وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روزی بسیار مهم برای اینترنت در پیش است

روزی بسیار مهم برای اینترنت در پیش است
چهارشنبه 8 ژوئن (18 خرداد) روز مهمی برای دنیای شبکه است به طوری که در این روز اولین آدرسهای نسخه 6 اینترنت پروتکل نسخه (IPv6) آزمایش می شوند.

در سال 2011 عددهایی که آدرسهای فعلی شبکه را می سازند تمام می شوند، بنابراین نیاز است که از نسخه جدید اینترنت پروتکل برای رفع این مشکل استفاده شود. درحقیقت IPv4 یا نسخه فعلی اینترنت پروتکل اجازه می دهد که تنها 2 به روی 32 آدرس ساخته شود.

این درحالی است که نسخه جدید یعنی IPv6 ساخت 2 به روی 128 آدرس اینترنتی را امکانپذیر می کند. برای توضیح بیشتر می توان گفت که در نسخه فعلی، هر آدرس IP از یک عدد 32 بیتی که به 4 گروه از اعداد اعشاری بین 0 تا 255 تقسیم می شوند تشکیل شده است.

این درحالی است که با ورود نسخه جدید IPv6 ، آدرس یک عدد 128 بیتی خواهد بود که به 8 گروه از اعداد با مبنای 16 با ارزشهای اعشاری بین 0 تا 65535 تقسیم می شود.

بنابراین در هر متر مربع سطح زمین 666 هزار میلیارد میلیارد آدرس IPv6 وجود دارد درحالی که در هر میلیون متر مربع از سطح زمین تنها 7 آدرس IPv4 می توان ساخت.

چهارشنبه این هفته، 8 ژوئن، روزWorld IPv6 Day  نامگذاری شده است.  در این روز، اولین آزمایشات این پروتکل جدید انجام می شود. شرکت کنندگان این آزمایش که در میان آنها نامهایی چون سیسکو، گوگل و یاهو به چشم می خورد حمایت کامل خود را از ترافیک IPv6 مورد محک قرار می دهند.

به گفته کارشناسان، بیشتر کاربران نباید هیچ تغییری را در آدرسهای سایتها احساس کنند و احتمال بروز چند مشکل کوچک در اتصال شبکه های خانگی کمی قدیمی تنها 0.05 درصد است.

شرکت "سیسکو" در راستای این آزمایش، یک سری محصولات و خدماتی را ارائه کرده است که عبور شرکتهای تجاری از IPv4 به IPv6 را آسان می کنند.

"مارک تونسلی"، مهندس سیسکو در این خصوص توضیح داد: "سیسکو تعداد زیادی از بسته های محتوی سوئیچها، روترها و دستگاههای امنیتی را ارائه کرده است که می توانند در آزمایشات بین المللی IPv6 به خوبی عمل کنند. IPv4 در 30 سال گذشته بسیار خوب کار کرده است. بنابراین انتقال به یک نسخه جدید آسان نخواهد بود اما این انتقال برای ادامه رشد اینترنت بسیار ضروری است."

وی افزود: "سیسکو برای آسان کردن عملیات انتقال به مشتریان خود در سه مرحله کمک می کند. این سه مرحله عبارتند از: نگهداری، آماده سازی و دستیابی. در مرحله اول، مشتریان با استفاده از فناوریهای انتقال باید بتوانند داده های خود بر روی سیستمهای موجود را کنترل کرده و از آنها نگهداری کنند.

 
آماده سازی، مرحله برقراری اتصال میان  IPv6 و IPv4 به روشی استراتژیک است و در نهایت، مرحله دستیابی، انتقال کامل به پروتکل 6 است. استفاده از IPv6 به غولهای انفورماتیکی اجازه می دهد که شبکه های بزرگتر و موثرتری را طراحی کنند و به نوآوریهای جدیدتری برسند."

پیش بینی های شرکت سیسکو نشان می دهد که تا سال 2015 در سراسر دنیا 15 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد.

رشد اخیر تبلتها و تجهیز دستگاههایی چون تلویزیونها و خودروها به اتصالات اینترنتی موجب خواهد شد که ظرف چهار سال آینده تعداد دستگاههای متصل به شبکه به رقم 15 میلیارد برسد.

برطبق این پیش بینی ها در نیمه این دهه، 40 درصد از جمعیت جهانی (حدود سه میلیارد نفر) آنلاین خواهند بود. سیسکو همچنین تخمین زده است که ترافیک اینترنت تا سال 2015 به 80 اگزابابت در ماه خواهد رسید.

در سال 2004 ترافیک ماهانه انتقال اطلاعات در اینترنت 1 اگزابایت (یک میلیارد گیگابایت) بود.