وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهای مفید برای كاهش چربی بدن

غذاهای مفید برای كاهش چربی بدن
شما را با چند ماده غذایی چربی‌سوز آشنا می‌كنیم كه می‌توانند نقش موثری در كاهش حجم چربی بدن داشته باشند.

حفظ تناسب اندام یكی از دغدغه‌های اصلی انسان‌های عصر صنعت و شهرنشینی است. حقیقت این است كه با وجود كاهش فعالیت‌های بدنی و احاطه شدن با انواع و اقسام غذاهای فوری و پركالری روز به روز بر تعداد افراد چاق در جوامع افزوده می‌شود.شما را با چند ماده غذایی چربی‌سوز آشنا می‌كنیم كه می‌توانند نقش موثری در كاهش حجم چربی بدن داشته باشند.

میوه‌های سرشار از ویتامین C:
شاید تا به حال شنیده‌اید كه گریپ‌فروت در زمره خوردنی‌هایی است كه در كاهش حجم چربی نقشی پررنگ دارد، اما بهتر است بدانید علاوه بر این میوه تمام میوه‌هایی كه از حیث ویتامین C غنی هستند، خاصیت چربی‌سوزی قوی‌ای دارند.

 
ویتامین C به بدن كمك می‌كند تا هر چه زودتر بر متابولیسم و سوختن چربی‌ها كار كند و همچنین با فعال كردن اسید آمینه كارنیتین ظرفیت بدن را در سوزاندن و كاهش حجم چربی بدن كمك می‌كند. از بین میوه‌های حاوی ویتامین C مركباتی همچون پرتقال، گریپ‌فروت، لیموشیرین و ترش، گوجه‌فرنگی و نارنگی بهترین نمونه‌ها به شمار می‌رود.

سیب:
اگر می‌خواهید بعد از خوردن یك وعده غذای چرب مطمئن شوید كه قسمت اعظم چربی خورده شده از بدنتان دفع شده كافی است یك عدد سیب متوسط را با پوست بعد از صرف غذا میل كنید. سیب حاوی ماده‌ای به نام پكتین است. پكتین سیب كه تمایل بسیار زیادی به چسبیدن به چربی‌ها دارد بعد از خورده شدن در معده و روده به چربی‌های خورده شده می‌چسبد و از جذب آن از طریق جدار روده‌ها جلوگیری می‌كند و با ته‌نشین شدن آن به نواحی تحتانی روده‌ها سبب دفع سریع چربی‌ها از بدن می‌شود. توصیه می‌شود اگر به دنبال تناسب اندام هستید، روزانه حداقل 2 عدد سیب یكی بعد از ناهار و یكی بعد از شام در سبد غذایی‌تان قرار دهید.

سویا:
اگرچه منابع مختلف پروتئینی همچون گوشت‌های مختلف و سویا به عنوان منابع غذایی مهم در سبد غذایی افراد محسوب می‌شود، اما درخصوص سویا بهتر است بدانید علاوه بر این كه حجم پروتئین مورد نیاز بدنتان را از طریق یك منبع گیاهی تامین می‌كند، با خاصیت جذب چربی‌های خورده شده در معده خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی دارد. سویا به دلیل این كه ماهیتی حجیم و پرمنفذ دارد، علاوه بر جذب آب در جذب چربی‌ها هم نقشی كلیدی دارد البته به شرط این‌كه به شكل آب‌پز یا بخارپز سرو شود نه سرخ شده.

عدس:
اگر چربی شكمی بالایی دارید حتما در هفته بین 3 تا 4 وعده خوراك عدسی را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. عدس حاوی حجم بالایی فیبر و پروتئین است و علاوه بر این‌كه قند خون فرد را تنظیم می‌كند، با جذب چربی‌های بدن در كاهش چربی‌های زائد دور شكم بسیار موثر است.