وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فرخ‌لقا هوشمند بازیگر سرشناس سینما درگذشت

فرخ‌لقا هوشمند بازیگر سرشناس سینما درگذشت

فرخ‌لقا هوشمند بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، پس از تحمل یکدوره سخت بیماری در نخستین ساعاتفرخ‌لقا هوشمند بازیگر سرشناس سینما درگذشتبامداد امروز در 81 سالگی از دنیا رفت.

 

هوشمند در هفته‌های اخیر به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری، اما در پنج روز اخیر به منزل منتقل شد و بامداد امروز دوشنبه 22 اردیبهشت از دنیا رفت.

 

این بازیگر قدیمی که سابقه حضور در تئاترهای گیلان را دارد، بیش از 40 سال در سینما و تلویزیون فعالیت کرد. او را در دهه 60 در فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلف در نقش مادربزرگ‌های شیرین و بذله‌گو می‌دیدیم. طنزی که در رفتار و بازی هوشمند وجود داشت از این بازیگر شخصیتی دوست داشتنی می‌ساخت.

 

هوشمند مانند بیشتر همنسلانش از تئاتر به سینما آمد و از سال 1336 با بازی در فیلم سینمایی “نردبان ترقی” سینما را تجربه کرد. فعالیت در سینما حضور او را در تئاتر کمرنگ کرد.

 

“شب قوزی”، “شکار خاموش”، “افسانه آه”، “مسافران”، “همسر”، “شراره”، “کلاه‌قرمزی و پسرخاله” ،”الو الو من جوجو‌ام” و “سفر” از فیلم‌های این بازیگر است که بیش از 70 فیلم سینمایی در کارنامه دارد.

 

“فردا ” درگذشت این بازیگر پیشکسوت را به خانواده وی و اهالی سینما تسلیت می‌گوید. مراسم تشییع پیکر فرخ‌لقا هوشمند صبح روز چهارشنبه 24 تیرماه از مقابل خانه سینما انجام می‌شود.

 

روحش شاد و یادش گرامی, پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز