وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری عضو القاعده در بریتانیا

دستگیری عضو القاعده در بریتانیا
ترزا می، وزیر کشور بریتانیا روز چهارشنبه 3 نوامبر فاش كرد که یکی از اعضای شبکه القاعده فعال در شبه جزیره عربستان، به ظن برنامه ریزی برای انجام حمله علیه بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی، در این کشور بازداشت شده است.ترزا می جزئیات بیشتری در این باره نگفت.

وزیر کشور بریتانیا همچنین گفت حمله و قتل دسته جمعی مردم در خیابان های لندن توسط افراطگرایان بریتانیایی که برای جنگیدن و آموزش عملیات تروریستی به سومالی رفته اند، امری محتمل است مگر این که نیروهای امنیتی بریتانیا مانع از آن شوند.

ترزا می، که برای اولین بار به عنوان وزیر کشور بریتانیا در باره اقدامات ضد تروریستی سخن می گفت، افزود: دست به کاری نمی زند که باعث شود امنیت ملی بریتانیا به خطر بیفتد.

او گفت: توانایی های اصلی پلیس بریتانیا در مبارزه با تروریسم به جای خود باقی است و سطح بودجه این عملیات همچون گذشته بالا نگه داشته می شود.

وزیر کشور بریتانیا گفت: بودجه ای که فقط برای بخش مبارزه با تروریسم اداره پلیس بریتانیا در نظر گرفته شده است بیش از دو میلیارد پوند است.

او افزود: در 10 سال گذشته همه مقام های بریتانیا چه در دولت چه در جناح مخالف، در باره تدابیری که برای مبارزه با تروریسم در این کشور در نظر گرفته شده و به اجرا در آمده است ، بسیار اندیشیده اند.

ترزا می  تاكید كرد: "در پارلمان ما در باره این موضوعات گفتگو کرده ایم، توازن میان آزادی و امنیت را در نظر گرفته ایم و در باره لوایح قانونی رای گیری کرده ایم. من باور ندارم که دولت قبلی این توازن را کاملا به دست آورده بود اما اجازه بدهید این موضوع را روشن کنم که من هرگز دست به کاری نمی زنم که باعث شود امنیت ملی بریتانیا با خطر مواجه شود.

 
به همین دلیل هر جا که لازم باشد ما تدابیر امنیتی بریتانیا را تقویت می کنیم. ما نه تنها برای جلوگیری از توطئه های تروریستی و درگیری، سرمایه گذاری خواهیم کرد بلکه همچنین بار دیگر توجه خود را متمرکز استراتژی جلوگیری از تندرو شدن جامعه بریتانیایی می کنیم."

وزیر کشور بریتانیا همچنین گفت كه بانک اطلاعاتی برای شنود مکالمات خصوصی افراد در این کشور تاسیس نخواهد شد.

او گفت: "من خواهان روشی هستم که بیشتر علیه افراد تندرو است اما تاثیر کمتری روی زندگی اعضای خوب جوامع مختلف در بریتانیا دارد. من خواهان روشی هستم که به مردم اجازه می دهد از آزادی خود در امنیت و آرامش لذت ببرند. من همچنین خواهان روشی هستم که برای مقابله با خطر در حال تحول موثر است. این چیزی است که ما ارائه خواهیم کرد."

گفته می شود که شبکه القاعده شبه جزیره عربستان، مسئول ارسال محموله های کارتریج دستگاه های چاپ است که در آنها بمب جاسازی شده بود و در هواپیماهای باربری در داخل بریتانیا و دبی کشف شد.