وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درست بخوابید، بنشینید و بایستید!

درست بخوابید، بنشینید و بایستید!
كارهای روزانه به‌طور مستقیم روی ستون مهره‌ها فشار می‌آورد و به‌خصوص ناحیه كمری ستون مهره‌ها كه تحرك بیشتری دارد، آسیب‌پذیرتر است و بیشتر در معرض فشار قرار می‌گیرد.
 
بنابراین انجام صحیح اعمال روزانه می‌تواند از ابتلا به ضایعات كمری جلوگیری كند و در صورت وجود ضایعه، آن را بهبود بخشد. توصیه همیشگی پزشکان به سالمندان این است که برای پیشگیری از كمردرد یا بهبود و تخفیف شدت آن، درست خوابیدن، درست نشستن و درست ایستادن را یاد بگیرند و تمرین کنند. این پرونده، به همین موضوع می‌پردازد.

1.درست بخوابید!
تشك شما باید نه سفت باشد، نه نرم؛ طوری كه كمر در آن فرو نرود. بالش‌تان هم باید كوتاه باشد و اگر طاقباز می‌خوابید باید بالشی زیر زانویتان بگذارید.

اگر به پهلو می‌خوابید، بهتر است پایی را كه بالاتر می‌گذارید، به داخل شكم‌تان جمع كنید.

ترجیحا هیچ‌وقت روی شکم نخوابید چون در این وضعیت، ستون مهره‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد.

هرگز از حالت خوابیده، به‌یك‌باره بلند نشوید.

برای تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته باید ابتدا به یك پهلو بچرخید و سپس با كمك دست‌ها بنشینید و بعد بایستید. برای دراز كشیدن، باید برعكس این مراحل را انجام بدهید.

2.درست بنشینید!
چه روی صندلی و چه روی زمین، نباید برای مدتی طولانی بنشینید. بهتر است هر 20 دقیقه یك‌بار از جا بلند شوید و كمی راه بروید.

صاف بنشینید و چمباتمه نزنید. اگر روی صندلی می‌نشینید، باید كتف‌ها، ناحیه نشیمنگاه و آرنج شما در تماس با صندلی و كف‌ پاهایتان روی زمین باشد.

3.درست خم شوید!
وقتی می‌خواهید خم شوید، باید ابتدا پاهایتان را كمی باز كنید و سپس شكم‌تان را سفت كنید تا با انقباض عضلات آن، از گودی كمرتان كاسته شود. حالا می‌توانید زانوهایتان را خم كنید و خم شوید.

4.درست بلند كنید!
اگر می‌خواهید جسمی را از زمین بلند كنید، باید ابتدا به شیوه‌ای که در بالا گفته شد، خم شوید و درست نزدیك شیء موردنظر بنشینید و مطابق شكل، جسم را از روی زمین بلند كنید.

5.درست بایستید!
به‌طورکلی اگر برای طولانی‌مدت یك‌جا نایستید، بهتر است اما در صورتی كه مجبورید برای اتو كشیدن یا ظرف شستن یك‌جا بایستید، چهارپایه‌ای به بلندی 20 سانتی‌متر را زیر یك پایتان قرار دهید و هر ازگاهی، جای پاهایتان را عوض كنید.