وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وام های 10 تا 15 میلیونی برای نانوایی ها

وام های 10 تا 15 میلیونی برای نانوایی ها
رئیس اتحادیه نانوایان کشور گفت: نانوایی ها برای بهسازی و ارتقای تجهیزات خود وام دریافت می کنند .
 
حسین نظری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به اختصاص اعتبار دولتی30 میلیارد تومانی دولت برای بهسازی و ارتقاء فنی واحدهای پخت نان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته این وام به نانوایی های مراکز استان ها و شهرها به ترتیب 15 و 10 میلیون تومان اختصاص می یابد و فراخوان آن به زودی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد نانوایی ها به علت فرسودگی، نیاز به بهسازی و بازسازی دارد، گفت: با بهسازی و ارتقای تجهیزات نانوایی‌ها‌، مصرف انرژی نیز در این واحدها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نانوایان با اشاره به وجود 63 هزار نانوایی در کشور و 3800 واحد در شهر تهران گفت: بهسازی نانوایی‌ها موجب ارتقای کیفیت نان و در نتیجه افزایش سلامت آن خواهد شد.

نظری هزینه بهسازی و نوسازی هر واحد نانوایی را به طور متوسط30 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: شورای اسلامی شهر تهران نیز پرداخت10 میلیون تومان را برای بهسازی هر واحد نانوایی تصویب کرده است .

رئیس گروه آموزش مرکز پژوهش‌های غلات همچنین از آموزش و اعطای مدرک فنی و علمی به نانوایان خبر داد و گفت : آموزش ها با رویکرد افزایش کیفیت ارائه می شود که مدتی است با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آغاز شده است و روندی پنج ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از آموزش نیروی انسانی نانوایی‌ها، تبدیل نانوایان فصلی به نیروهای ثابت است، گفت: این کار به توسعه بهداشت و افزایش کیفیت تولید نان هم کمک می کند.

رئیس گروه آموزش مرکز پژوهش‌های غلات با اشاره به مراحل آغازین آموزش‌ها، گفت: به کسانی که موفق به گذراندن این دوره شوند مدرک علمی و فنی داده می‌شود و نانوایان فاقد مدرک رسمی آموزش از اشتغال منع خواهند شد.

سلطانی با تاکید بر اینکه نانوایان از طریق اتحادیه‌ها وارد دوره های آموزشی می شوند، افزود: دوره‌های آموزشی شامل دو مرحله نظری و علمی است و سه هفته طول می کشد.

وی گفت : کسانی که با دوره‌های آموزشی آشنایی دارند می‌توانند با مراجعه به واحدهای مربوطه، فقط امتحان دوره های مذکور را بدهند و مدرک بگیرند.