وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطر انفجار بمبی 8 میلیارد تنی در ارومیه !

خطر انفجار بمبی 8 میلیارد تنی در ارومیه !
تابناك: نماینده مردم ارومیه گفت: اولین خطر عدم توجه به خشك‌سالی دریاچه ارومیه، انفجار بمب ۸ میلیارد تنی نمك دریاچه ارومیه توسط بادهای فصلی خواهد بودكه جان ۱۵ میلیون نفر را تهدید كرده و قطب كشاورزی استان‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش فارس، سید سلمان ذاكر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینكه امكانات و حقوق مردم در دست كارمندان و مسئولین است، اظهار داشت: مانند نظارت انتظامی بر رفتار قضات، باید برای نظارت كارمندان و مسئولین كشور دادسرای انتظامی تشكیل شود زیرا پس از گذشت ۳۲ سال از انقلاب هنوز تكریم ارباب رجوع در اداره‌ها جا نیفتاده است، قدرت برای حل مشكل است نه برای ایجاد مشكل، قدرت برای تكریم است نه برای تحقیر و قدرت برای تعدیل است نه برای تبعیض.

وی افزود: وحدت بدون محور نمی‌شود بلكه پراكندگی، دلهره، انفصال و شكافته شدن را در پی دارد و به خاطر همین باید ریسمانی باشد تا انسانی را از گمراهی و تفرقه نجات دهد و همه می‌دانیم كه ریسمان نجات ما اسلام، قرآن واهل بیت و ولایت مستمر فقیه است و هر كسی كه از این مسیر غافل شود، مجازات او انحراف و طغیان بر علیه حق و منافع مردم و در نهایت بر حكومت اسلامی خواهد بود.

ذاكر ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه و اصل ۴۸ قانون اساسی ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت باید هزینه مناطق كمتر توسعه یافته شود و فاصله استان‌ها را در بخش‌های اقتصادی و زیربنایی و امنیتی ۱۰ درصد در هر سال كاهش دهد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینكه اگر تقسیم بودجه سال ۹۰ برخلاف منافع مناطق كمتر توسعه یافته باشد، برخورد قانونی خواهیم كرد، گفت: عقب‌ماندگی مزمن تاریخی ارومیه و صدمه در سایه دفاع از نظام و ایجاد امنیت در این استان پرواضح است.

وی به معضل بیكاری در این استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عینی و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب دریاچه ارومیه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌های آخر خود را می‌كشد كه اولین خطر عدم توجه به این موضوع، انفجار بمب ۸ میلیارد تنی نمك دریاچه ارومیه توسط بادهای فصلی خواهد بودكه جان ۱۵ میلیون نفر را تهدید كرده و قطب كشاورزی استان‌ها را از بین می‌برد.

ذاكر خطاب به مسوولین كشور گفت: با بی‌توجهی به این امر فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و خود را مورد مذمت تاریخ و نسل‌های آینده قرار می‌دهیم، از مسولان می‌خواهم به داد دریاچه ارومیه برسند و با تخصیص منابع ویژه هم دریاچه ارومیه و هم خودتان را نجات دهید.