وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش روش پخت چيکن کوردن بلو فرانسوی

آموزش روش پخت چيکن کوردن بلو فرانسوی

آموزش روش پخت چيکن کوردن بلو فرانسوی

 

در این بخش از ایران ناز که خوشمزه ترین بخش سایت است به شما طرز تهیه غذای بین المللی چیکن کوردن بلو با روش پخت فرانسوی را آموزش میدهیم . با تهیه این غذا در مجالس خود به عنوان یک کدبانوی با سلیقه میدرخشید با ما در ایران ناز همراه باشید

 

مواد لازم :

سينه مرغ پخته 2 عدد . کالباس 6 ورق . پنير ورقه اي 6 عدد . آرد سوخاري 1 ليوان
کره 3 قاشق غذاخوري . آرد 3 قاشق غذاخوري . شير 2 ليوان . فلفل 1/2 قاشق چايخوري
آبليمو 1 قاشق چايخوري . نمک 1/2 قاشق چايخوري . جعفري خرد شده 1 قاشق غذاخوري

 

آموزش روش پخت چيکن کوردن بلو فرانسوی

طرز تهيه :

ته قالب را چرب کنيد ، مرغ پخته را ريش ريش کنيد و ته قالب بريزيد و پخش کنيد ، ورقه هاي کالباس را روي مرغ قرار دهيد سپس روي کالباس را با ورقه هاي پنير بپوشانيد.

 

کره را داخل قابلمه اي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا ذوب شود ، آرد را به کره اضافه کنيد و تفت دهيد تا رنگ آرد طلايي شود سپس شير را اضافه کنيد و هم بزنيد تا زماني که سس غليظ شود ، سس را از روي حرارت برداريد و آبليمو ، نمک و فلفل را اضافه کنيد.

 

سس سفيد را روي ورقه هاي پنير بريزيد و خوب پخش کنيد ، آرد سوخاري را با جعفري خرد شده و چند قاشق روغن مخلوط کنيد تا بافتي مانند خرده نان پيدا کند سپس روي سس سفيد را با آن بپوشانيد.

 

قالب را داخل فري که از قبل با دماي 180 درجه سانتيگراد روشن کرده ايد و گرم شده است 30 – 40 دقيقه قرار دهيد ، پس از اينکه کوردن بلو طلايي رنگ شد از فر خارج کنيد و 10 دقيقه کناري قرار دهيد تا خنک شود سپس برش بزنيد و سرو کنيد.

 

نکته ها : ميتوانيد به جاي پنير ورقه اي از پنير موزارلا يا پنير گودا استفاده کنيد ، پيشنهاد ميشود از کالباس با طعم دودي استفاده کنيد.

 

مطالب مرتبط:

 

آموزش تهیه ته چین ماهی خوشمزه

 

آموزش طرز تهیه لازانیای مجلسی لقمه ای