وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لیست بهترین فیلم‌های اکران شده پاییز هالیوود!!

لیست بهترین فیلم‌های اکران شده پاییز هالیوود!!
مهاجمین مجسمه طلایی
از جیمز کامرون و پیتر جکسون تا کلینت ایستوود و کوئن‌ها کارگردان‌های مهم‌ هالیوود آماده نبرد داغ اکران پاییز شده‌اند
تنور مراسم اسکار از همین اولین روزهای پاییز شروع به داغ شدن می‌کند. حالا هر کسی بتواند فیلم خود را به این تنور بچسباند و چند تا نان (مجسمه) طلایی به جای آن بردارد، برد کرده. ما هم سراغ فیلم‌هایی رفتیم که شانس‌شان برای چسبیدن به این تنور طلایی بیشتر است و می‌خواهند نان بیشتری را بردارند. البته ملاک ما فیلم‌هایی بوده تا آخر سال میلادی به نمایش در می‌آیند که با حساب و کتاب سال ما می‌شود پاییز همین امسال. این چند تا فیلم آنهایی هستند که در چند ماه آینده بیشتر از آنها خواهید شنید.

خستگی ناپذیر
تاریخ اکران: 20 آذر/ کارگردان: کلینت ایستوود/ بازیگران: مورگان فریمن، مت دیمون
فیلم جدید ایستوود راجع به ماندلاست که به تازگی از زندان آزاد شده و توانسته در انتخابات ریاست جمهوری آفریقای جنوبی برنده شود. اما ماندلا می‌بیند که بین سفیدها و سیاه‌های کشورش رابطه خوبی وجود ندارد؛ به همین خاطر سراغ بازی‌های جام حهانی راگبی می‌رود تا از این راه بتواند یک جوری آب این دو دسته را در یک جوی بریزد. در این راه فرانسوا پینار، کاپیتان تیم که از قضا سفید پوست هم هست، کمک حال او می‌شود. مورگان فریمن به جای ماندلا و مت دیمون هم به جای کاپیتان تیم راگبی آفریقای جنوبی بازی کرده‌اند.

 برگ برنده: استاد نشان داده که کارش را به خوبی بلد است، مخصوصا ً در بردن جوایز اسکار که تا حالا تعداد آنها به چهار رسیده؛ با این حال حضور بازیگران هم کمک زیادی به او خواهد کرد تا این مرد تمام نشدنی اسکار دیگری را به خانه ببرد. خود مت دیمون هم آماده شکار اسکار است.
 
استخوان‌های دوست داشتنی
 تاریخ اکران: 20 آذر/ کارگردان: پیتر جکسن/ بازیگران: سیرشا رونان، مارک والبرگ، ریچل وایز، استنلی توچی
 از آخرین فیلم بلند جکسن (کینگ گنگ) چهار سال می‌گذرد. در این مدت استاد بیشتر نقش تهیه‌کننده را داشته تا کارگردان، اما مثل این که امسال دلش برای بردن جایزه اسکار کمی ‌تنگ شده و دوربینش را برداشته و یک فیلم خفن دیگر ساخته. «استخوان‌های دوست داشتنی» آقای حلقه (!) از روی کتابی به همان نام اقتباس شده ماجرای فیلم در سال 1971 اتفاق می‌افتد؛ زمانی که سوزی توسط همسایه‌شان جورج به قتل می‌رسد. جورج که یک قاتل زنجیره‌ای تشریف دارد و تخصصش کشتن دختر و زن مردم است، به خوبی تمام ردپاها و آثار را پاک می‌کند و به خیال خودش قسر درمی‌رود اما غافل از این که سوزی که در یک دنیای بهشت مانند گیر کرده، تمام حرکات او را زیر نظر دارد.

برگ برنده: باز هم شاهد استفاده از بهترین جلوه‌های ویژه در این فیلم هستیم. حالا باید ببینیم جکسن می‌تواند با همین جنگولک بازی‌ها و یک داستان خوب سر هیأت داوران اسکار را گول بمالد و یک مجسمه طلایی دیگر به سه اسکار قبلی‌اش اضافه کند.

نُه
 تاریخ کران : 4 آذر / کارگردان: راب مارشال/ بازیگران: دنیل دی لوئیس، ماریان کاتیلارد، پنه لوپه کروز، جودی دنچ، نیکول کیدمن، سوفیا لورن
 مارشال فقط دو فیلم دیگر ساخته؛ «شیکاگو» و «خاطرات یک گیشا» که هر دوتای این فیلم‌ها به اندازه کافی اسکار بردند (سر جمع نه تا) اما از این همه هیچ کدام آنها به خود کارگردان نرسیده و همیشه در خماری آن مانده. «نه» (9) از روی کتابی به همین نام اقتباس شده که قبلا ً فلینی بزرگ از روی آن فیلم معروف «هشت و نیم» را ساخته بود. داستان فیلم از این قرار است که کارگردان مشهوری به نام کانتینی دچار بحران میانسالی شده و همین مسأله او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برگ برنده: حضور یک دوجین بازیگری که هر کدام حداقل تجربه یک بار برنده شدن در مراسم مجسمه طلایی را دارند، می‌تواند هم به خودشان کمک فراوانی کند، هم به این فیلم موزیکال تا جایزه‌های بیشتری را ببرند. با این حال اما باز هم ممکن است خود مارشال با دست‌های خالی صحنه را ترک کند!

جاده
 تاریخ اکران: 4 آذر/ کارگردان: جان هیل کت/ بازیگران: ویگو مورتنسن، چارلیز ترون، گای پیئرس، رابرت دووال
 فیلم قبلی او (پیشنهاد) توانسته به خوبی نشان می‌دهد که می‌توانیم روی فیلم‌های او بیشتر از قبل اطمینان کنیم. این اطمینان ما وقتی بیشتر می‌شود که ببینیم آخرین اثر او (جاده) اقتباسی است از کتابی به همین نام که کار مک مک کارتی آن را نوشته؛ همان نویسنده «جایی برای پیرمردها نیست». ماجرای فیلم جاده موقعیتی آخرالزمانی را نشان می‌دهد که کل امریکا به هم ریخته. یک پدر و پسر مجبورند در یک جاده پر پیچ و خم مسیر خود را به سوی جنوب که گرم‌تر است، پیدا کنند اما خبر ندارند که به غیر از سرما، گروه‌های آدمخواری بسیار خطرناکی جلویشان سبز خواهند شد.

برگ برنده: به غیر از بازیگران معروف و خوب، فیلمنامه هم می‌تواند گزینه خوبی برای دریافت جایزه باشد.

مرد جدی
 تاریخ اکران: 10 مهر/ کارگردان: ایتن و جوئل کوئن/ بازیگران: مایکل استالبرگ، ریچارد کایند
فعلا دور دور کوهن‌هاست. این را می‌شود از اینجا فهمید که بعد از گرفتن جایزه بهترین فیلم به خاطر «جایی برای پیرمردها نیست» دور فیلمسازی‌شان را تندتر کردند تا حداقل هر سال یک فیلم را روی پرده داشته باشند. امسال هم این دو برادر فعلا ً «مردی جدی» را آماده اکران کرده‌اند لری با کلی مشکل خانوادگی طرف است همسری که به خاطر ادامه تحصیل می‌خواهد او را ول کند، برادری که در خانه او چتر باز کرده، پسرش که جیب او را می‌زند تا ماری جوانا بخرد و دختری که می‌خواهد دماغش را عمل کند!
 
برگ برنده: چه برگ برنده ای بهتر از خود کوئن‌ها که همیشه با فیلم‌ها و داستان‌های‌شان رگ خواب اسکاری‌ها را زودتر از بقیه پیدا می‌کنند.

آواتار
 تاریخ اکران: 27 آذر/ کارگردان: جیمز کامرون/ بازیگران: سم وارتینگ تون، سیگرنی ویور، میشل رودریگوئز
کسی پیدا می‌شود که فیلم تایتانیک را ندیده باشد؟ سازنده همان فیلم که 12 سال پیش با اکرانش توانست عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینما را به ثبت برساند، حالا دست به کار شده تا با فیلم جدیدش، «آواتار» رکورد فیلم قبلی‌اش را بشکند، کاری که تمام همکارانش نتوانستند در این  یک دهه انجامش دهند. ماجرای آواتار راجع به جیک سالی است؛ یک عضو نیروی دریایی که به خاطر زخم‌هایی که در جنگ برداشته، به کلی فلج و خانه نشین شده. با این حال جیک یکی از کسانی است که برای برنامه آواتار انتخاب می‌شود تا با سفر به «پاندورا» بتواند مشکلات جسمی‌ خودش را رفع کند.
 
برگ برنده: می‌شود انتظار داشت جلوه‌های ویژه عظیم و فک پایین‌آور یک بار دیگر هم تماشاگران را شگفت زده کند و هم بر و بچ مراسم اسکار را؛ آن هم با این فیلمی ‌که کاملا ً سه بعدی فیلم‌برداری شده و قرار است به همان صورت هم نمایش داده شود.

برادران
تاریخ اکران: 13 آذر/ کارگردان: جیم شرایدان/ بازیگران: ناتالی پورتمن، جیک جینیل ‌هال، توبی مگویر
 فیلمساز کم کار ایرلندی که توی 20 سال فقط نه فیلم ساخته (البته با همین فیلم می‌شود نه تا)، شاید تکرار اسم فیلم‌های قبلی او بتواند کمک بیشتری به ما کند تا او را بهتر بشناسیم؛ «به نام پدر»، «پای چپ من»، «بوکسور» و «مزرعه». بیشتر منتقدان او را داستان‌سرایی قهار می‌دانند که کارش را خیلی خوب بلد است. شرایدان هم برای این که حرف آنها را زمین نزند، داستانی را انتخاب کرده که قبلا ً توسط یک کارگردان دانمارکی گفته شده. داستان درباره دو برادر است یکی مثبت که مجبور می‌شود به افغانستان برود و خانواده‌اش را دست آن یکی برادر بسپارد که به تازگی از زندان خلاص شده.
 
برگ برنده: این درست است که شش بار نامزدی شرایدان در مراسم اسکار هیچ وقت به بردن حتی یک مجسمه هم ختم نشده اما این بار ممکن است مثل اسکورسیزی شانس به او رو بیاورد.

بالا در آسمان
 تاریخ اکران: 5 آذر/ کارگردان: جیسن ریتمن/ بازیگران: جورج کلونی و ورا فارمینگ
جیسن ریتمن با فیلم جونو نشان داد که کم کم دارد سری میان سرها پیدا کرده. نامزدی بی‌نتیجه بهترین کارگردانی برای فیلم جونو باعث شد جیسن به این فکر بیفتد که این دفعه کاری کند که خود جایزه را ببرد و زیاد به نامزدی دلخوش نباشد! فیلم جدید او که اقتباسی است از کتابی به همین نام به قلم والتر کیم درباره مردی است که متخصص کوچک کردن شرکت‌ها از لحاظ نیروی انسانی است و هر شرکتی که بخواهد نیروهایش را کم کند سراغی از او می‌گیرد. به همین خاطر تمام زندگی دوستمان به سفر کردن با  هواپیما می‌گذرد، مسأله ای که او را بسیار منزوی و گوشه گیر کرده.
 
 برگ برنده: به غیر داستان فلسفی و جذاب فیلم، جورج کلونی و جیسن ریتمن این فرصت را دارند که با یک مجسمه طلایی براق به خانه بروند.

سرود کریسمس
 تاریخ اکران: 15 آبان/ کارگردان: رابرت زمکیس/ بازیگران: جیم کری، کالین فیرس، گری اُلدمن
 زمکیس دو تجربه نه چندان موفق در ساختن انیمیشن دارد که باعث شده کارنامه‌اش کمی ‌کم سو شود. با این حال استاد این بار با یک انیمیشن واقع‌گرانه دیگر برگشته تا شاید بتواند به نوعی این ناکامی‌ها را جبران کند. فیلم جدید او این تفاوت را هم دارد که بر اساس یکی از معروف‌ترین داستان‌های کریسمسی‌ای که همه ما با آن آشنا هستیم ساخته شده؛ «سرود کریسمس» یا همان «اسکروچ» خودمان. حالا باید دید زمیکس با شاهکار دیکنز چه می‌کند. داستانش را هم چون از بر هستید نمی‌گوییم!

برگ برنده: به خاطر انیمیشنی بودن فیلم رقیب اصلی آنها پیکسار و دیگر بر و بچ انیمیشن ساز است. با وجود این، رقبای سرسخت باید ببینیم خود استاد و تیم سازنده می‌توانند با مجسمه از روی سن خارج شوند یا نه.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره