وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع زود انزالی ، دلایل و روش های درمان زود انزالی در مردان

انواع زود انزالی ، دلایل و روش های درمان زود انزالی در مردان

انواع زود انزالی ، دلایل و روش های درمان زود انزالی در مردان

 

زود‌ انزالی یعنی انزال در زمانی زودتر از آن چه فرد یا همسرش انتظار دارد. انزال زودرس یا زود انزالی در مردان یک مشکل جنسی شایع است.

 

اگر موارد زیر برای شما هم ¬اتفاق می‌افتد، ممکن است شما هم دچار زود انزالی باشید:

 

• ارضا شدن در کمتر از یک دقیقه در اغلب اوقات

• عدم توانایی برای به تاخیر انداختن انزال در زمان رابطه جنسی در بیشتر زمان‌ها

• خودداری از رابطه جنسی به دلیل ترس و ناامیدی

 

البته اگر مواردی که ذکر شد گاهی برای شما اتفاق می‌افتد اختلال انزال زودرس ندارید. دلایل روانی و فیزیولوژی در این مشکل موثر هستند.

 

هرچند بسیاری از مردان شرم دارند که در مورد این اختلال صحبت کنند؛ ولی این مشکل شایع است و راه‌های درمان فراوانی برای آن وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۳ مرد یک نفر انزال زودرس دارد.

 

انواع زود انزالی ، دلایل و روش های درمان زود انزالی در مردان

زود انزالی

 

نشانه‌های انزال زودرس

مهم‌ترین نشانه زودانزالی این است که فرد نمی‌تواند پس از دخول بیشتر از یک دقیقه انزال را به تاخیر بیندازد.

 

این اختلال در خود ارضایی و دیگر تحریکات جنسی نیز مشاهده می‌شود. دو نوع اختلال زود انزالی وجود دارد.

 

انواع زودانزالی

زودانزالی معمولا در دو نوع دسته بندی می شود؛ نوع اولیه یا مادام العمر و ثانویه یا اکتسابی.

 

اولیه یا مادام العمر

این نوع علت بیرونی ندارد و از ابتدا با فرد وجود داشته است. به طوری که با اولین رابطه متوجه این مشکل می شود.

 

این افراد همیشه این مشکل را داشته‌اند و این اختلال در آن‌ها وجود داشته است و زمان اولین رابطه جنسی این مشکل نمایان می شود.

 

معمولا این نوع از اختلال نیاز به درمان دارویی دارد و روش درمان با دارو پیشنهاد می شود که با مصرف یک قرص تاخیری مناسب ، فرد می تواند به تدریج کنترل بهتری روی زمان انزال داشته باشد.

 

ثانویه و اکتسابی

در مواردی که فرد در گذشته در روابط جنسی این اختلال را تجربه نکرده باشد و به تازگی دچار این مشکل شده‌ است.

 

تعداد زیادی از مردان گمان می‌کنند که این مشکل در آن وجود دارد ولی نشانه‌هایی که دارند برای تشخیص این اختلال کافی نیست.

 

برخی افراد به دلیل این که انزال در آن‌ها دیرتر از زمان طبیعی صورت می‌گیرد گمان می کنند که انزال زودرس دارند. در مورد رابطه جنسی تصورات اشتباهی بین زوجین وجود دارد.

 

به عنوان مثال برخی فکر می‌کنند که رابطه جنسی طبیعی باید بیشتر از ۱۰ دقیقه به طول بکشد. گاهی ممکن است مطالب نادرست شبکه‌های اجتماعی باعث این طرز فکر اشتباه شده باشد.

 

دلایل زود انزالی

برای انزال زودرس دلیل مشخص و واضحی وجود ندارد. در گذشته دلیل اصلی این اختلال را عوامل روانی می‌دانستند؛ اما در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهند که مشکلات جسمی و روانی منشا این اختلال هستند.

 

• عوامل روانی

مسائل روانی تاثیر بیشتری در زود انزالی دارند؛ بنابراین آگاهی نسبت به این عوامل روند درمان را سریع‌تر می‌کند این عوامل عبارتند از:

 

• نگرانی

نگرانی‌های روزمره و نگرانی در مورد عملکرد صحیح در هنگام رابطه جنسی باعث می‌شود که فرد بر انزال کنترل کمی داشته باشد. بنابراین برطرف کردن نگرانی‌ها مشکل زود انزالی را از بین می‌برد.

 

• افسردگی

افسردگی نیز از عواملی است که باعث زود انزالی می‌شود. افسردگی توانایی بدن را کاهش می‌دهد. برخی از نگرانی‌ها نیز به خاطر افسردگی به وجود می‌آیند. بنابراین بسیاری از مردان که افسردگی دارند دچار زود انزالی می‌شوند.

 

• اولین رابطه جنسی

گاهی زود انزالی در اولین رابطه مشاهده می‌شود. در این مواقع فرد شرایط جدیدی را تجربه می‌کند و برای این که در رابطه درست عمل کند، ترس و نگرانی دارد. در نتیجه ممکن است در رابطه دچار زود انزالی شود.
معمولا پس از انجام رابطه‌های جنسی مکرر این مشکل برطرف می‌شود و فرد بهتر می‌تواند در حین رابطه انزال خود را کنترل کند.

 

• عدم اعتماد به نفس

گاهی فرد نسبت به بدن خود تصور درستی ندارد و این موضوع سبب زود انزالی می‌شود‌. اصلاح ذهنیت فرد در مورد بدن و اندامی که دارد این اختلال را برطرف می‌کند. در صورتی که تمرین های ذهنی برای برطرف نمودن عدم اعتماد به نفس جواب ندهد، می توان با مصرف قرص تاخیری گیاهی ، به آرامی اعتماد به نفس را در افراد تقویت نمود. به این ترتیب که با مصرف این دارو فرد با مشاهده اینکه می تواند کنترل زمان بیشتری را داشته باشد ، به مرور به صورت ذهنی و بدنی آمادگی بیشتری را خواهد داشت.

 

سوء استفاده جنسی

اگر فردی در گذشته مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد، ممکن است دچار زود انزالی شود. این تجربه تلخ می‌تواند در هر بار رابطه جنسی برای او تداعی شود و تاثیر منفی بر عملکرد جنسی او داشته باشد.

 

به علاوه سخت گیری‌های جنسی در زمان کودکی می‌تواند انزال زودرس را در بزرگسالی به دنبال داشته باشد.

 

• احساس گناه

احساس گناه سبب می‌شود که فرد رابطه جنسی را خیلی زود به پایان برساند و در نتیجه به مرور زمان زود انزالی اتفاق می‌افتد که باعث عدم رضایت از رابطه جنسی می‌شود.

 

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

 

• عوامل بیولوژیک

عوامل جسمی و بیولوژیکی نیز می‌توانند منشا زود انزالی باشند و آگاهی نسبت به این موضوع در درمان این اختلال موثر است.

 

این عوامل عبارتند از:

• مشکلات هورمونی

• مشکلات مجاری ادراری و التهاب پروستات

• عوامل ژنتیکی

• مشکل در انتقال دهنده‌های شیمیایی مغز

• دیابت

• ناراحتی‌های قلبی

• مصرف الکل

 

تاثیرات منفی زود انزالی در زندگی زناشویی

اختلال زود انزالی مشکلات فراوانی را در زندگی فرد ایجاد می‌کند. این مشکل کیفیت رابطه جنسی و زناشویی را کاهش می‌دهد و عدم رضایت از رابطه جنسی را به دنبال دارد.

 

به همین علت بسیاری از زوجین به دنبال پیدا کردن علت این اختلال و رفع آن هستند. تاثیرات منفی این اختلال به شرح زیر می‌باشند:

 

• کاهش اعتماد به نفس

اختلال زود انزالی اعتماد به نفس مردان را کاهش می‌دهد. بسیاری از مردان این اختلال را یک نقطه ضعف می‌دانند. پس از هر بار رابطه جنسی این اعتماد به نفس بیشتر کاهش می‌یابد.

 

• سردی جنسی

مهم‌ترین دلیلی که سبب می‌شود مردان برای درمان زود انزالی اقدام کنند، ایجاد سردی جنسی است. در انزال زودرس طرف مقابل ارضا نمی‌شود و همین موضوع باعث ناراحتی و عصبی شدن شریک جنسی می‌شود. با ادامه پیدا کردن این اختلال زوجین دچار سردی جنسی می‌شوند و تاثیر منفی در زندگی زناشویی آن‌ها خواهد داشت. کیفیت پایین رابطه جنسی و نارضایتی طرفین سبب می‌شود که تمایلی برای برقراری رابطه نداشته باشند و شرایط برای ایجاد مشکلات دیگر فراهم می‌شود.

 

درمان انزال زودرس

برای درمان این اختلال روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از روش‌های درمان شامل موارد زیر می‌شوند:

 

روان درمانی

یکی از روش‌های درمان زود انزالی در مردان، روان درمانی است. در روان درمانی فرد یا زوجین تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

این روش باید استمرار داشته باشد و شرکت در جلسات مشاوره به صورت منظم باید ادامه پیدا کند. به تدریج و با شرکت مستمر در جلسات مشاوره، روان درمانی تاثیر مثبتی در درمان زود انزالی خواهد داشت.

 

دارو درمانی

گاهی درمانگر تشخیص می‌دهد که همزمان با شرکت در جلسات مشاوره باید دارو نیز مصرف شود. داروها مشکلات روانی را کاهش می‌دهند و در نتیجه به مرور زمان زود انزالی نیز درمان می‌شود.

 

نیاز به مصرف دارو و تجویز آن باید صرفا توسط تراپیست متخصص تشخیص داده شود. در این میان برخی داروها بدون نسخه قابل تهیه و مصرف هستند که از آن جمله می توان قرص kingdol را نام برد که با نام بهترین قرص تاخیری فوری معروف است.

 

ورزش

به طور کلی ورزش کردن مخصوصا انجام حرکاتی در ناحیه باسن در درمان زود انزالی بسیار موثر می‌باشد. یکی از ورزش‌های موثر تکنیک کگل می‌باشد.

 

در تکنیک کگل برای این که عضلات لگنی محکم شوند عضلات زیر باسن را سفت کرده و سپس رها کنید و این تکنیک را هر روز انجام دهید.

 

حرکات ورزشی که توسط درمانگر تجویز می‌شوند، رابطه جنسی شما را بهبود می‌دهند و برخی از این حرکات را زوجین باید با همکاری یکدیگر انجام دهند.

 

درمان زود انزالی با طب سنتی

درمان زود انزالی با طب سنتی

 

درمان‌های طب سنتی برای زود انزالی

یکی ديگر از روش‌های درمان زود انزالی در مردان استفاده از داروها و شیوه های طب سنتی است. اگر می‌خواهید از این شیوه برای درمان استفاده کنید باید به افرادی که متخصص طب سنتی هستند مراجعه کنید.

 

برخی از متخصصان طب سنتی معتقدند که مصرف عسل در درمان این اختلال موثر است.

 

به طور کلی شیوه‌های درمان طب سنتی باید توسط یک فرد متخصص تجویز شوند و نباید داروهایی که توسط افراد نا آگاه و غیر متخصص تجویز می‌شوند را مصرف کنید.

 

اصلاح مزاج

یکی از روش‌های داشتن رابطه جنسی خوب اصلاح مزاج است. پاکسازی کبد تاثیر زیادی در داشتن اعتماد به نفس، شاد زندگی کردن و خواب کافی دارد.

 

برای این که کبد سالمی داشته باشید و دستگاه گوارش شما عملکرد درستی داشته باشد باید مزاج خود را بشناسید و هر غذایی را مصرف نکنید.

 

داشتن رابطه جنسی در زمان مناسب

اغلب زوج‌ها رابطه جنسی خود را شب‌ها انجام می‌دهند و شب‌ها زمان مناسبی است؛ زیرا پس از رابطه جنسی، بدن به استراحت و بازسازی نیاز دارد.

 

باید فاصله بین غذا خوردن و رابطه جنسی دست کم ۳ ساعت باشد و باید مواد غذایی کمی مصرف شود تا پروستات تحت فشار قرار نگیرد.

 

بهترین موقع برای داشتن رابطه جنسی که در درمان زود انزالی تاثیر مثبتی دارد، قبل از طلوع آفتاب است. قبل از طلوع آفتاب فرد به اندازه کافی خوابیده است و بدن خسته نیست. اجابت مزاج قبل از خواب به داشتن رابطه خوب کمک می‌کند.

 

استفاده از کاندوم

افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند بهتر است در هنگام رابطه از کاندوم یا بی حس کننده‌ها استفاده کنند. کاندوم یا بی حس کننده‌ها حساسیت آلت جنسی را کم می‌کند و از زود انزالی جلوگیری می‌کند.

 

استفاده از کرم‌ها یا اسپری‌های تاخیری

یکی از درمان‌های رایج در زود انزالی استفاده از کرم‌ها یا اسپری‌های تاخیری است. این مواد تاخیری روی بدن اغلب مردان تاثیر گذار است و از عناصری تشکیل شده‌اند که موضع مورد نظر را بی حس می‌کنند.

 

افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی

یکی از روش‌های درمان زود انزالی، افزایش تعداد دفعات مقاربت است. به عنوان مثال اگر زوجین ۲ بار در هفته رابطه جنسی دارند، تعداد دفعات رابطه را به ۴ بار در هفته افزایش دهند.

 

افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی

 

جمع بندی

زود انزالی تاثیر منفی در اعتماد به نفس مردان و رابطه جنسی آن‌ها دارد. این اختلال، کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد و رابطه زناشویی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

بنابراین باید هرچه زودتر برای درمان این مشکل اقدامات لازم انجام شود. روان درمانی در کاهش زود انزالی نقش پررنگی دارد و آسیب‌های ناشی از این مشکل را برطرف می‌کند.