وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هفت توصیه مهم و مفید برای کاهش چربی خون

هفت توصیه مهم و مفید برای کاهش چربی خون
دکتر سید مؤید علویان، فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: افزایش چربی‌های خون (کلسترول و تری‌گلیسیرید) می‌تواند منجر به کبد چرب شود. دکتر علویان با بیان اینکه اختلالات چربی اغلب در افراد چاق و با سابقه بیماری دیابت در خانواده همراه است، توضیح داد: اما در برخی افراد لاغر نیز به دلیل سابقه خانوادگی اختلالات چربی دیده می‌شود. دکتر علویان جهت کاهش چربی خون رعایت 7 توصیه را ضروری دانست:

1- کاهش مصرف چربی اشباع‌شده:
در غذای مصرفی باید محصولات لبنی پرچرب، کره، پنیر، بستنی، سوسیس و گوشت‌های چرب را حذف کرده و به جای آنها از محصولات لبنی کم‌چرب و گوشت بدون چربی استفاده کرد.

2- زدودن کالری‌های اضافی:
چاقی منجر به افزایش چربی‌های مضر در کبد می‌شود. کاهش وزن باعث مهار آن می‌شود. راه‌حل‌های عملی کاهش کالری عبارتند از: به نصف رساندن میزان غذای سرو شده در رستوران‌، حذف کردن نان، چیپس و سایر مخلفات همراه وعده‌غذایی، حذف وعده‌های به اصطلاح ته‌بندی.

3- افزایش مصرف فیبرهای غذایی:
مصرف فیبرهای غذایی مانند سبوس گندم، آب‌گریپ‌فروت و پسیلیوم و سبزیجات می‌تواند چربی‌های خون را کاهش دهد و مصرف آنها همراه با غذا مفید است.

4- حذف کامل مصرف الکل

5- قطع استعمال دخانیات:
مصرف سیگار علاوه بر افزایش چربی‌های مضر (LDL) به کاهش چربی‌های مفید (HDL) منجر شده و خطر سکته‌ قلبی و کبد چرب را افزایش می‌دهد.

6- وجود برنامه منظم ورزشی:
یک برنامه ورزشی منظم موجب افزایش جذب چربی‌ها توسط عضلات فعال‌ شده و منجر به کاهش آنها در خون می‌شود.

7- مصرف بیشتر ماهی سفید:
افزایش اسیدهای چرب امگا3 می‌تواند اثرات مفید خود را در کاهش چربی‌های خون اعمال کند.