وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آنچه درباره آسپرین باید بدانید

آنچه درباره آسپرین باید بدانید
تحقیقات جدیدی که در شماره سوم سال 2010 مجله انجمن پزشکی آمریکا چاپ شده نشان دهنده این است که مصرف روزانه آسپرین ممکن است افراد را بیماری های عروقی مبتلا کند.در این تحقیقات تاکید شده است درمان با آسپرین برای همگان جواب گو نمیابشد.

افزایش خطر ابتلا به ناشنوایی
در مارس 2010 در شماره سوم مجله آمریکایی پزشکی ، محققان گزارش داده اند که استفاده منظم از آسپرین حداقل دو بار در هفته در طول یک سال ، در مردان ، 12 درصد خطر ابتلا به ناشنوایی را افزایش میدهد. همچنین استفاده از سایر داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی و یا استامینوفن افزایش خطر ابتلا به کاهش شنوایی را به دنبال دارد.

عوارضی در طول دوره بارداری
در دوران بارداری برای درمان با آسپرین حتما باید با پزشک متخصص زایمان مشورت کنید .تحقیقات منتشر شده در سال 2007 نشان میدهد که مصرف آسپرین احتمال ابتلا به فشار خون بالا و عوارض جدی برای مادر در طول دوره بارداری را افزایش میدهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال
محققان طی مطالعاتی در مجله انجمن پزشکی آمریکا پیشنهاد کردند که استفاده از آسپرین در بیماران خاصی که مبتلا به سرطان کولورکتال ممکن است زنده ماندن را بهبود بخشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان
مطالعات نشان میدهد که مصرف دوز پائین آسپرین دو تا پنج بار در هفته برای زنانی مبتلا به سرطان پستان ، 71 درصد احتمال عود این بیماری را کمتر میکند .
بررسی و پژوهش مؤسسه منتشر شده در 2008 درمجله ملی نشان دهنده این است که ، زنانی که به طور مرتب آسپرین استفاده می کنند، ، در مقایسه با کسانی استفاده ای ندارند 13 درصد کمتر احتمال ابتلا به سرطان پستان دارند .

مانعی برای تشخیص سرطان پروستات
در سال 2008 در نشریه سرطان ، پژوهشگران گزارش داده اند که مصرف آسپرین مانعی برای تشخیص سرطان پروستات در افرادی که به طور منظم استفاده میکنند باشد.

حفاظت در برابر آلزایمر
تحقیقات نشان دهنده این است که افرادی که آسپرین مصرف میکنند تا به حال 13 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بوده اند .

کمک به پیشگیری از سکته مغزی
مطالعه کوچک فارماکولوژی به چاپ رسیده در سال 2008 در مجله بالینی نشان میدهد که آسپرین به بیماران سکته مغزی برای جلوگیری از سکته مغزی کمک میکند مگر اینکه بیمار برای رفع درد و … مصرف ایبوپروفن هم داشته باشد . منافع آسپرین ممکن است توسط ایبوپرفن کاهش پیدا کند.

محافظت در برابربیماری پارکینسون
مطالعه مغز و اعصاب منتشر شده در سال 2007 نشان می دهد که زنانی که به طور مرتب آسپرین استفاده می کنند(دو یا چند بار در هفته به مدت حداقل یک ماه ) ممکن است 40 درصد کمتر احتمال ابتلا به این بیماری را داشته باشند .

جلوگیری از ابتلا به آسم در زنان
مطالعات نشان میدهدکه زنان 45 ساله و بالاتر که مصرف 100 میلی گرم آسپرین در هر روز دارند ، 10 درصد کمتر خطر احتمال ابتلا به آسم در طول ده سال آینده نسبت به زنان دیگر را دارند .نویسندگان این مطالعه گفته اند که توجه داشته باشید که آسپرین می تواند علائم را در حدود 10 درصد از مردم که در حال حاضر مبتلا به آسم هستند تشدید کند .

حفاظت در برابر حملات قلبی در افراد مبتلا به دیابت
تحقیقات نشان می دهد بیماران دیابتی که مصرف آسپرین برای جلوگیری از حمله قلبی دارند احتمال کمتری دارد که تجربه حمله قلبی داشته باشند . افرادی که مبتلا به دیابت هستند حداقل دو برابر احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی را نسبت به عموم مردم دارند.

مرگ زنان بر اثر حمله قلبی را کاهش نمیدهد
تحقیقات پزشکی چاپ شده در مجله BMC نشان داد اگرچه در مردان مصرف آسپرین برای کاهش میزان حمله قلبی است ، در زنان این مزیت وجود ندارد .

بروز مشکلات معده
افرادی که مصرف آسپرین دارند ،بیشتر در معرض خطر خونریزی معده و روده و زخم معده هستند ،به ویژه افرادیکه استفاده طولانی مدت از مواد مخدر دارند.

افزایش خطر ابتلا به خونریزی
آسپرین خون را رقیق تر میکند ،پلاکت خون قابلیت منعقد شدن کمتری پیدا میکند بنابر این در صورت بروز خونریزی این موضوع میتواند کشنده باشد .