وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

 

طی چند سال اخیر توجه به طراحی نمای بیرونی خانه بیشتر از هر زمان دیگری مهم شده است. اطمینان از اینکه نمای بیرونی محل زندگی به اندازه کافی جذاب است و زیبایی چشم‌نوازی دارد در اعتماد به نفس افراد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

فرقی نمی‌کند که خانه شما دارای سبک سنتی یا مدرن است، اقدامات بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید نمای بیرونی خانه را ارتقاء دهید.

 

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

 

تزئینات بیرونی نامناسب می‌تواند ظاهر زیبای یک خانه را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای رفع این ایرادات در نمای بیرونی خانه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا لیست چند مورد از اقداماتی که به کمک آنها می‌توانید تغییرات اساسی در طراحی بیرونی خانه خود ایجاد کنید را با شما درمیان بگذاریم.

 

همچنین خوب است توجه داشته باشید که در نهایت این اقدامات به افزایش ارزش مادی ملک شما نیز منجر می‌شود.

 

1. نظافت و تمیز کردن نمای خارجی

گاهی ایجاد تغییر در نمای بیرونی خانه کار دشواری نیست و تنها با استفاده از یک شستشوی ساده نمای ساختمان امکان‌پذیر است. وجود آلاینده‌ها و گرد و غبار معلق در هوا و همچنین بارش باران و برف اغلب باعث بروز لکه و نازیبایی در نمای ساختمان‌ها می‌شوند.

 

گاهی تنها با تمیز کردن، ساختمان نمای جدید و تازه‌ای به خود می‌گیرد. توجه داشته باشید که تمیز کردن و شستشوی نمای ساختمان که از مصالح مختلفی باشند با یکدیگر متفاوت است.

 

همچنین کار نظافت و شستن نمای بیرونی ساختمان‌ها به خصوص اگر دارای طبقات زیادی باشند، کار پیچیده و دشواری است که حتما باید از متخصصین این کار کمک بگیرید. برای مثال حتی مواد شوینده مورد استفاده نیز باید با متریال نمای ساختمان سازگار باشد و با ایمنی کامل نسبت به این کار اقدام شود.

 

2. ترمیم و بازسازی نمای فرسوده

به طور کلی دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید پوشش بیرونی و نمای ساختمان را ترمیم و یا بازسازی کنید. نمای بیرونی ساختمان اولین بخش از خانه شما است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

 

نمای بیرونی خانه نشان‌دهنده نوع سبک زندگی ساکنین آن خانه است. به همین جهت توجه به ترمیم و بازسازی آن بسیار مهم است.

 

اگر خانه شما دارای پوشش بیرونی سنگی، آجرهای نامتناسب و مصالح دیگری است که دچار فرسودگی شده‌اند، نیاز است تا نسبت به ترمیم و بازسازی آنها اقدام کنید.

 

انجام این کار کمک می‌کند تا ساختمان شما ظاهری متفاوت داشته باشد.  برای انجام این کار می‌توانید به ترمیم مصالح قبلی آسیب‌دیده بپردازید و یا نمای بیرونی را به طور کلی تعویض و بازسازی کنید. ترمیم و بازسازی نمای ساختمان نسبت به نوسازی کلی، نیازمند بودجه و هزینه کمتری خواهد بود.

 

گاهی قسمت بیرونی ساختمان به دلیل تغییرات و عوامل محیطی و آب و هوایی در معرض آسیب قرار می‌گیرند و نیاز به رسیدگی رفع نواقص ایجاد شده‌اند.

 

از سوی دیگر گاهی مالکین ساختمان از نمای قدیمی آن دل‌زده شده و در صدد بازسازی و رفع آسیب در قسمت‌های مستهلک شده هستند. اما ترمیم و بازسازی نمای ساختمان با هر رویکردی که انجام پذیرد، به ایجاد تغییر اساسی در نمای بیرونی خانه منجر خواهد شد.

 

3. بازسازی فضای پارکینگ

 

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

 

پارکینگ به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای اصلی هر ساختمانی می‌تواند در زیبایی ظاهر و نمای ساختمان تاثیر گذار باشد. وجود چاله‌ها و لکه‌های روغن در کف، ترک خوردگی دیوارها از عوامل مخرب در زیبایی ظاهری نمای پارکینگ است.

 

رنگ کردن دیوار پارکینگ آپارتمان با قیمت مناسب به شما کمک می‌کند تا به سادگی به بازسازی و نو کردن فضای پارکینگ کمک کنید. پارکینگ شاید اولین جایی نباشد که در زیبایی ساختمان چشم‌نواز به نظر برسد، اما فضای پاکیزه و دیوارهای سالم آن در جلوه بهتر نمای خانه بسیار موثر است.

 

فضای پارکینگ را به هیچ عنوان به انباری برای نگهداری وسایل بی‌مصرف و کهنه تبدیل نکنید. در صورت لزوم می‌توانید فضای انتهای پارکینگ را با استفاده از دیوارهای پیش ساخته به اتاقک انباری که در دید رس نباشد تبدیل کنید.

 

4. به نورپردازی بهتر توجه کنید

نورپردازی نمای ساختمان کمک می‌کند تا نمای بیرونی ساختمان با تمام ظرافت و زیبایی دید بیننده را به خود جلب کند. البته باید توجه داشته باشید که در طراحی و معماری نورپردازی ساختمان نباید بیش از حد اغراق کنید.

 

استفاده بیش از حد نور برخلاف بروز زیبایی ساختمان، باعث می‌شود نور زیاد چشم بیننده را آزار دهد. در چند سال اخیر نورپردازی و طراحی نور خانه‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است.‌

 

طراحی نورپردازی صحیح می‌تواند تغییر و تنوع اساسی در جلوه نمای بیرونی خانه شما ایجاد کند. هدف اصلی استفاده از نورپردازی در یک معماری خارجی، نمایان کردن هماهنگی اشکال و رنگ‌های به کار رفته در ساختمان است.

 

امروزه با استفاده از باتری‌های خورشیدی می‌توانید به راحتی بدون ایجاد هزینه گزاف به نورپردازی نمای ساختمان بپردازید.

 

5. تغییر دکوراسیون ایوان

 

7 راه حل اقتصادی برای تغییر نمای بیرونی آپارتمان

 

زیبایی ایوان و استفاده از گیاهان با گل‌های رنگارنگ در این فضا مانند نگین رنگینی جلوه‌ای خیره‌کننده به ساختمان شما می‌دهد.

 

بهتر است فضای ایوان و تراس ساختمان را با چند میز و صندلی کوچک و چند گلدان گل به فضای دنجی برای کسب آرامش و صرف چای و قهوه تبدیل کنید. در اینجا می‌توانید با انواع گل و گیاهان مقاوم برای فضای بالکن بیشتر آشنا شوید.

 

پوشاندن ایوان و تراس با ایرانیت و تبدیل آن به فضای انباری برای نگهداری وسایل اضافی بزرگترین اشتباهی است که انجام می‌شود.

 

فرقی ندارد تراس در نمای جلویی ساختمان باشد یا قسمت پشتی ساختمان، در هر صورت نیاز است برای حفظ آراستگی نمای ساختمان در حفظ زیبایی تراس کوشش کنید.

 

6. تغییر درب ورودی با مدل های به روز

زیباسازی ورودی ساختمان می‌تواند در چشم هر ببینده‌ای نمای زیبایی از خانه شما باشد. هر تغییر کوچکی در ظاهر ورودی خانه می‌تواند نتیجه چشم‌گیری را ایجاد کند. برای انتخاب طرح درب ورودی توجه داشته باشید که با نمای ساختمان و طرح پنجره‌ها و درب پارکینگ همسان و هماهنگ باشد.

 

برای انتخاب رنگ نیز بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در تناژ رنگی نما وجود داشته باشد و یا از طیف رنگ‌های مکمل نمای بیرونی خانه باشد.

 

نقاشی درب حیاط آهنی، فلزی و انواع دیگر یکی از روش‌های ساده و جذاب برای ایجاد تغییر اساسی در نمای بیرونی خانه به شمار می‌رود. درب‌های سیاه و سفید تقریبا با هر طرح و نقشی به خوبی سازگار هستند و می‌توانید برای رنگ در ورودی و قاب پنجره‌ها از این رنگ‌ها استفاده کنید.

 

7. توسعه فضای سبز محوطه ساختمان

تاثیرات مثبت فضای سبز برای انسان انکارناپذیر است. تحقیقات نشان می‌دهد که وجود فضای سبز در اطراف افراد جامعه به انعطاف‌پذیری روحیات افراد تاثیرات مثبت به‌سزایی دارد.

 

وجود فضای سبز در محوطه ساختمان علاوه‌بر اینکه شادابی و نشاط را هر روزه به زندگی ساکنان آنجا تزریق می‌کند، باعث ایجاد آرامش روان افراد نیز می‌شود.

 

همچنین توسعه فضای سبز شهری که بخش عظیمی از آن را می‌توان در محوطه ساختمان‌ها ایجاد کرد، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، تناسب میزان رطوبت فضا و تلطیف هوا نیز موثر باشد. همچنین آرایش زیبایی گیاهان در محوطه می‌تواند به زیبایی نمای بیرونی خانه نیز بسیار کمک کند.