وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید آنتی بیوتیکهای موثر از پوست قورباغه

تولید آنتی بیوتیکهای موثر از پوست قورباغه
دانشمندان کشف کردند که در پوست گونه های مختلف قورباغه در سراسر دنیا حداقل 100 مولکول وجود دارند که می توانند در تولید آنتی بیوتیکهای جدید و موثر مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی مایکل کانلون در دانشگاه امارات در ابوظبی با این کشف معتقد است که ترکیبات آنتی بیوتیکی جدیدی که از پوست دوزیستان به دست می آیند می توانند ظرف پنج سال آینده به صورت بالینی بر روی انسان آزمایش شوند.

امروزه بسیاری از باکتریها نسبت به داروهای آنتی بیوتیکی موجود مقاوم شده اند و به علاوه میزان اثربخشی این آنتی بیوتیکها به دلیل مصرف بالای انسان به میزان بسیاری کاهش یافته است. به همین دلیل از قدرت درمانی این داروها در مبارزه با عفونتهای باکتریایی تاحد نگران کننده ای کاسته شده است.

کشف نسل جدیدی از آنتی بیوتیکها می تواند راههای جدیدی را در توسعه این داروها ارائه کند.

به گفته این محققان، به طور حتم بسیاری از مولکولهای حاضر در پوست قورباغه ها برای انسان سمی هستند اما با ایجاد حداقل تغییرات می توان این مولکولها را به ترکیبات دارویی بسیار موثری تبدیل کرد.

براساس گزارش تلگراف، این دوزیستان کوچک از 300 میلیون سال قبل در مقابل شرایط دشوار محیطی مقاومت کرده اند و توانسته اند از طریق پوست خود با بسیاری از بیماریهای میکروبی حاضر در محیط مقابله کنند.

این دانشمندان در تحقیقات خود 100 آنتی بیوتیک جدید را کشف کرده اند که می توانند در مبارزه با عفونتهای بیمارستانی حاصل از باکتری کشنده MRSA بسیار موثر باشند.

این دانشمندان با بررسی بیش از 6 هزار گونه قورباغه، فعالیت آنتی بیوتیکی پوست این جانوران را مورد بررسی قرار دادند و به این نتایج دست یافتند.