وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وقتی قذافی دست به دامن خرها می شود !!

وقتی قذافی دست به دامن خرها می شود !!
به نوشته روزنامه عربستانی الریاض، هر چند كه فرانسه 20 فروند بالگرد به لیبی فرستاده تا به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در حملاتشان به نیروهای وابسته به معمر قذافی، رهبر این كشور كمك كنند اما همچنان در دست گرفتن منطقه غربی لیبی و شهر طرابلس كاری دشوار است.

به گفته یك كارشناس نظامی فرانسوی گردان‌های وابسته به قذافی برای آنكه از حملات ناتو و بالگردهای آن در امان باشند به تاكتیك‌های نوینی روی آورده‌اند كه استفاده از حیواناتی همچون خر برای انتقال تجهیزات سبك نظامی از آن جمله است. بالگردها در هدف قرار دادن این حیوانات مشكل دارند.

از سوی دیگر رادیو فرانسوی اروپا یك اعلام كرد كه مسئولان این كشور در این اواخر مذاكرات محرمانه‌ای با قذافی آغاز كرده‌اند تا با اعطای تضمین وی را قانع كنند كه از لیبی خارج شود.

بنابر اعلام رادیو فرانسه یك، این مذاكرات از طریق تعدادی میانجی گر انجام می‌شود كه در حال تردد میان لیبی و تونس هستند.

مسئولان فرانسوی قصد دارند كشوری برای اقامت قذافی پیدا كنند كه توافقنامه‌ای جهت تحویل شهروندانش و افراد مقیم در این كشور را به كشورهای دیگر امضا نكرده باشد كه این مساله از اهمیت زیادی برای قذافی و خانواده و نزدیكانش دارد چرا كه دادگاه بین‌المللی جنایی (لاهه) دستور بازداشت وی به همراه پسرش سیف الاسلام و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات نظام قذافی را صادر كرده است و آنها هم اكنون تحت پیگرد قانونی هستند.

رادیو فرانسه یك تاكید كرد كه فرانسه در حال حاضر یكی از بزرگترین كشورهای اسلامی قاره آسیا را جهت پذیرش قذافی در نظر دارد اما نام این كشور اعلام نشده است.

هر چند كه قذافی فرانسه را دشمن اصلی خود ومسئول اصلی حمله ناتو به لیبی می‌داند اما به گفته كارشناسان نظامی وی مجبور است كه با این كشور مذاكره كند چرا كه فرانسه به خاطر آنكه اولین كشوری بود كه شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت جایگاه ویژه‌ای نزد انقلابیون لیبیایی و شورای ملی انتقالی لیبی دارد.