وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

 

اگر شما هنوز بحران هویت دارید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.آیا با خود می اندیشید که آن طور که باید آدمی جذاب، باهوش و موفق نیستید؟

 

اما بهتر است به این نوع اعتقاد فکری برسید که هیچ وقت در نظر همگان آدم کاملی نخواهید بود. به بیان ساده تر بهتر است از این که دائما خود را صرفا بر مبنای عوامل بیرونی ارزیابی کنید، خودداری کنید و همه چیز را از دیدگاه دیگران نسبت به خود قضاوت نکنید.

 

به هر حال اگر آدمی هستید که ارزش های خود را نادیده می گیرید، باید بدانید در این خصوص تنها نیستید و ممکن است افراد زیادی خودباور نباشند و این قسمت از سایت آموزشی ایران ناز به شما راهکار هایی می دهد که به کمک آن ها می توانید به حس خودباوری برسید.

 

1-باید به این باور برسید که هیچ کس انسان کامل و بی عیبی نیست

هیچ گاه افراد کمال گرا نباید خود را انسان کامل تلقی کنند لذا باید بدانید که در راه تکامل فردی، وجود هر نوع نقص هم، نرمال و در عین حال حاکی از سلامت فردی است.

 

این گونه نیست که افراد کامل و عاری از عیوب باشند. چنانچه فرد خود را کامل و عاری از هر عیبی بداند، لذا بر مبنای این درک رسیدن به کمالات فردی، دست نیافتنی خواهد بود.

 

2-ابزار و روش کارتان را تغییر دهید

چنانچه به در بسته ای خوردید، همچنان ناامید پشت آن در ننشینید. خود را شکست خورده تصور نکنید، بلکه بار دیگر برخیزید و تلاش کنید و این بار وقت و انرژی بیشتری بگذارید و روش های دیگری را هم به کار ببندید.

 

3-برای خودتان احترام قائل شوید

برای خود نیز به عنوان یک انسان روی کره خاکی ارزش و احترام قائل باشید. چنانچه خود را فردی بی کفایت تلقی کنید، این نوع نگرش از میزان اعتماد به نفس و حس خودباوری شما می کاهد.

 

بنابراین به منظور غلبه بر این موضوع باید به خود یادآورشوید که به عنوان یک انسان باید نسبت به خودتان نیز مهربان بوده و برای خودتان نیز احترام قائل شوید. همچنین دیگر لازم نیست با افرادی که چندان برای شما ارزش و احترام قائل نیستند، ارتباطی داشته باشید.

 

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

 

4-نسبت به خود عشق بورزید

بشر به منظور برقراری ارتباط اجتماعی نیاز است که از حس علاقه و مهربانی نسبت به دیگران برخوردار باشد اما بد نیست سعی کنید گاهی نیز خودتان را هم دوست داشته باشید.

 

5-شکست پایان راه نیست

قابل انکار نیست که گاهی در مسیر زندگی با شکست های کوچک و بزرگ ناگزیر مواجه می شویم، اما در همان نقطه ماندن و درجا زدن کار درستی نیست لذا باید از شکست ها درس گرفت و به منظور پیشرفت های بعدی به مسیر جلو حرکت کرد.

 

6-به ویژگی های فردی خوب خود نیز توجه کنید

هیچ کدام از ما انسان های کاملی نیستیم، اما باید بدانیم هر انسانی مجموعه ای از توانمندی های جسمی روحی و یا احساسی است.

 

لذا اگر تصور می کنید در زندگی تان به نقطه صفر رسیده اید، بد نیست برخی خصایص روحی تان از جمله صداقت، صبر، بخشندگی و… را مورد توجه قرار دهید یا اگر مثلا به لحاظ ظاهر موهای زیبایی دارید ، یا از توانمندی تعمیر وسایل تخصص برخوردارید، این ها مواردی حائز اهمیت و از ویژگی های فردی شما هستتند.

 

7-نسبت به خود مهربان باشید

سعی کنید همیشه موقعی که اشتباه و خطایی از شما سر می زند، منتقدانه و به شدت سخت گیرانه خود را سرزنش نکنید. گاهی هم نسبت به خودتان مهربان باشید چرا که اگر به شدت منتقدانه خود را به خاطر اشتباهات سرزنش کنید، از ادامه مسیرمایوس وناامید می شوید.

 

به عنوان بخشی از مراحل رشد و پیشرفت باید به نقاط ضعف خود پی ببرید و در جهت رفع آن ها برآیید، اما مبالغه بیش از حد در این خصوص بر ادراک شخصی فرد و تصورات ذهنی اش از خود تاثیر منفی می گذارد.

 

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

 

8-مهربان بودن

ممکن است شما فردی باشید که با کوچکترین حس شادی، غرق خوشی شوید و یا با بروز کوچکترین مشکلی ناامید شده و خود را دیگر از ادامه زندگی ناتوان بدانید اما بهتر است بدانید احساسات چه شادی باشند و چه غم، همچون ابر ها زودگذر و موقتی هستند و در عین حال وجود هر دوی این احساسات در زندگی هر فردی موضوعی نرمال و کاملا طبیعی است.

 

9-ارزش شما به وضعیت تاهل تان بستگی ندارد

گاهی افراد بر این باورند که با ازدواج و برخوردار نبودن از رابطه سالم و قوی بین زوجین، حس خودارزشی شان دیگر وجود ندارد و لذا ترجیح می دهند تا مجرد بمانند، اما باید گفت خود ارزشی افراد ربطی به وضعیت تاهل آن ها ندارد و در صورت ازدواج نیز باید همچنان برای خود نیز وقت و انرژی اختصاص دهند و ارزش های فردی خود را نیز مورد نظرداشته باشند.

 

10-شهرت همیشه نشانه موفقیت فردی نیست

خوب است شما هم گاهی خودتان را همچون ستارگان سینما و سلبریتی ها تصور کنید که به خاطر شهرت شان مردم برای آن ها ارزش و احترام خاصی قائلند اما در عین حال که شما این شهرت را ندارید باید در وهله اول خودتان این حس ارزش و احترام را برای خود قائل باشید و آنچه برایتان این چالش به ارمغان می آورد، رسیدن به حس خودباوری است.

 

چه بسا بسیاری از ستارگان سینما علیرغم شهرت اجتماعی که دارند، اما در زندگی فردی و در حین رویارویی با مشکلات از انجا که خودباور نیستند فردی موفق نباشند.

 

11-از تصور اینکه شاید مورد تایید قرار نگیرید، خود را رها کنید

ترس از مورد تایید دیگران واقع نشدن، موجب می شود تا در خصوص همه جزئیات زندگی تان، نظر دیگران برایتان مهم تلقی شود و این به حس خودباوری شما آسیب می زند بنابراین به خوتان هم فرصت زندگی بدهید و به جای ترس از مورد تایید دیگران نشدن، وارد اقدام شوید. چه بسا فرصت های زیادی را در زندگی از دست داده باشید، چرا که می ترسید در این خصوص ریسک کنید.

 

12-گذشته شما، آینه آینده تان نیست

اجازه ندهید اشتباهات و خطاها و شکست های گذشته شما درآینده تان هم تاثیرگذارباشد بنابراین به جای اینگه نگاه تان، همچنان به گذشته باشد به مسیر جلو و موفقیت های آینده خود بنگرید.

 

13-حتما به خودتان افتخار کنید

سعی کنید با برخی توانمندی های خود آشنا شوید و به این موضوع افتخار کنید. به این منظور می توانید از موفقیت های کوچک خود شروع کنید.

 

14-بدانید و آگاه باشید که اشتباهات، جزئی از زندگی اند

شما نباید صرفا بر اساس بروز اشتباهات و خطاها خودتان را قضاوت کنید، بلکه باید عملکرد هایی که منجر به بروز آن خطاها شده را نیز مورد نظر داشته باشید. همچنین این که دچار اشتباه در عملکردتان شده اید، دلیل بر بی کفایتی و بی ارزش بودن شخصیت شما نیست.

 

15-زیبایی درونی بیش از زیبایی ظاهری حائز اهمیت است

این که دائما ویژگی های ظاهری خود را با دیگران بررسی کنید و یا به عکسهای تان خیره شوید و دائما با خود بگویید من زیبا نیستم. من چاق هستم یا عباراتی از این قبیل، درست نیست.

 

در واقع این تصوراتی که بر مبنای تماشای عکس خود و مقایسه به دیگران برایتان به ارمغان می آورد، تصوراتی نامناسب نسبت به خودتان است.

 

لذا باید به خود بقبولانید که در واقع شما که یک مدل زیبایی نیستید! درعین حال بهتر است که بدانید زیبایی درونی به مراتب برتر از زیبایی ظاهری است.

 

ترفند های عالی برای رسیدن به خود باوری

 

16-شما در چالش های خودباوری، تنها نیستید

عوامل بیرونی متعددی بر احساس خودباوری شما نقش دارند که ممکن است این احساس را سرکوب کرده و شما را در ادامه راه موفقیت ناامید سازند.

 

به عنوان مثال اگر از نظر و قضاوت های دیگران در مورد خود می ترسید، باید به خود بقبولانید که آن ها هم مثل شما انسانی معمولی هستند و ماهیت فرا بشری ندارند.

 

17-مسیر فکری خود را تغییر دهید

چنان چه تاکنون برای خود ارزشی قائل نبوده و یا در خود، شانسی برای کسب موفقیت نمی بینید، وقت آن رسیده که ذهنیت تان را تغییر دهید و تاثیرات منفی شکست در ذهن را از بین ببرید. بلافاصله نگاه خود به مسیر موفقیت و طرز افکارتان را تغییر دهید و با خود بگویید من هم می خواهم به قله های موفقیت برسم.

 

18-بهترین دوست خود باشید

سعی کنید برای خودتان یک دوست واقعی باشید. این موضوع در مسیر رشد شما انرژی مثبت و انگیزه کافی خواهد داد. نگرش و ذهنیت و احساس خود را نسبت به خود مثبت کنید. با خود به عنوان یک دوست کاملا مهربان باشید و به خود عشق بورزید.

 

 

19-مردم بهترین منتقدان شما نیستند

این که دیگران شما را مورد انتقاد قرار می دهند، نشانه برتری های آن ها نیست. در واقع آن ها بر مبنای تصورات خودشان شما را قضاوت می کنند که بخشی از آن تصورات ذهنی شان ممکن است در مورد شما واقعیت داشته باشند و در واقع این همه واقعیت در مورد شما نیست.