر کلاسیک است، بنابراین ما آن را اغلب در مجالس و مهمانی های شام مخصوصاً در ماه رمضان و عید سرو می کنیم.

 

از آنجا که این یک دسر خنک است، برای مهمانی های شام بسیار مناسب است زیرا نیازی به انجام هرگونه آماده سازی لحظه آخر ندارید. می توانید آن را با پسته یا ترکیبی از مغزها برای ترد کردن عالی تزیین کنید.

 

زیباترین روش سرو آن در فنجان های کوچک دسر است و همراه با مقداری چای یا قهوه آن را در یک سینی زیبا بیرون بیاورید. این ظرافت را به وعده غذایی شما اضافه خواهد کرد! همچنین با بسیاری از نام ها مانند محالبی، محلبیه، محلبو، محلبی، محلبیه، محله یا محله شناخته می شود.

 

*موادی که برای تهیه این پودینگ لازم دارید:

-شیر   4 فنجان (یا 1 لیتر)

-نشاسته ذرت   7 قاشق غذاخوری یا 12 قاشق غذاخوری آرد برنج

-شکر  یک الی سه چهارم فنجان

-خامه   1 فنجان یا 1 فنجان شیر

-پودر هل   1.5 قاشق چای خوری

-خلال پسته   کمی برای تزئین

 

روش تهیه پودینگ محلابیا در منزل

 

*برای داشتن یک پودینگ محلابیا عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا در مرحله اول تمام مواد در دستور داده شده را کنار دستان آماده کنید و در این دسر شما می توانید هم ازهفت قاشق غذاخوری نشاسته ذرت استفاده کنید و یا به جای آن از دوازده قاشق غذاخوری از آرد برنج استفاده کرده و همینطور یک فنجان خامه را با همزن برقی زده تا سفت و فرم دار شود و اگر در منزل نداشتید از یک فنجان شیر جایگزین کنید.

 

بعد بجای هل آسیاب شده اگر نداشتید از یک قاشق غذا خوری عرق بهار نارنج و یا یک قاشق غذاخوری گلاب استفاده کنید. در آخر در یک بشقاب هم برای تزئین روی محلبی از پسته و بادام پرک شده و یا گل رز و همینطور از پودر نارگیل و یا هر ترکیبی را که دوست دارید در کنار دست قرار دهید و بعد دریک قابلمه مناسب، شیر کامل را بریزید.

 

بعد خامه را به شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک دست و صاف شود و سپس شکر را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود و در این زمان نشاسته ذرت / و یا آرد برنج را هم به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم خوب حل شود.

 

2-اگر فکر می کنید نشاسته و یا آرد برنج ممکن است خوب حل نشود مقداری شیر را در یک کاسه یا شیشه بریزید و بعد نشاسته و یا آرد برنج را هم اضافه کرده و با بستن درب شیشه و تکان دادن آن و یا هم زدن با یک مفتول فلزی آن را خوب هم زده تا صاف و یک دست شود و بعد به ترکیب توی قابلمه اضافه کنید.

 

این را هم بدانید که استفاده از نشاسته ذرت قوام صافی به همراه خواهد داشت، در حالی که آرد برنج کمی بافت دارد. در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به مدت 10 دقیقه به طور مداوم با یک کفگیر چوبی یا همزن مفتولی خوب هم بزنید تا کم کم مخلوط شروع به گرم شدن و غلیظ شدن کند.

 

سپس حرارت را کم کنید و چند دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط غلیظ شود و حالت پودینگی پیدا کند. اطمینان حاصل کنید که حرارت را کم کرده و به هم زدن ادامه می دهید تا شیر ته دیگ گرفته نشود و نسوزد، سپس از روی حرارت برداشته و طعم دهنده دلخواه خود را اضافه کنید.

 

3-در این زمان می توانید از طعم دهنده هایی مانند (هل آسیاب شده و یا عرق بهار نارنج یا گلاب) را هم توی ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید .

 

سپس مس توانید این ترکیب را توی یک کاسه بزرگ بریزید و یا در لیوان و گیلاس های دلخواه خود بریزید و در یخچال به مدت 2 تا 3 ساعت قرار دهید تا کاملا سفت و بسته و آماده سرو شود. وقتی که دسر محلبی آماده سرو شد، روی آن را به دلخواه با انواع دانه ها و یا مغزهای آجیلی که دوست دارید به همراه پودر گل سرخ آن را به زیبایی تزئین و برای افطار یا بعد از آن را سرو کنید.

 

4-تهیه این دسر بسیار آسان است، هر کسی می تواند آن را درست کند. شما دو گزینه دارید. شما می توانید آن را با استفاده از نشاسته ذرت یا آرد برنج، بر اساس علاقه خود تهیه کنید.

 

نشاسته ذرت قوام نرم و صافی به دست می دهد، در حالی که آرد برنج کمی بافت دارد (محالبی) یک شیرینی است که هر نوع طعم و مزه ای را برای افزودن به شما می بخشد.

 

به طور سنتی، ما از هل آسیاب شده استفاده می کنیم و آن را با پودر دارچین تزئین می کنیم. با این حال می توانید از گلاب یا بهار نارنج نیز استفاده کنید و یا می توانید کمی عصاره وانیل، عصاره بادام، هر نوع طعم دهنده دیگر اضافه کنید و به جای خامه می توانید از یک پوره میوه مانند انبه یا زردآلو اضافه کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 15 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 5 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 15 دقیقه است.نوش جاااااااان…