وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

 

مرحله بسیار سخت برای خانم ها همین است در انتخاب لباس بسیار مهم است که بدانید هیکل شما چه فرمی دارد و مطابق با فرم هیکل تان لباس بپوشید در این صورت شما زیباتر و خوش هیکل تر بنظر می آیید.این روزها نسبت به ده پانزده سال گذشته، تنوع لباس مخصوصاً برای خانم ها خیلی بیشتر شده است و خرید لباس هر روز به کاری سخت تر تبدیل می شود. این موضوع برای خانم هایی که می خواهند لباسشان از پوشیدگی و حجاب کافی برخوردار باشد، بیشتر حائز اهمیت است.

 

به گزارش ایران ناز چون در وهله اول نمی خواهند مدگرا باشند و در ثانی دوست ندارند لباس های بسیار قدیمی و خیلی ساده بپوشند.این موضوع یک راه حل دارد. راه حل این است که با اصول طراحی لباس که مد و فشن بر این اساس قرار دارد، آشنا شویم. بعد از آن می توانیم لباس های مناسب برای خودمان را، راحت تر انتخاب کنیم و به این سردرگمی پایان دهیم.

 

چه سبکی الان مد شده؟
در مجموع سبک زندگی غربی، به سوی مینیمالیست شدن در تمام ابعاد پیش می رود. از بحث پوشاک گرفته تا طراحی داخلی خانه! شاید الان بپرسید مینیمالیست چیست؟ مینیمالیست، همان ساده زیستی خودمان است که در سبک زندگی اسلامی بسیار زیاد بر آن تاکید شده است و حالا کم کم با اسمی جدید در ایران و جهان در حال رواج است و با اسم جدیدش خیلی نوظهور به نظر می رسد.

 

اما این سبک برای ما بسیار آشناست. سبکی از زندگی که بر خرید کمتر، استفاده بهینه و بهتر از وسایل و لباس تاکید دارد و اصلاً کسی را تشویق نمی کند که هر روز طبق مد جدید لباس بخرد! البته ممکن است این سبک را ندیده باشید. اما خب وجود دارد و هر روز بیشتر می شود. جدید است اما نوظهور نیست و بسیار با سبک زندگی اسلامی هماهنگ است.

 

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

 

با این تعاریف، چطور در مهمانی ها خوش تیپ و باحجاب باشیم؟
برای اینکه باحجاب باشیم و در عین حال شیک به نظر بیاییم، اصلاً لازم نیست همه ٔ لباس های شیک را امتحان کنیم. بلکه باید لباسی بپوشیم که مدل این لباس مناسب با فرم هیکل ما باشد. در چنین شرایطی وقتی کسی ما را در این لباس می بیند، حس می کند که یک فرد خوش تیپ دیده، نه یک لباس زیبا که حالا کسی آن را پوشیده! متوجه منظورم که می شوید؟

 

چند نوع فرم هیکل داریم؟
در خانم ها پنج نوع کلی فرم هیکل وجود دارد. که در ادامه انواع آن را توضیح می دهیم. هر نوع فرم هیکل ویژگی های خاص خودش را دارد، در صورتی که لباس برای آن فرم هیکل طراحی شده باشد، بسیار شکیل به نظر می رسد. در واقع باید لباس به گونه ای باشد که معایب آن فرم هیکل را بپوشاند و فرم بهتری از آن ارائه کند. به صورتی که با اصول حجاب و پوشش اسلامی هیچ تضادی نداشته باشد.

 

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

 

1. فرم هیکل صاف!
کسانی صاف هستند که صاف هستند! پستی بلندی های زیادی ندارند. اندازه دور سینه، کمر و باسن شان تقریبا مساوی است. لاغر و جمع جورند. به این گروه مستطیل یا موز هم می گویند. این دسته از خانم ها که تعدادشان بسیار زیاد است، بهتر است لباس هایی بپوشند که آن ها را پُرتر و بدن شان را انحنادار نشان دهد. مثلاً مانتوهایی لباس هایی که طرح و رنگ بالاتنه شان متفاوت است و از قسمت کمر برش می خورند. مانتو یا پیراهن هایی که کمربند داشته باشد. لباس جیب دار بپوشند. مانتو یا پیرهن با یقه گرد، انگلیسی کوتاه، یقه خشتی، یقه قایقی مناسب است. آستین های لبه پاکتی، پف دار، چین چینی. برش های دالبر و دایره ای و انحنادار کاملاً مناسب این افراد است.

 

2. فرم هیکل سیب
معمولاً خانم هایی که اضافه وزن دارند، در این دسته هستند. کسانی که شکم و پهلوهایشان در آفساید است. از قسمت میان تنه گردالی به نظر می رسند! اندازه میان تنه شان از اندازه باسن و دور سینه شان بیشتر است. این خانم ها همان هایی هستند در مهمانی ها یواشکی ازشان می پرسند:«نی نی داری؟ چند ماهته؟» در حالی که هیچ خبری نیست! اگر شما جزو این دسته هستید، برای اینکه در مظان اتهام قرار نگیرید، بهتر است لباسی بپوشید که یقه انگلیسی، خشتی، دلبری یا یو شکل باشد. لباسی با یقه سه سانت و یقه های خیلی گرفته شما را شبیه خمره می کند. نگران یقه باز مانتو نباشید.

 

برای بیرون رفتن به راحتی زیر روسری و چادر پوشانده می شود! استفاده از کمربند ممنوع! کمربند توجه همگان را به شکم تان جلب می کند. این را که نمی خواهید؟ پیراهن هایی که از قسمت زیر سینه چین ریز می خوردند، اصلاً مناسب شما نیستند. لباس هایی با طرح و گل های درشت را اصلاً نخرید. دور لباس های چسبان را خط بکشید. لباس یا مانتویی انتخاب کنید که در حاشیه پایینی لباس، سر آستین طرح و نقش و گلدوزی داشته باشد. تا نگاه ها از روی شکمتان برداشته شود!

 

3. فرم هیکل ساعت شنی
ساعت شنی یعنی کسانی که اندازه دور باسن و سینه شان تقریباً برابر است اما دورکمرشان خیلی کمتر است. مثلاً حدود سی سانتی متر. اگر شما الان حس می کنید شبیه ساعت شنی هستید، باید بگویم که شانس آورده اید. همه دوست دارن شبیه شما باشند! و شما چقدر راحت می توانید لباس مورد علاقه تان را بپوشید و برای انتخاب لباس دستتان بازتر است. در لباس پوشیدن از کمربند پهن استفاده کنید و لباس یکسره و ساده نپوشید. مانتوهای کمردار و با کمر پهن بسیار مناسب هستند. لباس هایی با تزئینات زیاد در قسمت میان تنه، برای شما خوب نیست.

 

4. فرم هیکل گلابی
گلابی ها یا مثلث ها، همانطور که از اسمشان پیداست و می شود حدس زد، پایین تنه شان نسبت به بالاتنه بزرگتر است. این افراد که بین خانم های ایرانی تعدادشان کم نیست، اندازه ران و باسن شان بیشتر از دور کمر و سینه شان است. اگر شما جزو این گروه هستید، باید بگویم که شما هم نسبت به بقیه گروه ها می توانید انتخاب های زیادی داشته باشید. مانتو یا پیراهن هایی انتخاب کنید که در پایین تنه ساده و در بالاتنه طرحدار هستند. از پوشیدن دامن یا مانتوهای فون، چین دار و کلوش خودداری کنید. سعی کنید تزئینات لباستان در یقه، سر شانه و آستین ها باشد. مانتوهای یکسره ساده، یقه های خیلی بسته، مانتوهایی که از کمر کش یا چین دارند، شلوارهای طرحدار، دامن های چین و پلیسه دار دشمن شما هستند!

 

5. فرم هیکل توت فرنگی
توت فرنگی یا مثلث وارونه کسانی هستند که شانه پهن دارند. اندازه بالاتنه ش بزرگتر از پایین تنه است. یعنی اندازه دور سینه شان بیشتر از دور کمر و باسن است. این افراد که تعدادشان زیاد نیست، لباس های مناسب کمتری می توانند در بازار برای خود پیدا کنند. و از یقه های خیلی مدل دار و برجسته و چین دار باید بپرهیزند، لباس یقه کیپ و سه سانت نپوشند.

 

یقه گرد هم در همین دسته است و سعی کنند مانتوهای هفت هشتی (چپ و راستی) بپوشند، تزئینات لباسشان به پایین لباس و در آستین ها باشد و بالاتنه ساده تر و تیره تر از بقیه ٔ قسمت ها باشد. یعنی بهتر از پایین لباس طرحدار، براق یا هرچی باشد! تا بیشتر به چشم بیاید و تمرکز ببینده روی بالاتنه لباس نباشد.

 

چند توصیه پایانی
این توصیه های ما برای شیک پوشی و قابل استفاده برای تمام خانم ها بود. پیشنهاداتی که دادیم، برای استفاده در مهمانی های زنانه و دورهمی های دوستانه شاید بیشتر قابل استفاده باشند و البته می توانید در خانه برای همسرتان هم خیلی خوش تیپ و متفاوت باشید. در هر صورت این اطلاعات ابتدایی درباره طراحی لباس، برای هر خانمی لازم و مفید است.

 

بهترین نوع لباس برای فرم هیکل تان کدام است

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره