وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدیدترین شیوه برای همسریابی

جدیدترین شیوه برای همسریابی
گاهی راه حل برای مشکل خودش می شود دردسر؛ و کیست که این یکی را حل کند! ازدواج هم که چند سالی ست مشکل روز جوانان شده است، و هر تلاشی می شود تا به نوعی این مشکل حل شود. هر چند حل شدن این موضوع این روزها بیشتر شبیه به سنگ اندازی است تا مشکل گشایی این اتفاق.

کافی است نیم نگاهی به خیابان شهر بیاندازید، انواع آگهی های کلاس های مشاوره ازداوج به چشم می خورند. بعد از آنکه ازدواج از امر مقدس تبدیل به معضلی برای جوانان کشورمان شد؛ و مسئولین به دنبال انواع راه های ممکن برای حل این موضوع؛ متاسفانه مشاهده می کنیم تعداد این نوع کلاس های غیراستندارد روز به روز بیشتر شده اند.
 
تا جایی که این روزها نه فقط همسرداری که همسریابی را هم آموزش می دهند. گویا مشکل این جوان دم بخت از کار و خانه و جهاز گذشته و ماجرای ازدواج در خانه اول مانده است. با شعار "چطور نیمه گمشده تان را پیدا کنید" بازار همسریابی را داغ کرده اند و هزاران جوان را به امید پیدا کردن زوج مناسب خود به کلاس هایشان می کشانند.

اگرچه برخی از این کلاس ها ازسوی وزارت بهداشت تایید شده، اما مسئله مهم و نگران کننده آموزش های خارج از استاندارد آموزشگاه هایی است که نه تنها دردی از معضل ازدواج دوا نمی کنند، که با راه حل هایشان مشکل مضاعفی شده اند. بسیاری از جزوه هایی که در این کلاس ها ارائه می شود ، نظریات، دیدگاه‌ها و عقایدی متفاوت با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی دارند.

محمد اسماعیل شیخ قرائی (جامعه شناس) معتقد است؛ سنخیت نداشتن این نوع راه حل ها با اصول و عقاید اسلامی و خانواده ایرانی، دلیل افزایش ناامیدی و یأس در بین جوانان شرکت کننده در این کلاس‌ها است و اینکه بار مشکلات را بر دوش آنان سنگین‌تر می‌کند. او معتقد است :" در حال حاضر جوامع غربی به دلیل طرح این‌گونه مسائل به سمت ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها رفته و در آن دست و پا می‌زند و این درحالی است که طرح این مسائل به ویژه در حوزه ازدواج برای جوامع شرقی تهدیدی جدی به حساب می‌آید. "

از طرفی رشد زیاد انواع روش های آسان و در دسترس فضای مجازی برای انتخاب همسر در چند سال گذشته و عدم نظارت کافی از طرف سازمان های مربوط ، باعث شده تا حجم بالایی از آموزش های غلط از این طریق در اختیار جوانان قرار بگیرد. تا جایی که نتاقض این اطلاعات با سبک زندگی هر خانواده، تحصیلات و آگاهی های قبلی فرد به دنبال خود مشکلات بسیاری را وارد خانواده ها می کند.

باب شدن این قبیل کلاس ها و سایت های آموزشی که به بهانه حل دغدغه ها و مشکلاتی که سر راه ازداوج قرار دارد می تواند تبدیل به تهدیدی بشوند برای جوانان و خانواده هایشان. خطراتی که ممکن است عواقب جانی برای مخاطبانشان داشته باشد.

حتی مدتی پیش روزبهانی ، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اعلام کرد :" برخی از این سایت‌ها آشکار نیستند و پنهان هستند و‌ متأسفانه جای مشخصی ندارند و افراد نمی‌توانند آنان را در قالب یک سازمان و سازمان‌های مردم‌‌نهاد ملاقات کنند که به نظر من این کانون‌ها نمی‌توانند، مجاز باشند." و به مردم هشدار داد تا از این مراکز دوری کنند.

در هر حال آموزش های قبل از ازدواج مسئله ایست مهم و لازم که می تواند در حل بسیاری از مشکلات موجود در امر ازدواج تاثیر به سزایی داشته باشد. اما آموزش های نادرست در این زمینه نیز خطری جدی ست که مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت و نیاز به توجه خاص جوانان و مسئولین دارد.