وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات

مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات
طبق آخرین گزارشهای ارایه شده از سوی سازمان كشاورزی آمریكا، فهرست‌های زیر نشان می‌دهد كه كدام از میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع خوراكی حاوی ویتامین A (كاروتنوئیدها)، ویتامین C، فولیت و پتاسیم و به عبارتی جزو بهترین مواد مغذی هستند.

به نقل از منابع اینترنتی، منابع سرشار از ویتامین A به 4 دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین و كدو تنبل هستند.

دسته دوم سبزیجات دارای برگ سبز تیره از جمله اسفناج و برگ شلغم می‌باشند. گروه بعدی میوه‌های نارنجی رنگ از قبیل انبه، طالبی و زردآلوست و در نهایت در گروه چهارم گوجه فرنگی‌ها جای می‌گیرند. منابع سرشار از ویتامین C نیز شامل 3 گروه هستند. گروه نخست مركبات، آب میوه‌ها، كیوی، توت فرنگی و طالبی هستند. دسته دوم عبارت از گل كلم، فلفل، گوجه فرنگی، كلم قرمز و سیب زمینی می‌باشد و دسته سوم را نیز گیاهان سبز برگدار مانند برگ شلغم، كاهو و اسفناج تشكیل می‌دهند. دسته سوم منابع سرشار از فولیت هستند كه به 4 گروه تقسیم می‌شوند. این گروه‌ها شامل نخودها و دانه‌های خشك پخته شده و بادام زمینی در گروه اول، مركبات و آب پرتقال در گروه دوم، سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند اسفناج و گیاه خردل سبز و كاهو در گروه سوم و بالاخره نخودها و دانه‌های سبز در گروه چهارم هستند. دسته آخر نیز مواد غذایی سرشار از پتاسیم می‌باشند. سبزیجات سرشار از پتاسیم شامل سیب زمینی سفید یا سیب زمینی شیرین تنوری، سبزی‌های پخته مانند اسفناج و كدوی نارنجی زمستانی در گروه اول، موز، بارلنگ، میوه‌های خشك از قبیل زردآلو و آلوخشك و آب پرتقال در گروه دوم و دانه‌های خشك پخته مانند نخود تنوری و عدس در گروه سوم این تقسیم بندی قرار می‌گیرند.