وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کمبود نرم‌افزار به تلفن‌های Palm صدمه می‌زند

جای تردید نیست كه مدل جدید تلفن هموشمند Palm موسوم به Pre بسیار جذاب و قدرتمند است. این مدل كه تنها چند هفته است وارد بازار شده، مجهز به صفحه لمسی، صفحه كلید كشویی برای كاربران حرفه‌ای ایمیل و سیستم عامل چند‌منظوره است كه می‌تواند چند برنامه را هم‌زمان اجرا كند.

با این حال، در بازاری كه مملو از iPhone، BlackBerry و دیگر برندهای تلفن هوشمند است، موفقیت Pre به عاملی فراتر از طراحی و امكاناتش بستگی دارد. این روزها همه چیز وابسته به نرم‌افزارهایی است كه ‌روی این دستگاه‌ها نصب می‌شود.

متخصصان صنعت و برنامه‌نویسان معتقدند‌ شركت‌های تولید‌كننده تلفن‌های همراه باید سیستمی از برنامه‌نویسی حول‌ این دستگاه‌ها ایجاد كنند تا برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جذاب در اختیار كاربران قرار گیرد. Palm نیز‌ باید  مانند شركت اپل فروشگاه اینترنتی نرم‌افزارهای خاص Pre را ایجاد كند تا مشتریان این دستگاه بتوانند از تمام قابلیت‌های تلفن هوشمند خود استفاده كنند.

مشكل اینجاست كه Palm تاكنون این كار را نكرده است. كاتالوگ نرم‌افزاری این شركت تنها حاوی 12 برنامه است و امكان برنامه‌نویسی متن باز را نیز به برنامه‌نویسان وب نمی‌دهد و به همین لحاظ نمی‌تواند به‌خوبی از امكان Crowdsourcing در وب برای تولید نرم‌افزارهای متنوع خاص تلفن Pre بهره گیرد.

با توجه به رقبای سریع و پر قدرتی همچون اپل، گوگل و Research In Motion كه همگی در سال جاری نرم‌افزارها و تلفن‌های جدیدی را عرضه می‌كنند، Palm باید سریعاً نسبت به این تقاضای بازار واكنش نشان دهد.

پل كاستر از موسسه JP Morgan معتقد است شركت Palm حدود 180 هزار دستگاه را در دو هفته اول عرضه تلفن Pre فروخته است و این رقم می‌تواند در ماه مه 2010 به 2.5 میلیون دستگاه برسد؛ اما این رقم نمی‌تواند این شركت را به سوددهی برساند.

در پاسخ به انتقادهای وارده، سخنگوی پالم ابراز كرد این شركت در حال ایجاد یك فروشگاه نرم‌افزاری برای تلفن‌های Pre است، اما با توجه به سنگینی این كار، بهتر است وقت كافی صرف آن نموده و كار نهایی را بدون عیب و نقص ارائه دهد.