وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا سکسکه می کنیم ؟

 
آیا می دانید چرا در حین غذا خوردن یا بعد از این که غذا میل می کنید، دچار سکسکه می شوید؟
 
 
 
یك متخصص بیماری‌های تنفسی گفت:مصرف چای داغ و مصرف آب هنگام صرف غذا یا هر عاملی كه دمای معده را به صورت ناگهانی تغییر دهد،موجب بروز سكسكه می‌شود.
دكتر حشمت‌الله توكلی اظهار كرد:سكسكه ناشی از انقباضات ناخود آگاه عضلات دستگاه تنفسی و بویژه دیافراگم است و هر عاملی كه این عضلات را تحریك كند،موجب بروز سكسكه می‌شود.
وی افزود:نوشیدن چای داغ،خوردن غذای داغ،مصرف بستنی پس از صرف یك وعده غذای گرم و نوشیدن آب سرد در حین خوردن غذا از عوامل تحریك كننده عضلات دستگاه تنفسی و تغییر دمای معده هستند.
دكتر توكلی تصریح كرد:از آنجا كه دیافراگم با قلب و ریه نیز در تماس است،هر گونه اختلال در این دو عضو مانند سكته قلبی و عفونت ریه نیز می‌تواند منجر به سكسه شود.
وی خاطرنشان كرد: سكسكه در بسیاری از موارد به صورت خود به خود برطرف می‌شود.این در حالی است كه در صورت تكرار،نگران كننده بوده و ممكن است نشانه‌ای از نوعی بیماری تنفسی مانند ذات‌الریه باشد.
این متخصص بیماری‌های تنفسی در پایان با بیان این كه درمان قطعی برای سكسكه وجود ندارد، گفت:این در حالی است كه برخی روش‌های رایج در جامعه مانند نگاه داشتن نفس به مدت 10 ثانیه می‌تواند در بهبود وضعیت تنفس موثر باشد. 


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز