وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

محل نگهداری مردان نمكی، هتل می‌شود!

محل نگهداری مردان نمكی، هتل می‌شود!
اگر محل نگهداری مردان نمكی زنجان به هتل تبدیل شود، آنان باید رنج اسباب‌كشی به مكانی دیگر را تحمل كنند.

به گزارش ایسنا، امیر الهی، مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان در این‌باره گفت: در صورت تبدیل شدن عمارت‌های ذوالفقاری و دارایی به هتل، پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال اشیای این موزه‌ها و مردان نمكی در نظر گرفته شده است.

چندی پیش حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از احتمال تبدیل شدن عمارت‌های ذوالفقاری و دارایی به هتل خبر داده بود. به این ترتیب كه این دو بنای تاریخی در صورت تصویب هیأت وزیران، به بخش خصوصی واگذار خواهند شد و نقش سازمان صرفا یك نقش نظارتی خواهد بود. این در حالی است كه عمارت ذوالفقاری با حدود 100 سال قدمت، محل نگهداری و نمایش مردان نمكی است.
در این‌باره امیر الهیگفت: قرار شده است، این موضوع در صورت وجود سرمایه‌گذار و توجیه اقتصادی اجرا شود. همچنین به جای 2 بنا كه موزه هستند، یك موزه بزرگ را در استان زنجان پیش‌بینی كرده‌ایم تا پس از این، اگر 2 عمارت به هتل تبدیل شد، اشیای آنها به موزه‌ دیگری منتقل شود: بنابراین در این‌باره هیچ مشكلی نیست.
وی در پاسخ به این‌كه در صورت نقل و انتقال، مردان نمكی آسیب نمی‌بینند، گفت: این بحث‌ها هنوز قطعی نشده است، ولی اگر نقل و انتقالی انجام شود، زیر نظر كارشناسان خواهد بود.