وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با ویتامین c در مواد غذایی

آشنایی با ویتامین c در مواد غذایی

اگر میخواهید بدنتان ویتامین c را جذب کند این غذاها را بخورید.خوراکی هایی که بیشترین ویتامین C را دارندویتامین ث یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بدن و سلامتی می باشد. جالب است بدانید که 4 میوه هستند که مقدار ویتامین ث آنها چند برابر مرکبات می باشد و می توانید

 

آشنایی با ویتامین c در مواد غذایی

 

برای تامین ویتامین ث بدن تان آنها را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین سی ، 75 میلی گرم می باشد. ویتامین ث محلول در آب می باشد به این معنی که بدن نمی ‌تواند آن را بسازد یا در خود نگه دارد. پس باید از طریق خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین ث، نیاز روزانه بدن را تامین کنید.

 

یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده، به اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین ث دارد؛ یعنی 98 میلی گرم. علاوه بر این توت فرنگی سرشار از منگنز است که به حفظ قند خون در محدوده سالم کمک  می کند . یک فنجان کلم پیچ حاوی 84 میلی گرم ویتامین سی است.

 

آشنایی با ویتامین c در مواد غذایی

 

از آن ‌جا که کلم پیچ به طور معمول در سالاد استفاده می‌ شود هر دو فنجان  کلم پیچ، حاوی 150 میلی گرم آنتی اکسیدان است این میزان کلم پیچ 684 میلی گرم پتاسیم و حدود7 گرم فیبر نیز دارد. یک عدد انبه 122 میلی گرم ویتامین ث دارد و یک منبع غنی آنتی اکسیدانی

 

برای پیشگیری از دژنراسیون ماکولا محسوب می شود. فقط دو عدد کیوی کوچک حاوی 128 میلی گرم ویتامین ث می باشد و تحقیقات نشان می دهد مصرف این میوه به خواب سریع تر و بهبود کیفیت خواب از طریق افزایش سطح سروتونین، هورمونی که نقش مهمی در شروع خواب دارد، کمک می کند.