وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت علامت زودرس بارداری

هشت علامت زودرس بارداری
همیشه با وجود این علایم به بارداری خود شک کنید حتی اگر از روش ضد بارداری استفاده می کنید.
 
شما و همسرتان تصمیم دارید بچه دار شوید و همه شرایط تقریبا برای بچه دار شدن فراهم کرده اید. 1ماهی است که احساس خستگی می کنید .روزانه تقریبا 20 بار از روی صندلی تان بلند می شوید و کمی خمیازه می کشید و تندتند به دستشویی می‌روید.
حس می کنید لباس زیر تان برایتان تنگ شده و محکم به قفسه سینه تان چسبیده اما هنوز نمی دانید قاعدگی تان قطع شده است یا نه چرا که هنوز کمی زود است اما برخی نشانه های زودرس حاملگی در شما ظاهر شده است. این نشانه ها را جدی بگیرید خستگی, تکرار ادرار؛ حساسیت پستان ها اولین علایم حاملگی هستند و قبل از اینکه شما حتی اولین آزمایش خانگی بارداری را انجام دهید در شما ظاهر می شود.

 هر چه زودتر به بارداری خود پی ببرید, بهتر می توانید مراقبت های دوران بارداری را انجام دهید. اگر باردار هستید, هیچ وقت برای شروع تصمیم گیری برای تغییر شیوه زندگی تان دیر نیست. ترک سیگار عدم مصرف قهوه (الکل و انجام فعالیت های سبک جسمانی مصرف ویتامین ها و یا استفاده از داروهایی که ممکن است برای درمان برخی مشکلات زمینه ای شما لازم باشد یا حتی ممکن است مصرف آنها را قطع کنید.

این نشانه های زودرس بارداری را حتما به خاطر بسپارید.

 خستگی:
خستگی بیش از اندازه و غیر قابل توجیه شایعترین علامت زودرس بارداری است. خستگی خود را با مصرف قهوه درمان نکنید چرا که این برای بارداری شما خطرناک است. به جای آن به صدای بدن خود گوش کنید. سخت نگیرید و سعی کنید خوب استراحت کنید. تنفر از مصرف برخی غذاها فکر کردن به جوجه سرخ شده شاید حالتان را بد کند و مانند قبل به آن علاقه ای نداشته باشید. رفتن به رستوران را دوست ندارید و بوها آزارتان می دهد. بله شاید حامله باشید.
بسیاری از زنان اظهار می کنند که علاقه به برخی از غذاها در اولین بارداری در اوایل بارداری  حتی موجب تنفس آنها می شود. این ممکن است اولین نشانه‌های بارداری باشد. این‌ ها می‌تواند به دلیل افزایش سطح هرمون HCG باشد.
 
حساسیت به بوها تشدید می‌شود. خیلی‌ از بوها در این دوره برای تان ناخوشایند می‌شوند مثل بوی سیگار و حتی بوی خانه و آشپزخانه و برخی غذاها. حتی برخی زنان نسبت به بوی بدن همسرشان حساسیت زیاد پیدا می‌کنند.
این حساسیت به دلیل افزایش سطح هرمون‌ها است. متاسفانه تنها راه درمان آن اجتناب از این بوها مخصوصا بوی سیگار است که برای شما و جنین شما کاملا بد و پر خطر است.

تهوع و استفراغ
مقصر اصلی در ایجاد تهوع و استفراغ در شما در اوایل بارداری همسر بدن‌ها هستند. تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌های اول بارداری شما باشد. معمولا تهوع و استفراغ دوران بارداری ممکن است تا 12 هفته اول بارداری فقط ادامه داشته باشد، البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می‌تواند نشانه خوبی باشد چرا که نشان دهنده این است که سطح همه بدن HCG  افزایش یافته است و بارداری در حال پیشرفت است.

درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی آن است که هیچ‌گاه معده‌تان را خالی نگذارید  کراکرها خشک و بیسکویت خشک بخورید.  قرار دادن آن‌ها کنار رختخواب و خوردن یکی دو عدد قبل از بلند شدن از رختخواب یکی از بهترین کارها برای کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی است.

مصرف ویتامین‌های در دوران بارداری می‌تواند سبب تشدید تهوع و استفراغ برای برخی مادران شود. بنابراین ویتامین‌ها را با معده خالی مصرف نکنید. خیلی اوقات وقتی این ویتامین‌ها وبعد از غذا خورده شود تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد.

تورم پستان‌ها و حساس شدن آن‌ها.
یکی دیگر از علایم زودرس بارداری تغییرات پستان‌ها است. خیلی از خانم‌ها حس می‌کنند که سوتینهایشان برایشان تنگ شده است.

 تکرر ادار در اوایل بارداری، رحم شروع به بزرگ شدن کرده و به مثانه فشار می‌آورد و این سبب احساس نیاز به دفع ادرار می‌شود. این احساس در سه ماهه دوم بارداری از بین می‌رود. اما مجددا در سه ماهه سوم بارداری بر می‌گردد چرا که در این زمان رحم بسیار بزرگ شده و به مثانه فشار وارد می‌شود. چاره‌ای نیست باید قبل از اینکه به رختخواب بروید یا احساس فشار شدیدی روی مثانه داشته باشید به دستشویی بروید.

تنگی نفس برخی زنان وقتی برای بار اول باردار می‌شوند
احساس تنگی نفس زیادی می‌کنند، این به معنی آن است که نیاز به اکسیژن زیادی برای رشد جنین دارند. هر چه بارداری جلوتر می‌رود این احساس نیاز به اکسیژن بیشتر می‌شود.

اما اگر ناگهان دچار حملات تنگی نفس نمی‌شوید که مرتبط با ورزش نیست یا اگر درد داشتید یا هنگامی که دراز می‌کشید این حسی را داشتید حتما با پزشک مشورت کنید.
چون ممکن است سلامتی شما و جنین شما را تهدید کند.

 تغییرات جسمی :
تغییرات خاص در ترشحات واژن و رنگ این ترشحات می‌تواند علامتی از بارداری باشد قطع قاعدگی هم می‌تواند یکی از نشانه‌های اساسی بارداری باشد. اگر این علایم را در خود دیدید حتما یک آزمون خانگی بارداری انجام دهید و با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.