وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنان بهتر از مردان رانندگی می‌كنند

به گفته محققان استرالیایی ، رانندگان زن در مقایسه با رانندگان مرد ، بهتر رانندگی می‌كنند و در نتیجه كمتر دچار تصادف می‌شوند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، روزنامه " ساندی " نوشت ، طبق تحقیقاتی كه اخیرا محققان استرالیایی به انجام رسانده اند ، مشخص شده است كه رانندگان زن كمتر از رانندگان مرد دچار تصادفات شده و حتی در صورت بروز تصادف ، خسارات جانی چندانی از سوی آنان رخ نمی دهد.
با تحقیقاتی كه بر روی دو هزار و 400 راننده در استرالیا صورت گرفت ، چنین به نظر می رسد كه مردان به دلیل نوعی خشونت ذاتی ، بیشتر از زنان دچار تصادفات می شوند و این در حالی است كه خسارات و تلفات ناشی از این تصادفات نیز در مردان بسیار شدید تر از تصادفات صورت گرفته از سوی زنان است.
اغلب تصادفات صورت گرفته از سوی زنان بر اثر برخورد اتومبیل آنان با موانع جاده ای و یا در نهایت با عابران پیاده و دوچرخه سواران بوده ، در حالی كه تصادفات مربوط به مردان بر اثر بی احتیاطی آنان و سرعت غیر مجاز و منجر به سوانح مرگبار است.
در مجموع 84 درصد از رانندگان مرد و 77 درصد از رانندگان زن ، تصادف را تجربه كرده اند و این در حالی است كه میزان مرگ و میر رانندگان مرد نسبت به رانندگان زن سه برابر می باشد.
كارشناسان معتقدند كه عواملی همچون عوامل عصبی و نورولوژی در زنان و مردان باعث این تفاوت ها می شود و از آنجا كه زنان به لحاظ بیولوژیكی محتاط تر از مردان عمل كرده و دقت و خونسردی بیشتری را در مقابله با حوادث اجتماعی از خود نشان می دهند ، در مقایسه با مردان كه عصبی و خشن تر هستند ، در این امر موفق تر از آنان عمل می كنند.


 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز