وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میان‌وعده برای همه ضروری است

همان‌طور که می‌دانید، وعده‌های غذایی در تامین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن نقش به سزایی دارند و بهتر است به طور منظم و در محدوده ساعات معینی مصرف شوند. از این رو، ما به همه گروه‌های سنی توصیه می‌کنیم علاوه بر سه وعده غذایی، میان‌وعده‌ها را در برنامه غذایی روزانه ی خود بگنجانند.

مصرف میان‌وعده‌ها یک اقدام پیشگیرانه است که باعث می‌شود وعده غذایی بعدی را با کنترل بخورید.

اگر شما بعد از صبحانه و در ساعات 10 تا 11 یک میان‌وعده میل کنید، قند خونتان در حوالی ناهار افت پیدا نمی‌کند و می‌توانید روی مقدار و نوع غذایی که می‌خورید، کنترل داشته باشید، اما در روزهایی که بعد از صرف صبحانه تا ظهر و یا از ناهار تا هنگام شام هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی کنید، آن‌قدر گرسنه‌ خواهید شد که به قصد سیر شدن به سوی غذا کشیده می‌شوید. به این دلیل ما برای همه افراد، مصرف میان‌وعده‌ها را صد درصد ضروری می‌دانیم.

شاید برایتان جالب باشد، اما تاکید ما برای آنهایی که چاق هستند، بیشتر از بقیه است. اگر یک فرد چاق که نیاز به انرژی بیشتری دارد، به موقع غذا نخورد، به سرعت متابولیسم‌ بدنش افت می‌کند، اما در صورت عادت داشتن به مصرف میان‌وعده‌ می‌تواند به کاهش وزن مطمئن‌تری امیدوار باشد.

متاسفانه مواد غذایی با ارزش‌ پایین تغذیه‌ای مثل چیپس، شیرینی خامه‌ای و یا نوشابه‌های گازدار در بین مردم و خصوصا قشر جوان‌‌تر به ‌عنوان میان‌وعده‌ محبوبیت دارند. به همین دلیل است که چاقی، پُرفشاری خون و حتی دیابت رشد فزاینده‌ای پیدا کرده‌ است.

بهترین میان‌وعده‌ از نظر ما میوه‌جات و سبزیجات هستند. از این‌رو، با خودتان هویج، خیار حتی کاهوی شسته و انواع میوه‌ را می‌توانید به محل کار ببرید و در میان‌ روز میل کنید.

به بچه‌ها هم بیاموزید که این خوراکی‌های مغذی چه‌قدر می‌توانند انرژی بخش باشند و به حفظ سلامتی‌شان کمک کنند.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز