وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مالكان مراقب باشند ، اجاره ندهند ضرر می‌كنند !!

مالكان مراقب باشند ، اجاره ندهند ضرر می‌كنند !!
رییس اتحادیه كشوری مشاوران املاك با اشاره به این‌كه با تحویل واحدهای مسكونی طرح مسكن مهر مالكان باید نگران اجاره نرفتن واحدهای مسكونی خود باشند، گفت: مالكان اگر اقدام به اجاره واحدهای مسكونی خود نكنند دچار ضرر می‌شوند.

مصطفی قلی خسروی ، درباره تفاهم وزارت مسكن با اتحادیه مشاوران املاك برای مدیریت بازار اجاره بها اظهار كرد: مفاد این تفاهم‌نامه همان بسته حمایتی است كه جزییات آن از طریق رسانه‌ها اعلام شد.

وی ادامه داد: صحبت‌های رییس جمهوری مبنی بر تحویل یك میلیون واحد مسكونی تا پایان سال و همچنین تحویل 200 هزار واحد تا پایان خرداد ماه بسیار اهمیت دارد و منجر به ایجاد تعادل در بازار می‌شود.

خسروی در ادامه با بیان این‌كه با تحویل این تعداد واحد مسكونی مالكان باید نگران اجاره نرفتن واحدهای مسكونی خود باشند، افزود: مالكان اگر اقدام به اجاره واحدهای مسكونی خود نكنند دچار ضرر می‌شوند.

رییس اتحادیه كشوری مشاوران املاك با بیان اینكه به صحبت‌های مسوولان كشور اعتقاد داریم، اضافه كرد: تحویل واحدهای مسكونی طرح مسكن مهر بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خسروی با تاكید بر این‌كه عرضه و تقاضا شرایط بازار را تعیین می‌كند، اظهار كرد: 270 هزار متقاضی واحد مسكن مهر ملكی داریم كه اگر تحویل داده شود باعث ایجاد تغییر در بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا وزیر مسكن و شهرسازی چندی پیش از هماهنگی این وزارتخانه با اتحادیه املاك در مورد بحث اجاره ‌بهای مسكن خبر داد و گفت: با واگذاری مسكن مهر و واحدهای ناتمام و براساس تفاهم‌نامه‌ای كه بین اتحادیه املاك و وزارتخانه انجام شده است، امیدواریم بتوانیم این مساله را مدیریت كنیم.

نیكزاد همچنین بازار مسكن را طبیعی اعلام كرد كه این مساله بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حاصل شده است.

بر اساس این بسته حمایتی مسكن، مالكان واحد‌های مسكونی چند طبقه می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های مسكن و شهرسازی اقدام به تشكیل تعاونی‌های كوچك كرده و برای ساخت، تسهیلات 20 الی 25 میلیون تومانی مسكن مهر دریافت كنند.

هم‌چنین صاحبان ساختمان‌های نیمه‌كاره با مراجعه به سازمان‌های مسكن و شهرسازی می‌توانند به ازای هر واحد 20 الی 25 میلیون تومان تسهیلات دریافت كنند.

به علاوه افرادی كه در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌وساز می‌كنند، از پرداخت هزینه پروانه ساخت معاف بوده و هم‌چنین 50 درصد هزینه پروانه ساخت واحد‌های تجاری را می‌پردازند.

در این بسته هم‌چنین به افزایش طبقات ساختمان‌های دو یا سه طبقه در صورت مقاومت كافی و هم‌چنین مجوز شهرداری اشاره شده است.

در بند دیگر این بسته آمده است كه مالكان و مستاجران را تشویق كنید تا در صورت رضایت طرفین قرار‌داد اجاره را دو ساله منعقد كنند.